וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט בורקס: כמה נשלם על המאפה האהוב בסופרמרקט?

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 16:17

אם אתם רעבים, יש מעט מאוד דברים שידגדגו את האף כמו ריח אפייה של בורקס טרי... נשבעו שממחר דיאטה ויצאנו לבדוק מהו הבורקס האהוב על הישראלים, אילו טרנדים תופסים תאוצה, וכמובן: איפה נשלם הכי מעט על בורקס טרי או קפוא?

בורקס 3. דניאל מאלאחובסקי,
מהו סוג הבורקס האהוב ביותר? לא קשה לנחש/דניאל מאלאחובסקי

טורקי, יווני או בולגרי, הבורקס נמצא במיקום מכובד בשרשרת המזון הישראלית. יש מי שרואים בו מאכל ביתי, אחרים רואים בו אוכל רחוב. יש שמתענגים עליו כ"גילטי פלז'ר" ואחרים שרואים בו מנה לגיטימית ומשביעה באמצע יום עבודה. עם ביצה, עם רסק עם חריף - ובכל מילוי: מגבינה ועד תרד, מתפוח אדמה ועד רוטב פיצה, עם פטריות או עם בשר...

למרות המגוון האדיר, חובבי הבורקס מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: נאמני הגבינה ונאמני התפוח-אדמה. לפחות על פי המחקר, הקבוצה הראשונה מנצחת בנוק-אאוט: בורקס במילוי גבינה מהווה כ- 50% מכלל הצריכה, ואלה אולי יתמודדו בקרוב עם התייקרות המוצר בעקבות עליית מחירי החלב,

בורקס 1. דניאל מאלאחובסקי,
אריזת 800 גרם של בורקס גבינה "שלושת האופים"/דניאל מאלאחובסקי

יש לציין שהגבינה אינה רק הגבינה ה"רגילה", אלא גבינות שונות ומשובחות ויש תוספות של תרד, לגבי המילוי בתפוח-אדמה, הרי שלאחר שנים בהן נדחק הצידה, הוא זכה לדחיפה מכיוון בלתי צפוי, עם צמיחת קהילת הטבעוניים שנמנעים מצריכת מוצרים מן החי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בורקס 2. דניאל מאלאחובסקי,
בורקס פיצה 700 גרם של "מעדנות"/דניאל מאלאחובסקי

רובנו גדלנו על בורקס מבצק עלים, אבל עם הטרנד הקולינרי והחיפוש אחר אותנטיות, למדנו להכיר את בצק הפילו, מה גם שהפילו אולי אינו ":דיאטטי", אבל מופחת קלוריות לעומת בצק העלים השמנוני.

בורקס 4. דניאל מאלאחובסקי,
אריזת 600 גרם בורקס מבצק פילו במילוי גבינה או תפוח אדמה של "מעדנות"/דניאל מאלאחובסקי

ולא רק בריאות וטבעונות מעצבים מחדש את מפת הבורקס שלנו. הנמנעים מגלוטן למשל מקדמים בשנים האחרונות בורקסים שמכינים מדפי אורז, אך עם כל הכבוד לטרנדים, הבורקס הקלאסי מבצק עלים, במילוי גבינה במליחות עדינה, הוא המוצר המוביל והמועדף גם על צרכני אוכל הרחוב וגם על מי שצורכים את הבורקסים המוכנים לאפיה מהמקפיאים.

בורקס 5. דניאל מאלאחובסקי,
אריזת 300 גרם בורקס גבינה (מים) של ויליפוד/דניאל מאלאחובסקי

אם נתקפתם בתשוקה לבורקס כשאתם בסופרמרקט, יש לכם שתי אופציות עיקריות: בורקסים לצריכה מידית, כלומר בורקסים מוכנים שנמכרים במחלקות האפייה ולצידם בורקסים במצב של בצק, המיועדים לאפייה קלה ומהירה בבית.

בורקס 6. דניאל מאלאחובסקי,
בורקס גבינה מוכן לאכילה/דניאל מאלאחובסקי

המחיר הממוצע לבורקס מוכן ברשתות השיווק עומד על 43 שקלים לקילו, לעומת המחיר הממוצע לק"ג מוצר במצב בצק קפוא, שעומד על 27 שקלים לקילו.


מחירי הבורקסים ברשתות המאפיות והקונדיטוריות הם כבר ברמה אחרת. כך לדוגמא ברשת רולדין נשלם 139 שקלים לקילו של מאפים מלוחים והמאפיות הפרטיות מציעות בורקסים מוכנים במחירים ממוצעים של 60 שקלים לקילו. סקרנו את המותגים המובילים ברשתות השיווק ואלו התוצאות שקבלנו:

הכותב הוא מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות

המחירים מבוססים על עדכוני המחירים לאתר משרד הכלכלה ומעובדים במערכת CHP במחירים ממוצעים לחודש מאי 2023

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully