וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לשכת ארגוני העצמאים: המיתון הביא את העצמאים למצב בו אין מנוס מלפטר עשרות אלפי עובדים

TheMarker

5.3.2003 / 12:35

להערכת זאב וינר פוטרו בשנה האחרונה יותר מ-35 אלף עובדים במגזר העצמאים, כשהמגמה מתרחבת; "אני חושש שהשנה נאלץ לפטר עובדים בהיקפים גדולים יותר"



"מגזר העצמאים ממשיך בגל של פיטורי עשרות אלפי עובדים מכל ענפי הפעילות והמשך קיצוץ השכר של העובדים. החמרת המיתון הביאה את העצמאים למצב שבו אין ביכולתם להמשיך ולהחזיק את מצבת העובדים הקיימת ולמרות הצער הכרוך בכך אין לנו מנוס אלא לפטר עשרות אלפי עובדים מכל הענפים. כאשר כל יום נסגרים מאות עסקים, ואחרים נאלצים לצמצם את הפעילות העסקית, אין יותר אפשרות להעסיק את העובדים" - כך אמר נשיא לשכת ארגוני העצמאים, זאב וינר.



להערכת וינר, פוטרו בשנה האחרונה יותר מ-35 אלף עובדים במגזר העצמאים, כשמגמה זו הולכת ומתרחבת בעוצמה רבה. "אני חושש כי השנה נאלץ לפטר עובדים בהיקפים גדולים יותר", הזהיר. " בשל העובדה כי מדובר בפיטורי עובדים בעשרות אלפי מקומות עבודה, אין הדבר בא לידי ביטוי בתקשורת, משום שבכל מקום מפטרים בין 20-30 אחוזים ממצבת העובדים הקיימת אשר מתפרשת על כל הארץ ".



על פי הנתונים של לשכת ארגוני העצמאים, עולה כי אשתקד נרשמה ירידה של 15% בשכרם הממוצע של עובדי מגזר העצמאים. " בשל הקשיים המשקיים החמורים, הסכימו העובדים לקיצוץ בשכרם בהכירם את המציאות בעסקים וכל הקיצוצים הללו נעשו בהסכמה עם העובדים, יש גם מקרים שבהם מסכימים העובדים לרדת בהיקף המשרות שלהם, משום שאין להם אלטרנטיווה תעסוקתית", הוסיף וינר.



וינר הזהיר מפני קבלת הצעת החוק להעלות את שכר המינימום של העובדים לכדי 1,000 דולר בחודש: "אם הצעת החוק הזו תאושר, לא יהיה מנוס מגל פיטורים גדול יותר משום שאין באמצעות המעסיקים להגדיל את נטל העסקת העובדים; גם ההחלטה להפוך את יום ראשון בשבוע ליום שבתון תביא להגדלת נטל העסקת העובדים שידרשו תוספת מיוחדת בגין עבודה ביום זה, ולכן אנו נתנגד לכך בכל תוקף".



"דווקא בתקופה זו, יש להקטין את הנטל על העסקת עובדים ולא להעלות אותו בגלל ההשלכות החמורות על שוק העבודה" גמר אומר וינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully