וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הורה לעובדי טלרד לשוב לעבודה

חיים ביאור

5.3.2003 / 9:42

200 עובדי הייצור של החברה שבתו בלי אישור ההסתדרות; לטענת העובדים, הנהלת החברה שינתה ברגע האחרון את הרכב רשימת המפוטרים



בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה אתמול ל-200 עובדי הייצור בחברת התקשורת טלרד נטוורקס להפסיק לאלתר את השביתה שבה החלו אתמול במפעל בלוד. עובדי טלרד נטוורקס שבתו בלי אישור של ההסתדרות.



לטענת העובדים, הנהלת החברה שינתה ברגע האחרון את הרכב הרשימה של העובדים שהליך פיטוריהם החל לפני כמה שבועות. ועד העובדים טוען כי מרשימת המפוטרים המקורית נמחקו 17 שמות של עובדים הנחשבים מקורבים ליו"ר ההסתדרות במרחב השפלה, גבי אסרף, ובמקומם הוכנסו לרשימה עובדים המזוהים עם יו"ר הוועד, דני אוחיון - יריב פוליטי של אסרף. ברשימה כולה מופיעים 179 שמות.



בדיון, שבו נכח ח"כ חיים כץ (ליכוד) שאוחיון מקורב לו, קבעה השופטת חגית שגיא כי יו"ר הוועד ימציא לבית הדין בתוך 48 שעות את רשימת העובדים שהוועד מעלה השגות על תקינות פיטוריהם. השופטת קבעה כי ניתן לברר את המחלוקת בין הוועד להנהלה ללא צורך בנקיטת שביתה או שיבושים במפעל.



הדיון התקיים לאחר שהיועצים המשפטיים של טלרד, עוה"ד נחום פינברג ואפרת בירן, ביקשו מבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה נגד העובדים והוועד, בשל השביתה שנעשתה בלי לקיים את הנדרש בחוק - הכרזת סכסוך עבודה על ידי ההסתדרות ותקופת צינון של שבועיים. בעקבות דברי השופטת הודיע אוחיון, שיוצג על ידי עו"ד דרור גל, כי יפעיל את השפעתו כדי להחזיר את העובדים לעבודה תקינה.



הנהלת טלרד נטוורקס גם הגישה בנפרד תביעת נזיקין אישית בסך 100 אלף שקל נגד אוחיון, בשל התבצרותם של עשרות מעובדי טלרד במחסני החלפים והמלאי של המפעל במשך יומיים. לטענת ההנהלה ההתבצרות נעשתה בעידוד הוועד. ההנהלה טוענת כי ההתבצרות מנעה הוצאת סחורות מתחום המפעל, וכתוצאה מכך החברה לא תוכל לעמוד במועדי האספקה ללקוחתה העיקרית, נורטל נטוורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully