וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה הנחה המשטרה לפתוח בחקירה נגד מחצבות הפועלות ללא רישיון

ענת ג'ורג'י

5.3.2003 / 9:53

רובינשטיין גם הורה למשרד התשתיות שלא לחדש היתרים לשימוש בחומרי נפץ; הוסיף כי חידוש ההרשאה למחצבות קיימות ייעשה מעתה באמצעות מכרזים פומביים



מאת ענת ג'ורג'י וברוך קרא



היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הנחה אתמול את ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, לפתוח מיד בחקירה נגד מחצבות הפועלות ללא רישיון חציבה. רובינשטיין גם הורה למשרד התשתיות שלא לחדש היתרים לשימוש בחומרי נפץ, או אף לשלול היתרים קיימים, של מחצבות הפועלת ללא רישיון. היועץ המשפטי הנחה את מינהל מקרקעי ישראל לפתוח בהליכי פינוי לגבי מחצבות הפועלת ללא הרשאה תקפה.



המחצבות החוקיות בישראל פועלות מתוקף הרשאה של מינהל מקרקעי ישראל להפעיל עסק על נכסי מדינה ובאמצעות רישיונות כרייה שמעניק משרד התשתיות, המאפשרים לבצע פיצוצים. ביולי 2002 החליט רובינשטיין לא לחדש רשיונות כרייה למחצבות, שהרשאתן הסתיימה ב-31 בדצמבר 2002.



רובינשטיין הוסיף כי חידוש ההרשאה למחצבות קיימות ייעשה מעתה באמצעות פרסום מכרזים פומביים, כפי שנקבע בחוק חובת המכרזים. בעלי המחצבות טענו כי משמעות ההחלטה היא השבתת 50 מתוך 60 המחצבות הפועלות בישראל, ופגיעה בזכותן ההיסטורית של המחצבות הוותיקות בקרקע.



בעקבות לחץ שהפעילו בעלי המחצבות, שכלל השבתת הענף למשך כשבוע, החליטה בינואר 2003 ועדת הפטור של מועצת מינהל מקרקעי ישראל להיענות לפניית ראש הממשלה ולאפשר הארכה זמנית של ההרשאות עד 14 במארס 2003. ההחלטה אושרה על ידי שר האוצר.



ואולם במשרד המשפטים טוענים כי בהחלטה זו וכן בפניית ראש הממשלה למינהל מקרקעי ישראל, הותנתה ההארכה הזמנית למחצבות בהתחייבות מקבל ההרשאה להעביר פירוט מלא של ההשקעות הכספיות באותה מחצבה. מהמשרד נמסר כי מרבית בעלי המחצבות סירבו לחתום על ההתחייבות, ולכן לא ניתן היה לחדש את רישיונות החציבה.



במכתבו לראש אגף החקירות, הזכיר היועץ כי על אף שהיתה לבעלי המחצבות זכות לעתור נגד ההחלטות בעניינם, לא התקבלה עד כה עתירה מטעמם בעניין. ממשרד המשפטים נמסר עוד כי ממידע שהועבר למשרד המשפטים ממינהל מקרקעי ישראל הובהר כי גם לאחר שתופסק העבודה במחצבות הפועלות ללא רישיון, יוכלו המחצבות הפועלות ברישיון להמשיך ולספק את תצרוכת החציבה של המשק בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully