וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי גיל ואיתן אלדר לא מוותרים; יזרימו לסגיאל 50 מ' ש' יחד עם יתר בעלי השליטה וגורמים שלישיים

אילן מוסנאים

5.3.2003 / 11:32

המהלך יהווה חלק מההסדר להצלת הקבוצה; מחיקת סגיאל מהמסחר עשויה להיות חלק מהמהלך; המגעים עם הבנקים מתקדמים וההסדר עשוי להיחתם תוך חודש



בעלי השליטה בסגיאל ממשיכים במאמצי ההצלה של הקבוצה וסיכמו בימים האחרונים על הזרמה של 50 מיליון שקל לקופת החברה - כך ציינו מקורות המקורבים לחברה. הסכום יוזרם במסגרת תוכנית ההבראה שמתגבשת היום לקבוצת סגיאל, כאשר מתוך הסכום הכולל של ההשקעה, יגיעו כ-15 מיליון שקל ממשקיע חיצוני - ויתרת ההשקעה תועבר על ידי בעלי השליטה בחברה לפי חלקם הנוכחי בהונה. תמורת המזומנים, תקצה החברה למשקיעים מניות חדשות.



רועי גיל ואיתן אלדר מחזיקים בכ-47% ממניות סגיאל (כך שיצטרכו להזרים לה כ-16.5 מיליון שקל), מיכאל שטראוס מחזיק בכ-25% ממניות החברה ואיש העסקים הפנמי, יעקב לוי, בכ-13.9% ממניותיה. הציבור מחזיק בכ-14% ממניות החברה, שנסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 33 מיליון דולר. המקורות ציינו כי ייתכן שמחיקת סגיאל מהמסחר (מהלך עליו דיווחו גיל ואלדר באמצע 2002), תהיה אף היא חלק מהמהלך הנוכחי.



בסוף ינואר הודיעה החברה הבת של סגיאל, גבור ספורט , כי ההנהלה שלה נמצאת בשלבים סופיים של גיבוש ההסדר המוצע על ידה לבנקים ולנאמנים של מחזיקי איגרות החוב שלה ואשר יכלול את כל החברות בקבוצת סגיאל.



גבור ספורט מסרה אז כי ההסדר המוצע מתבסס על מספר עקרונות: הזרמת הון מעלי השליטה בסגיאל ומצדדים שלישיים, מחילת חובות של הבנקים ושל מחזיקי האג"ח, המרת חובות להון מניות שלה, מימוש נכסים ופריסה מחדש לטווח ארוך של האשראים מהבנקים והכל כמקשה אחת. היום אומרים המקורבים כי המגעים עם הבנקים מתקדמים בצורה משביעת רצון, וכי יכול להיות שתוך חודש הצדדים יגיעו להסדר.



כבר ב-30 בדצמבר הודיעו ראשי גבור ספורט, כי היא מגבשת מתכונת להסדר כולל עם הבנקים ובעלי האג"ח שלה. מנהלי החברה העריכו אז כי במידה וההסדר עם בעלי החוב יצליח, החברה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לטווח הארוך ולהמשיך לפתח את עסקיה. במידה שההסדר לא יצליח, החברה תתקשה לעמוד בהתחייבויות שלה לטווח הארוך. המשמעות היא שאם ההסדר לא יצליח, החברה תאלץ להכריז על פשיטת רגל.



במסגרת הודעה זו, מסרה גיבור כי בעלי השליטה בה מתכוונים להזרים לה כ-40-50 מיליון שקל, סכום של כ-30 מיליון שקל היא אמורה לקבל מצדדים שלישיים ואמנון בראזני היה אמור ליטול על עצמו חובות של החברה בהיקף של כ-70 מיליון שקל תמורת שליש ממניותיה. חודש מאוחר יותר החליט בראזני לסגת מהעסקה, אולם ראשי גבור (רועי גיל ואיתן אלדר), מסרו כי הם ממשיכים בגיבוש התוכנית כרגיל.



חובות קבוצת סגיאל מסתכמים בכ-705 מיליון שקל, כאשר סגיאל חייבת לבנקים 165 מיליון שקל, גבור ספורט, חייבת 180 מיליון שקל לבנקים וכ-80 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, ירדן חבה לבנקים כ-130 מיליון שקל וגבור נדל"ן חבה לבנקים 150 מיליון שקל.



גבור ספורט ביצעה בתקופה האחרונה מספר צעדים בדרך להסדר המיוחל. החברה החלה במימוש של מספר נכסים שברשותה, בהם נכסי מקרקעין, המניות במכבי תל אביב ו-30% ממניות גבור הנדסה, תמורת סכום כולל של כ-30 מיליון שקל. עם זאת, סכום זה הינו טיפה בים בהשוואה לחובות החברה, כך שנראה שהדרך אל חוף המבטחים עדיין ארוכה, והסיכון שהקבוצה תגיע לפשיטת רגל גבוה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully