וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרו מבצעי החגים: הרשתות חוזרות להעלות מחירים

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 11:46

בדיקת המועצה לצרכנות מעלה כי חלו עליות מחירם מדאיגות שפוגעות בכיס של כולנו. הבדיקה החודשית של סל המוצרים החודשי הקבוע, מעלה פערים של עד 18% בין הרשתות, עליות מחירים יוצאות דופן באבוקדו, שימורי תירס, בצל וביצים ועלייה במחיר מוצרי הסוכר, שתשפיע על הסל כולו

אישה עושה קניות בסופר עם רשימת מצרכים. ShutterStock
נגמרו המבצעים, המחירים עולים: הרשתות חוזרות למחירים שלפני החג/ShutterStock

לפעמים התייקרות אינה רק העלאת המחיר הרשמי, לעיתים קרובות היא מתבטאת בהפסקת מבצעים והנחות, באופן שהופך את המכה שאנחנו סופגים בקופה לכואבת הרבה יותר.

הבדיקה החודשית שמקיימת המועצה לצרכנות כוללת סל מוצרים המורכב מכ-820 מוצרים המוגדרים בסיסיים, כאלו שנמצאים בכל בית בישראל.

הבדיקה החודשית מודדת את התנודות התקופתיות ובוחנת עד כמה הן משפיעות על מחיר הסל, מה שמייצר מושג כללי על מצב יוקר המחיה במציאות הישראלית.

הבדיקה האחרונה שקיימה החודש המועצה לצרכנות מעלה נתונים מדאיגים לפיהם סל המוצרים הכללי עלה בשנה האחרונה בכ-6.2% ובהשוואה למחירים שלפני החג בכ-1.8%. בנוסף צפויות עליות מחירים נוספות שישפיעו באופן משמעותי על הכיס של כולנו.

בין עליות המחיר יוצאות הדופן שהתרחשו בתקופות שנבדקו נמצאו מוצרים כמו: ביצים, בצל, אבוקדו, שימורי תירס וכן עלייה במחירי מוצרי הסוכר שמאותתת על עליות עתידיות בשורה של מאות מוצרים שסוכר הוא מרכיב עיקרי בהם כמו: חטיפים, ממרחים, שימורים, קטשופ, משקאות מתוקים, שוקולדים, רטבים ומעדני חלב.

חלק מהיבואנים והיצרנים כבר העלו את המחירים במהלך החודשים האחרונים.

סופר מרקט. ShutterStock
הסתיימו המבצעים המיוחדים שלפני החג וסל המוצרים מתייקר בחזרה/ShutterStock

לא עוד מבצעים מיוחדים

הבדיקה החודשית ה-10 והמקיפה כלל את סל המוצרים הרחב שנבדק בשלושה תאריכים: 19.4.2023, ב-22.3.2023 ובהשוואה למחירים ששילמנו בתקופה המקבילה אחרי חג הפסח בשנה שעברה בתאריך 27.4.2022.

המחירים שהבאנו משקפים ממוצע כולל מבצעים, ללא מבצעי אשראי של הרשתות ותתי הרשתות שמשדרות לאתר פרייסז. ליווי סטטיסטי: ד"ר אור כץ, המכללה האקדמית אשקלון.

מדובר בעלייה ממוצעת של כ-1.8% בהשוואה לבדיקה של לפני פסח - ביטוי לסיום מבצעי החג ובעלייה ממוצעת של 6.2 אחוז ממחיר אותו הסל במאי 2022.

החזרה לחנויות אחרי פסח השנה הייתה יקרה יותר בהשוואה לשנה שעברה (27.4.2022) לדוגמא:
מחיר קילו אבוקדו עלה ב-62%, מחיר קילו בצל יבש עלה ב-42%, מחיר ממוצע של מוצרי שימורי תירס שנבדקו עלה ב- 25%, מחיר הביתים עלה בכ-20%, עליה של כ-15%במוצרי הסוכר, מוצרי עוף קפוא\שניצלים מוכנים\שניצלים לילדים עלו ב-13%, שניצלים מהצומח התייקרו ב-11%

סיום מבצעי פסח מתבטא גם בעלייה במחירי הקמח והסולת שעלןו בכ-12% בהשוואה לשנה שעברה, מחלבות גד הקדימו את העלייה במוצרי החלב והעלו את המחיר ב-9%, מחיר חטיפי הבייגלה והגריסיני עלו ב-12%

בנוסף, ניכרת עליה משמעותי בשימורים: ויטה פרי גליל 24% , זן כל (יכין) 19% ועליה במוצרי היגיינה וטיפוח הגוף: פרוקטור אנד גמבל ב-10%, פינוק ב-15%, דאב ב-10%.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גבר עומד מול מקרר מוצרי החלב בסופר. ShutterStock
אותו מוצר - פחות יקר: הבדיקה מעלה פערים משמעותיים בין הרשתות השונות על אותו המוצר בדיוק/ShutterStock

אותו מוצר - פחות יקר

הפערים לאותם מוצרים בדיוק בין הרשתות הם משמעותיים ביותר, בין המוצרים שמצאנו:

סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן 16 יחידות - נמכרים בסופר פארם במחיר של 248.9 שקל וברשת שופרסל תוכלו לרכוש אותם במחיר של 139 שקל - חיסכון של 109.9 שקל - פער של 79% !

תמ"ל על בסיס חלב שלב 1 גולד סימילאק 700 גרם - נמכר במחיר של 94.9 שקל ברשת יילו, בקניית 2 יחי ברשתות, יוחננוף, מחסני השוק, שופרסל דיל, ורמי לוי תשלמו 60 שקל לקופסה, חסכון של 35 שקל - פער של 58% !

אישה עושה קניות בסופר. ShutterStock
סל המוצרים החודשי עלה בכ-1.8% מלפני החגים, ובכ-6.2% משנה שעברה/ShutterStock

איפה תמצאו את הסל הזול ביותר?

מחיר ממוצע רשתי של סל המוצרים נבדק להשוואה בין רשתות להן לפחות - 80% מסך המוצרים בסל הקניות החודשי. כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו. על פי הנתונים מהבדיקה נמצאו הרשתות היקרות והזולות ואלו הן:

הרשת הזולה ביותר: רמי לוי והרשת היקרה ביותר: מגה בעיר - עם הפרש ביניהן של 18%

הפער בין הרשתות העירוניות, קטן יותר ועומד על 10% כאשר הרשת העירונית הזולה ביותר היא: מחסני השוק בסיטי, והרשת היקרה ביותר היא: מגה בעיר.

ברשתות הדיסקאונט, הפער עומד על 12%, כאשר הרשת היקרה ביותר היא: טיב טעם אך הפער קטן יותר מהבדיקה הקודמת (16%), בטיב טעם לא היה שינוי במחיר הסל, ואצל רמי לוי הסל התייקר בכמעט 4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully