וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרב להחזיר דיבידנד לשותפיו: צו מאסר נגד איש העסקים הישראלי

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 9:56

יגאל זילכה, המחזיק בכמה בתי הימורים, מסרב להחזיר לשותפיו דיבידנד בסך חצי מיליון אירו למרות קביעת בית המשפט בנושא. בית המשפט העליון הוציא צו מאסר כנגדו. סנגורו: "בהחלטה נפלו טעויות והוגש ערעור"

רולטה. ShutterStock
זילכה הוא איש עסקים המחזיק בקבוצת חברות הפועלת בתחום ההימורים, התיירות והפנאי/ShutterStock

שופטת בית המשפט העליון רות רונן קבעה לפני שבועיים שצו המאסר שהושת על איש העסקים יגאל זילכה, שמסרב להחזיר לשותפיו דיבידנים בגובה חצי מיליון אירו, למרות קביעת בית משפט בנושא, יוותר על כנו זאת למרות זילכה ערער על כך.

זילכה הוא איש עסקים המחזיק בקבוצת חברות הפועלת בתחום ההימורים, התיירות והפנאי ברחבי העולם. בין היתר, מחזיק זילכה ב-84.5% מהון המניות של חברת יגאל מולי תיירות בע"מ המחזיקה ב-50% מהון המניות של חברת קווין ייזום בע"מ המחזיקה בשרשור ב-37.5% מהאחזקות בבית הימורים בטנג'יר במרוקו.

בנוסף לכך, זילכה משמש כיו"ר הדירקטוריון ומבעלי השליטה בחברת קווינקו שגם לה יש כמה בתי הימורים ברחבי העולם. בין זילכה לשאר השותפים בבית ההימורים נתגלעו מחלוקות עסקיות כבר בשנת 2012 שבמהלכה טענו השותפים שלו כי הוסכם בעל פה כי זילכה יחזיק עבורם בנאמנות את חלקם בשותפות. מנגד, זילכה כפר בקיומה של שותפות בין הצדדים, וטען כי מלבד המניות הרשומות על שמם, אין למשיבים זכויות נוספות בחברות שבקבוצה. בשנת 2017 ניתן פסק דין חלקי שקבע שהוא מחזיק בעבורם את החשבון בנאמנות וכי עליו לערוך איתם התחשבנות.

קזינו. ShutterStock
למרות קביעת בית המשפט, זילכה משך דיבידנדים מקופת החברה מבלי שהוא הודיע לשאר השותפים/ShutterStock

הסיפור התחיל להסתבך בשנת 2019, אז הגיש זילכה בקשה לבית המשפט לבצע עסקה של מכירת אחזקות הקבוצה בבית ההימורים בטנג'יר. זאת, בתנאי שמשא ומתן המתנהל זה כמה חודשים עם רוכשת פוטנציאלית, יבשיל לכדי הסכם.

השותפים של זילכה התנגדו לבקשה בלא שיוטלו מגבלות על זילכה לשם הבטחת זכויותיהם.

בסופו של דבר הורה בית המשפט המחוזי בת"א כי יש לאפשר את מכירת בית ההימורים, ובלבד שכל כספי התמורה שיכנסו מהעסקה יופקדו בקופת בית המשפט. בנוסף, קבע בית המשפט כי ככל שיימשכו דיבידנדים מהחברה המוכרת או החברה הנמכרת, יופקדו גם הם בקופת בית המשפט.

אלא שלמרות קביעת בית המשפט, זילכה משך דיבידנדים מקופת החברה מבלי שהוא הודיע לשאר השותפים והוא אף סירב להפקיד אותם בקופת בית המשפט, בטענה כי משיכת הדיבידנדים אינה חלק מקביעת בית המשפט.


לאחר מסכת של דיונים וערעורים, בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי על זילכה להפקיד את הדיבידנד בסכום של כ-600 אלף אירו אלא שזילכה טען שהסכום לא ברשותו ומכאן ביקשו שותפיו להוציא נגדו צו לביזיון בית המשפט. הצו ניתן ועל זילכה נגזרו 90 יום מאסר אלא כן הוא יפקיד את הדיבידנד.

בנוסף, חברת קוויניקו שבה זילכה משמש כיו"ר הדירקטוריון ומבעלי השליטה בה הודיעה לבורסה לניירות ערך כי בנק לאומי פתח תיק בהוצאה לפועל נגדה. הבנק מבקש למנות כונס נכסים למכירת מניותיו של זילכה, על מנת לאכוף שעבוד שנרשם לחובתו.

עו"ד גיורא בן-טל שמייצג את זילכה מסר לוואלה: "מדובר בהחלטה שעליה הוגש ערעור התלוי ועומד בפני בית המשפט העליון, כך שאין מקום להתייחסות מפורטת. כמפורט בכתב הערעור, בהחלטה נפלו טעויות וקיימת בה התעלמות מטענות משמעותיות ורלוונטיות ומר זילכה שם מבטחו בבית המשפט העליון אשר ידון בכל הטענות ויכריע בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully