וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקעתם בחובות? הנה הקרן שתעזור לכם להיחלץ מהם

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 11:56

קרן תובענות ייצוגיות במשרד המשפטים וקבוצת עוגן משיקים פרויקט בהיקף של למעלה מ- 50 מיליון שקל, שיסייע ליותר מ- 1,600 משקי בית להיחלץ מהחובות הכספיים ומההתנהלות שהובילה אליהם

ב-2023 כולם יכולים לעשות כסף באינטרנט. השאלה רק כמה.. ShutterStock
יש לכם חוב של עד 40,000 שקל? אולי אתם זכאים לסיוע/ShutterStock

קרן תובענות ייצוגיות במשרד המשפטים ועוגן, קבוצה פיננסית-חברתית ללא כוונת רווח, אשר עוסקת במתן אשראי ובהעצמה פיננסית של אוכלוסיות מאותגרות כלכלית בישראל, הודיעו על השקת "חוף מבטחים", פרויקט שיקום כלכלי חדשני בהיקף של 68 מיליון שקל, כאשר 20 מיליון שקל ממומן על ידי קרן התובענות הייצוגית במשרד המשפטים ו-22 מיליון שקל על ידי עוגן.

כספי החזרי ההלוואות ימוחזרו באופן שסך האשראי, שיחולק בתכנית, יעמוד על כ- 53 מיליון שקל וסך של 13 מיליון שקלך ישמשו לליווי פיננסי והסדרי חוב למתן טיפול הוליסטי לחייבים. הפרויקט צפוי להתפרס על פני 8 שנים וייתן מענה ליותר מ- 1,600 משקי בית. היקף ההלוואות צפוי להיות כ- 53 מיליון שקל והן יינתנו ללא ריבית וללא הצמדה.

שיתוף הפעולה נוצר בעקבות זכייתה של עוגן בקול הקורא, שפרסמה קרן תובענות ייצוגיות, לאחר שהתקבלו בקרן כספים, מכוח פסק דינו של השופט פרופ' עופר גרוסקופף בת"צ 11-06-2010 עמירה ואח' נ. הראל חברה לביטוח בע"מ ואח'.

כספים אלה יועדו לטובת "סיוע לחייבים נגדם ננקטו הליכי הוצאה לפועל", ואליהם אוגמו כספים ששולמו לקרן מכוח פסקי דין נוספים, שלא יועדו לטובת מטרה מסוימת. בפרויקט יינתן מענה כולל בסגנון one-stop-shop עבור משקי בית שהידרדרו לחובות, נמצאים בהליכי הוצאה לפועל ומעוניינים להשתקם ולצאת לחיים חדשים.

קבוצת עוגן וןקרן התובענות הייצגויות בשת"פ. קבוצת עוגן,
מימין: יו"ר קרן תובענות ייצוגיות, השופט (בדימוס) יעקב שיינמן ושגיא בלשה מנכ"ל קבוצת עוגן/קבוצת עוגן

מי זכאים לסיוע מהקרן?

הפרויקט כולל צמצום החובות של משקי הבית באמצעות הגעה להסדרי חוב, ליווי של המשפחות בניהול ההלוואה והעמדת אשראי שיאפשר למשקי הבית לשלם עבור החובות בהוצאה לפועל. לתוכנית יתקבלו משקי בית שחובם להוצאה לפועל אינו עולה על 40,000 שקל ומתקשים לעמוד בהחזר חובותיהם.

משתתפי התוכנית צפויים לעבור תהליכי אבחון כלכלי ומשפטי, שבסופו יופנו להליך ליווי מותאם אישית בתחום כלכלת המשפחה. לשם כך, קבוצת עוגן תיעזר בשותפים וביניהם ארגונים חברתיים המתמחים בליווי פיננסי של משקי בית - פעמונים, כתף לכתף ויעדים לצפון.

הליווי יכלול ניתוח וגיבוש תמונת מצב פיננסי על ידי יועצים מקצועיים לכלכלת המשפחה, כמו גם בניית תכנון כלכלי ארוך טווח לטובת שיפור ההתנהלות הכלכלית העתידית של המשתתפים בתוכנית. לאחר שיפור במצב הכלכלי ובהתנהלות הפיננסית, יעבור משק הבית תהליך חיתום שיבחן את התאמתו למתן אשראי. לחייבים שעברו ליווי בעבר, ייבחן מתן אשראי ללא צורך בתהליך ליווי מחודש.

כאמור, במסגרת הפרויקט תסייע קבוצת עוגן בהסדרי חוב מול הנושים, מחיקת החוב או חלקו והחלפתו בהלוואה של עד 40,000 שקל, ללא ריבית וללא הצמדה בפריסה נוחה של 5 שנים.

וועדת היגוי המשותפת לקרן תובענות ייצוגיות ולעוגן תמשיך לעקוב אחר ביצוע הפרויקט, עמידתו ביעדים והגשמת התכלית החברתית של סיוע לחייבי ההוצאה לפועל ושיקומם.

השופט (בדימוס) יעקב שינמן, יו"ר קרן תובענות: "קרן תובענות ייצוגיות יזמה קול קורא לסיוע לחייבי ההוצאה לפועל במטרה להיטיב עם החייבים, ולהגשים את התכלית שקבע בית המשפט לכספים שהתקבלו בקרן, וכחלק מפועלה לקדם מטרות חברתיות, כמו גם ליזום פרויקטים בעלי ערך חברתי מוסף. התכנית מציעה מודל ייחודי במטרה ליתן מענה הוליסטי לחייבי הוצאה לפועל, ולאפשר להם מתן אשראי בתנאים מיטיבים, תוך הענקת כלים להתנהלות פיננסית נכונה. בכך, הקרן מבקשת לייצר מודל ייחודי בעל השפעה לאומית וחברתית משמעותית.

מנכ"ל קבוצת עוגן שגיא בלשה: "פרויקט חוף מבטחים הוא פרויקט פורץ דרך וראשון מסוגו בארץ המבקש לתת מענה להיקפים הגדולים של משקי בית בישראל הנמצאים בחובות ובהליכי הוצאה לפועל. הבחירה של קרן התובענות הייצוגיות בקבוצת עוגן להוביל את הפרויקט היא הבעת אמון נוספת בעוגן הן כגוף פיננסי מקצועי והן כגוף חברתי. שיטת הפעולה של התוכנית היא מעין מתקפה משולשת על גורמי הבעיה שהובילו את משק הבית למצבו הנוכחי. ראשית -ליווי פיננסי של המשפחה ואיזון כלכלי שלה, שנית - קיצוץ החוב הקיים מול הנושים ושלישית - החלפת החוב בהלוואה ללא ריבית בפריסה נוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully