וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת המס הביאה לירידה במחירי המשקאות הקלים

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 15:39

הורדת המס על משקאות ממותקים הובילה לירידה ניכרת במחיריהם, כך על פי סקר מחירים שביצע אתר "פרייסז". נשיא התאחדות התעשיינים: "מס המשקאות היה מס לא אפקטיבי, שרק העלה את יוקר המחייה"

משקאות קלים, השוואת מחירים. יח"צ,
מחירי משקאות ממותקים לפני ביטול המס ולאחריו/יח"צ

בדיקה המסתמכת על נתוני אתר "פרייסז" מגלה כי הורדת מס המשקאות בחודש שעבר הובילה לירידה חדה במחירי המשקאות הקלים לצרכן. כך לדוגמא: מארז שישית R.C קולה 1.5 ליטר ברשת אושר עד שנמכר בחודש מרץ, טרום ביטול המס במחיר של 37.9 שקל נמכר כיום במחיר של 22.9 שקל - כלומר ירידה של 15 שקל.

כמו כן, מארז שישית קוקה-קולה 1.5 ליטר שנמכר ברשת רמי לוי טרום ביטול המס ב- 49.3 שקל נמכר כיום ב- 37.6 שקל - ירידה של 11.7 שקל.

עוד עולה מהנתונים כי מארז שישית 1.5 פפסי נמכר טרם ביטול המס ברשת ויקטורי ב- 41.3 שקל וכיום אחרי הביטול נמכר ב- 29.9 שקל ירידה של 11.4שקל.

ממגוון המוצרים שנבדקו בפרייסז נמצא כי יש ירידה של כ- 22% במחירי מוצרי המשקאות הנפוצים ברשות השיווק המובילות.

לאחרונה חברות המשקאות העלו את מחיריהן ב- 6% עד 8% כלומר מדובר בעליה של 1.5 -3 ש"ח למארז שישית 1.5 ליטר , חלק מעליות כבר מגולמות במחירים החדשים, חלקם יכנסו לתוקף בחודש יוני.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים, ד"ר רון תומר: "הטענה כי חברות המשקאות נהנו מ-כ-950 מיליון שקל שהמדינה גבתה ממיסוי המשקאות אינה נכונה בעליל. בפועל כל המס גולגל לצרכן והגיע לבסוף לקופת האוצר.

ביטול המס שתרם לירידת המחיר כפי שמשתקפת מהנתונים של פרייסז מוכיחה זאת. מס המשקאות היה מס לא אפקטיבי, שרק העלה את יוקר המחייה ללא כל הצדקה, ורק שימש כמחולל להעלאת
האינפלציה במשק. מהיום הראשון להכרזה על מס זה טענו שבריאות משיגים בהסברה שמאד חשובה, ולא בענישה כלכלית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully