וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: בזק מאבדת 2% בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה אמש; גבעות עולם מזנקת בכ-14% בעקבות קידוח נוסף

אלי דניאל

5.3.2003 / 11:15

המעו"ף יורד ב-1.1%; חולשה במניות שני הבנקים הגדולים; טבע נעה מטה ב-1.7%; מגמה שלילית במניות קבוצת אי.די.בי; מחזור המסחר - 24 מיליון שקל;



ירידות שערים של למעלה מ-1.5% נרשמו הבוקר עם פתיחת המסחר בבורסה של תל אביב. ירידות אלה, נובעות מהמגמה השלילית שנרשמה אמש בוול סטריט, החולשה בבורסות אירופה, העלייה במחירי הנפט הנובעת מהדריכות בקשר למערכה בעיראק, התחזקותו של הדולר אל מול השקל ו"התפכחות" המשקיעים מ"אפקט נתניהו". במחצית השעה האחרונה התמתנו במקצת הירידות ומדד המעו"ף רושם כעת ירידה של 1.1% לרמה של 320.08 נקודות, מדד תל אביב 100 מאבד 1% לרמה של 324.79 נקודות ומדד התל טק 15 נע מטה ב-0.9% לרמה של 171.08 נקודות. מחזור המסחר מסתכם בשעה זו בכ-24 מיליון שקל.



מניית בזק רושמת ירידה של 2% וזאת בעקבות אזהרת הרווח החמורה אותה פירסמה אמש החברה. האזהרה פורסמה לאחר שבזק קיבלה לידיה את הערכת השווי המחודשת של דויטשה בנק עבור חברת הסלולר פלאפון, המוחזקת על ידה בשיעור של 50%.



על פי הערכה זו, שווייה של פלאפון נאמד בטווח שבין 650-850 מיליון דולר. טווח שווי זה נמוך משמעותית מטווח השווי אותו קבע דויטשה בנק אך לפני 3 חודשים - 1-1.2 מיליארד דולר. בשל כך, בהנהלת חברת התקשורת החליטו לבצע מחיקה בגין ירידת שווייה של פלאפון, והיקף המחיקה שתתבצע בדו"חות הרבעון הרביעי, שיפורסמו מחר, יגיע ל-844 מיליון שקל.



מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות במגמה שלילית בשעה שאי.די.בי אחזקות יורדת ב-1.6% ואי.די.בי פיתוח נסוגה ב-1.9%. מניית דיסקונט השקעות המרכזת את המחזור הגבוה בשוק - 5.9 מיליון שקל, נעה מטה ב-1.8%.



מניות שני הבנקים הגדולים אשר התאוששו במקצת במהלך השבוע האחרון, חזרו לנוע מטה. מניית בנק הפועלים מאבדת 0.5% ומניית בנק לאומי משילה 0.8%.



מניית טבע שהחלה את המסחר עם פער ארביטראז' שלילי של 1.1%, רושמת כעת ירידה של 1.7%.



יחידת ההשתתפות של גבעות עולם מזנקת בכ-13.9%, לאחר שהשותפות הודיעה כי אתמול נקדח קידוח הליבה השלישי באתר מגד 4 שבראש העין. בקידוח ליבה זה נצפה נפט חי, והליבה נשלחה לארה"ב לשם בדיקה וניתוח מעבדתיים.



מניית הבינלאומי למשכנתאות רושמת עלייה של 1.7% במחזור חריג של כ-687 אלף שקל. על פי הערכות, מי שרכש את המניות הוא הבנק הבינלאומי הראשון , המחזיק בשליטה בבנק זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully