וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת TV MALL מקימה את הקניון האינטראקטיווי הראשון בישראל

רוני קורן-דינר

5.3.2003 / 13:29

צפי הכנסות: 80 מיליון שקל בשנה תוך 5 שנים; הקניון יעלה לאוויר בספטמבר 2003 ויאפשר רכישת מגוון מוצרים ושירותים בלחיצה על שלט הטלוויזיה, בינתיים באמצעות יס בלבד

חברת TV MALL הודיעה היום על הקמת הקניון האינטראקטיווי הראשון בישראל. הקניון, שמוקם בהשקעה של 25 מיליון שקל, יעלה לאוויר בספטמבר 2003 ויאפשר רכישת מגוון מוצרים ושירותים בלחיצה על שלט הטלוויזיה.

הערוץ יעלה באמצעות YES בשלב ראשון, ומגעים מתקיימים גם עם חברות הכבלים. גלית בן שמחון, מנכ"לית המיזם, אמרה כי החברה מצפה להכנסות של 80 מיליון שקל בשנה בתוך חמש שנים. בימים אלה מנהלת החברה משא ומתן עם גופים מסחריים שונים, להשכרת שטחים בקניון. עד כה חתומים בקניון כעשר חברות, בהן דומינו'ס פיצה, בורגר ראנץ', סופרפארם ואחרים.

חברת TV MALL הוקמה על ידי בן שמחון (לשעבר סמנכ"ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי של YES), שמחזיקה בבעלות על החברה (29%) לצד קבוצת שחר (12%), טלית תקשורת (12%), JCS (10%), וחברת האחזקות הצרפתיתParadise European (37%).

החברה קיבלה רישיון שידור מהמועצה לשידורי כבלים ולוויין בינואר השנה. שלשום המליץ בג"ץ לערוץ הקניות, המשודר בכבלים ובלוויין, למשוך את עתירתו נגד החברה תוך ציון כי היא מעלה חשש לעיכוב תחרות. ערוץ הקניות טען שתנאי הרישיון של TV MALL אינם שווים לשלו. שופטי בג"ץ קבעו כי על ערוץ הקניות לפנות למועצת הכבלים ולנסות להשוות את תנאי הרישיון בטרם יפנה שוב לבג"ץ.

בן שמחון אמרה במסיבת העיתונאים כי TV MALL פועלת לפי מודל עסקי ייחודי, לפיו החברה אחראית למוצרים מרגע הזמנתם באמצעות השלט ועד הגעתם לבית הלקוח. החברה תעסיק 25 עובדים וכן תפעיל מוקד שליחים ושירות לקוחות באמצעות אאוט-סורסינג, אך מבחינת הלקוח תהיה רק כתובת אחת.

בן שמחון הוסיפה כי הלקוחות יוכלו לבחור תוך כמה זמן תגיע ההזמנה (ולשלם תוספת עבור הזמנות דחופות במיוחד) וכן יתוגמלו בהנחות עבור רכישות חוזרות. בן שמחון: "הצרכן יוכל להזמין פיצה וחבילות נופש בלחיצה על שלט הטלוויזיה, לצד השתתפות במכירות פומביות של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה במחירים זולים, ובתוך כך גם לקרוא המלצות על ספרים, מוסיקה, תיאטרון ולרכוש כרטיסים למופעים".

על פי התחזיות, בשנת 2007 צפויות ההכנסות ממכירות באמצעות הטלוויזיה (T-Commerce) לעמוד על 15 מיליארד דולר בארה"ב ו-28 מיליארד באירופה. היקף הכנסות ממכירות באמצעות הטלוויזיה בישראל צפוי להיות בין 130 ל-240 מיליון דולר ב-2007.

בישראל חלה בשנה האחרונה עלייה של 17% בקניות באמצעות הטלפון, ומחזור הקניות באינטרנט בארץ הכפיל עצמו ב-2001 והסתכם ב-400 מיליון שקל. בשנת 2002 הסתכם מחזור הקניות באינטרנט בכ-500 מיליון שקל.

לפי מחקר שנערך על-ידי Foresight, שיעור החדירה של שירותים דיגיטליים בשנת 2007 יעמוד על כ-84% בקרב מנויי שירותי טלוויזיה רב ערוצית בישראל (מנויי YES או כבלים), המהווים כ-1.5 מיליון בתי אב. כ-37% מצרכני הטלוויזיה הרב ערוצית מביעים כבר היום עניין גבוה ברכישת שירותים ומוצרים באמצעות הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully