וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה האקדמית תל אביב-יפו תעניק תארי עמיתות של כבוד

4.5.2023 / 11:21

המכללה האקדמית תל אביב יפו תעניק תואר עמיתה של כבוד לפרופ' מונא מארון, לעיתונאית ענת סרגוסטי ולבעלים של מפעל אל-ארז ג'וליה זהר. בנוסף תעניק המכללה תואר עמית כבוד לנשיאה לשעבר, פרופ' נחמיה פרידלנד

ג'וליה זוהר. אסף רונן,
ג'וליה זהר/אסף רונן

המכללה האקדמית תל אביב יפו תעניק תארי עמיתים של כבוד לשנת תשפ"ג אשת העסקים ג'וליה זהר, לעיתונאית ענת סרגוסטי, לחוקרת מדעי המוח פרופ' מונא מארון, ולנשיא המכללה לשעבר פרופ' נחמיה פרידלנד. טקס הענקת התארים לעמיתי הכבוד ייערך ב-17 מאי במכללה.

ג'וליה זהר תקבל את התואר בזכות תרומה משמעותית לחברה בעשייה ציבורית. זהר אשת עסקים, מורה למתמטיקה ופעילה קהילתית. היא משמשת בעלים ומנכ"לית של מפעל אל-ארז, והייתה האישה הערבייה הראשונה הישראל שניהלה מפעל. זוכת אות התעשייה "מטעם התאחדות התעשיינים - מחוז צפון" לשנת 2015, ואחת מ-50 הנשים המשפיעות של גלובס לשנת 2019. זהר היא יו"ר קרן מסירה (מסע) לסיוע לאנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית בישראל. בשנת 2020 הודיעה זהר על תרומה של המפעל לקו סיוע לקהילת הלהט"ב בחברה הערבית - זו היתה הפעם הראשונה שחברת מזון ישראלית בבעלות ערבית הביעה תמיכה פומבית בקהילה הגאה.

ענת סרגוסטי. עודד אנטמן,
ענת סרגוסטי/עודד אנטמן

ענת סרגוסטי תקבל גם היא את התואר בזכות תרומה משמעותית לחברה בעשייה ציבורית. סרגוסטי היא עיתונאית, משפטנית ופעילה חברתית, ממקימי חברת החדשות של ערוץ 2, שהחלה את פעילותה החברתית בתנועת המחאה הפנתרים השחורים. כלת אות "הגיבור האלמוני" על שם מרטין לותר קינג בזכות פועלה למען זכויות יוצאי אתיופיה. סרגוסטי אקטיביסטית לשלום וזכויות אדם, למען זכויות נשים, למען עיתונות וחופש הביטוי. ממייסדות תא העיתונאיות וממקימי עמותת "איתך מעכי- משפטניות למען צדק חברתי". כיום סרגוסטי מנהלת את תחום חופש העיתונות בארגון העיתונאים בישראל ומכהנת כיו"ר הוועד המנהל של עמותת כן לזקן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פרופ' מונא מארון. אוליביה קרמאן,
פרופ' מונא מארון/אוליביה קרמאן

פרופ' מונא מארון תקבל את התואר בזכות תרומה משמעותית למחקר המדעי ופעילותה החברתית. מארון היא חוקרת מדעי המוח, לשעבר ראשת החוג לנוירוביולוגיה באוניברסיטת חיפה, והאישה הערבייה הראשונה בתחום באקדמיה בישראל. מעודדת את לימודי המדעים במיוחד בקרב נשים וערבים. היא פעילה למען שילובם של צעירים בחברה הערבית באקדמיה הישראלית ובמיוחד בלימודים לתארים גבוהים. ממקימות עמותת "אל מראם" לעידוד לימודי מדעים בקרב תלמידים ערבים. השלימה כהונה בת שש שנים כחברת הוועדה לתיכנון ותקצוב מטעם המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת). פרופ' מארון דורגה ברשימות 50 הנשים משפיעות בישראל של עיתון גלובס, 50 הנשים החזקות בישראל של פורבס, 100 חיפאיות חזקות (ידיעות חיפה) ו-20 נשים שמשנות את הרפואה בישראל (דה מרקר). סיפורה מופיע בספר הילדים 50 אגדות ישראליות לחיות איתן והופץ במסגרת פרויקט של האיחוד האירופי לעידוד בנות ללמוד מדעים.

פרופ' נחמיה פרידלנד. אפרת פרידלנד,
פרופ' נחמיה פרידלנד/אפרת פרידלנד

פרופ' נחמיה פרידלנד יקבל את התואר בזכות תרומה משמעותית לפיתוח המכללה וקידומה. פרידלנד נמנה עם הגרעין המייסד של המכללה. יחד עם הסוציולוג פרופ' נח לוין אפשטיין תכנן וייסד את המגמה למדעי ההתנהגות במכללה, שכיום הפכה לבית הספר המוביל בלימודי תואר שני לפסיכולוגיה בארץ. פרידלנד כיהן כנשיא המכללה האקדמית תל אביב יפו בשתי קדנציות נפרדות,
במהלכן היתה המכללה הראשונה לחנוך תוכניות לימודים לתואר שני במכללות ציבוריות בארץ, (בפסיכולוגיה ומדעי המחשב). כן נבנה הקמפוס החדש ביפו והושתתה שותפות אמיצה עם עיריית תל אביב יפו. במהלך נשיאותו של פרידלנד נוסד בית הספר למדעי הסיעוד, ונפתחה תוכנית לימודים בתואר ראשון, שמאז התפתחה לכדי בית ספר עצמאי. לאורך כהונותיו הובילה את פרידלנד מחויבות עמוקה למעורבות חברתית והנגשתה של ההשכלה הגבוהה. בתקופתו הוקמה יחידה יעודית לקשרי האקדמיה עם הקהילה ביפו ולמעורבות חברתית. במסגרת זו טיפח יוזמות סטודנטים. במיוחד רתם את המכללה לביסוסה של יוזמת סטודנטים לצמצום פערים חברתיים. יוזמה זו, שקיבלה את השם "חינוך לפסגות", התפתחה לכדי עמותה ארצית, עצמאית ונפרדת. פרידלנד שימש כפרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב (אמריטוס) ובמשך כ-30 שנה נמנה על סגל המחלקה לפסיכולוגיה ועמד בראשה. קודם לכן, כיהן כחבר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) וחבר הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת). כיום מתנדב פרידלנד כחבר הועד המנהל בעמותה 'חיבור טוב' לקידום החינוך המתמטי בישראל ומכהן כיו"ר האסיפה הכללית של מרכז סוזן דלל למחול ולתאטרון.

פרופ' דרור ורמן, נשיא האקדמית תל אביב יפו: "אנחנו נרגשים להעניק את תארי עמית הכבוד של המכללה האקדמית תל אביב יפו לאשת העסקים ג'וליה אל זהר, לעיתונאית ענת סרגוסטי, לחוקרת מדעי המוח פרופ' מונא מארון ולנשיא המכללה לשעבר פרופ' נחמיה פרידלנד. לזכות ארבעתם יצירת אימפקט משמעותי על החברה, האקדמיה והמחקר. כולם ככולם מייצגים את פניה היפות של החברה הישראלית, מתכתבים עם ערכי המכללה ומהווים דוגמה ומופת לעשייה חברתית משמעותית, נושא שמהדהד במיוחד בתקופה סוערת זו. אני מברך על ההזדמנות שניתנה לנו כמוסד אקדמי להציב זרקור על עשייתם הענפה".

  • עוד באותו נושא:
  • פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully