וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן נחום מונה למנהל התזמורת הסימפונית חיפה

1.5.2023 / 13:15

לרן נחום ניסיון עשיר בניהול מוסדות תרבות וחינוך למוסיקה. בין היתר, היה מנהל התזמורת הלאומית הישראלית לכלי נשיפה, המנהל הארצי של מגמות המוסיקה בארץ ומנהל הקונסרבטוריון העירוני בקריית ים

רן נחום. רוני כרמלי,
רן נחום/רוני כרמלי

התזמורת הסימפונית חיפה מודיעה על מינויו של רן נחום למנהל התזמורת. נחום מונה לתפקיד בתום הליך איתור שקיימה אתו"ס, החברה לאמנות, תרבות וספורט של עיריית חיפה (חל"צ). נחום יחליף את יאיר משיח, מנהל התזמורת בשלוש השנים האחרונות, שנבחר לכהן כמזכ"ל התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

רן נחום, 55, הוא מנהל מנוסה עם ניסיון עשיר בניהול מוסדות תרבות וחינוך למוסיקה. ב-12 השנים האחרונות היה נחום מנהל התזמורת הלאומית הישראלית לכלי נשיפה, המנהל הארצי של מגמות המוסיקה בארץ, מנהל מקצוע המוסיקה במשרד החינוך שתחת אחריותו בחינות הבגרות והרסיטלים וחבר בצוות הפיקוח על המוסיקה במשרד החינוך. מעל לשלושה עשורים שימש בתפקידים בכירים בקונסרבטוריון העירוני בקריית ים וב-15 השנים האחרונות שימש כמנהלו. במסגרת תפקיד זה, היה המנצח של התזמורת הייצוגית קריית ים. במהלך השנים ריכז את מגמות המוסיקה בקריית ים ועסק בניהול פדגוגי ובהוראה והכנה של תלמידים למבחני הבגרות בנגינה ובמקצועות תורת המוסיקה.

לרן נחום תואר שני בחינוך מוסיקאלי ממכללת לוינסקי ותואר ראשון בהוראה ובמוסיקה מאוניברסיטת חיפה והוא גם בעל הכשרה רחבה בנגינה בפסנתר, קלרינט ושירת בריטון במקהלות מובילות. בנוסף מילא שורה של תפקידים התנדבותיים ובהם יו"ר אית"ן - האיגוד הישראלי לתזמורות נוער ונשיא מועדון רוטרי קישון בקריות במסגרת היותו חבר ארגון רוטרי ישראל ורוטרי בינלאומי.

במסגרת תפקידו כמנהל התזמורת, יהיה רן נחום אחראי בין השאר לתכנון האסטרטגי ולניהול השוטף במגמה להמשיך את ביסוסה של התזמורת הסימפונית חיפה כגוף מוסיקה מוביל ומשמעותי בישראל, תוך המשך שיתוף הפעולה עם היועץ המוסיקאלי והמנצח הראשי של התזמורת יואל לוי.
היעד המרכזי הניצב בפני נחום עם כניסתו לתפקיד הינו הגדלת מספר שוחרי המוסיקה הקלאסית תוך הרחבה וחיזוק הקשר עם הדור הצעיר באמצעות שיתופי פעולה עם מוסדות החינוך ופיתוח והרחבה של תכניות החינוך למוסיקה של התזמורת.

בנוסף, מתכוון נחום לפעול לגיוון ברפרטואר ובסגנונות המוסיקליים השונים, הרחבת שיתופי הפעולה עם אמנים יידועי שם והרחבת היצע התכניות עם גופי הביצוע השונים הפועלים במסגרת התזמורת, בהם הרכב הביג-בנד וההרכבים הקאמריים וכמובן האופרה חיפה.

"תגבור משמעותי לצוות הקיים"

המנהל הנכנס של התזמורת הסימפונית חיפה, רן נחום: "אני נרגש מאד וגאה להצטרף למשפחת התזמורת הסימפונית חיפה המהווה גוף תרבותי ואמנותי מוביל, בו חלק מהנגנים היו תלמידיי במסגרות החינוכיות בהן לימדתי, ניצחתי וניהלתי. רבים מהנגנים בתזמורת אף שמשו כמורים לנגינה בקונסרבטוריון קריית ים. הסימפונית חיפה היא בין התזמורות המובילות בישראל ואפעל להמשך חיזוק מעמדה בארץ ובעולם. כמי שעוסק בחינוך מוסיקלי מעל 35 שנים, אני מאמין כי ישנה חשיבות עליונה בקירוב הדור הצעיר לאולמות הקונצרטים ובהכשרתו להיות קהל מאזינים ושוחרי מוסיקה. לשם כך אקפיד על חיזוק הקשר עם בתי הספר במטרופולין חיפה ועם מוסדות החינוך המוסיקלי השונים. אנחנו נמשיך להעצים את תכניות החינוך של התזמורת בהם תכנית 'צלילים שלובים' ותכנית הקונצרטים למשפחה ונמשיך לטפח את גופי הביצוע הצעירים מקהלת בת-שיר, התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה - HSO Young וביה"ס 'ביט' למוזיקה קלה וג'אז".

מנכ"ל אתו"ס, יגאל זאבי, בירך את נחום לרגל כניסתו לתפקיד: "כמנהל הסימפונית חיפה, רן נחום מהווה תגבור משמעותי ומרכזי לצוות הקיים ואני משוכנע שיעמוד במשימות ובאתגרים תוך ניצול הידע, הניסיון וקשרי העבודה המצוינים שהצליח לפתח לאורך שנות עבודתו. מאחל לרן, ולכל שוחרי המוסיקה הקלאסית, הנאה רבה ומבקש להודות ליאיר משיח על פעילותו המוצלחת בחיפה ולאחל לו הצלחה בתפקידו החדש".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully