וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התייקר בכל העולם"? החלב בישראל עולה כפול מאשר בארה"ב

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 10:13

כשרוצים להעלות את מחירי החלב, מספרים לנו על התייקרות עולמית, אבל אפילו מבקר המדינה כבר בדק ומצא שהחלב בישראל הוא מהיקרים בעולם. עוד לפני העליה שילמנו בישראל כמעט פי 2 מארה"ב ובעשרות אחוזים יותר מאשר ברוב מדינות אירופה

מחירי חלב מסביב לעולם. ללא, מערכת וואלה!
מחיר ליטר חלב ברחבי העולם: עוד לפני ההתייקרות ישראל שוברת שיא מפוקפק/מערכת וואלה!, ללא

לפני יומיים כתבנו כאן שעליית מחיר מוצרי החלב שבפיקוח היא הבעיה הכי קטנה שלנו. הבעיה הגדולה הרבה יותר, כמו שנוכחנו לדעת אתמול, היא שלמחיר החלב המפוקח יש השפעה על מחירם של כ-5,000 מוצרים אחרים, שעליית המחירים שלהםן מכה בכיס של כולנו.

רק אתמול התבשרנו על עליית מחירים של מאות פריטים ממוצרי שתי יצרניות החלב הגדולות בישראל: שטראוס ותנובה, כל זה בעוד שר האוצר מתגאה בכך שהשיג "התייקרות מופחתת" ומודה לבעלי המחלבות שלדבריהם "הכניסו יד לכיס" כדי לבלום את ההתייקרות בשם האינטרס הצרכני.

חלק מהטיעונים שמשמיעים הגורמים השונים כהצדקה לעליית המחירים הוא עליית מחירים כלל עולמית, שישראל היא חלק ממנה (כשנוח להם הם מספרים לנו שישראל היא "מדינת אי" וכנוח פחות, מספרים לנו ש"ככה זה בכל העולם").

אז כמחווה להיותנו חלק ממשפחת העמים, יצאנו לבדוק את מחירי החלב הטרי בעולם. שימו לב שההשוואה מתייחסת למחיר שהיה בישראל עד לסוף חודש אפריל, כלומר לפני ההתייקרות האחרונה שהפכה את ישראל לשיאנית מפוקפקת בתחום מחיר החלב.

אזהרה: לפני קריאת הנתונים אתם מוזמנים לשבת ולשתות משהו (לאו דווקא חלב, אלא אם אתם יכולים להרשות לעצמכם כוס מהזהב הלבן הזה).

• ארה"ב - 0.88$ לליטר (מבוסס על רשת וולמארט) - 3.20 שקל לליטר
• גרמניה - 1.15 יורו לליטר (מבוסס על רשת אלדי) - 4.61 שקל לליטר
• טורקיה - 23.90 לירה טורקית לליטר (מבוסס על רשת מיגרוס) 4.55 שקל לליטר
• ירדן - 0.74 לירה ירדנית לליטר (מבוסס על רשת קארפור) 3.80 שקל
• אוסטרליה - 1.60 דולר אוסטרלי לליטר (מבוסס על רשת וולוורטס) 3.85 שקל לליטר
• יוון - 1.12 יורו לליטר (מבוסס על רשת AB) 4.49 שקל לליטר
• פולין - 4.59 זלוטי לליטר (מבוסס על רשת מגאסם) 3.99 שקל לליטר


ניתן להבחין עוד בטרם התייקרות החלב, פער המחירים בין ישראל לשאר מדינות העולם הוא עצום. וזאת, שימו לב, רק בהתייחס לחלב המפוקח, כי אם נבחן את מוצרי החלב ללא הפיקוח כגון חלב מעושר הפערים משמעותיים אף יותר.

פערי המחיר בין ישראל לארה"ב לליטר חלב עומד על 95% - ונזכיר שוב, כי הפער המוצג הוא לפני ההתייקרות שחלה שלשום במחיר החלב, שהוסיפה עוד כ-60 אגורות למחירו הסופי של ליטר חלב (בקרטון) לצרכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully