וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף הקיץ: טרנדים ומגמות בשוק המשקפיים

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 23:59

שוק האופטיקה בישראל מוערך בכ-2 מיליארד שקל בשנה ולקראת הקיץ, עם הקולקציה החדשה של משקפי השמש, מגיעה גם עונת השיא בענף. מה יהיו הטרנדים המובילים לעונה הקרובה ומהם החידושים שמצפים לכם בחנויות ובאונליין?

sunglass hut. יח"צ חו"ל,
הרשת הבינלאומית למשקפי שמש, sunglass hut, עשתה עלייה לישראל/יח"צ חו"ל

ההשראה והאג'נדה שעומדות מאחורי הקולקציות החדשות לאביב-קיץ 2023 מקדמות תעוזה, שבירת מוסכמות ושחרור מסטיגמות מיושנות, אלה מאפשרות היצע רחב ומגוון של סגנונות בהשפעת טרנדים עכשוויים מעולם האופנה והלייף-סטייל, שנלקחו מזירות האופנה העולמיות.

בבואנו לסקר את הטרנדים המובילים בתחום משקפי השמש לקראת קיץ 2023, גילינו שקיים תואר ייעודי לכך - גלוריה בבאי, מרשת 'אופטיקנה', היא כזו - טרנדולוגית!. בבאי שעוסקת בתחום למעלה מ-17 שנה, התחילה כדיילת מכירות בסניף עזריאלי בתל אביב והפכה בגיל 23 למנהלת הכי צעירה ברשת, ולאחר מכן למתאמת אופנה, קניינית מעצבת דגמים למותג הבית וטרנדולוגית.

בבאי: "ניתן לזהות טרנדים בכל דבר, לא רק בעולם האופנה. בכוחו של טרנד לשטוף תחומים רבים בחיים מעיצוב הבית, לאמנות, למזון, לתרבות, וכן, גם באקססוריז כמו משקפיים, למשל טרנד הטראצו בא לידי ביטוי בחיפויים לבית, בהדפסים על בגדים, בפרינטים על קופסאות והוא תורגם גם למשקפיים וזכה לכינוי 'אפקט השיש'".

בר רפאלי לקמפיין קרולינה למקרה ברלין. יוסי מיכאלי,
בר רפאלי לקמפיין קרולינה למקרה ברלין/יוסי מיכאלי

מה הטרנדים שיובילו בקיץ הקרוב?

מינימליזם - כמה שיותר קל, כמה שיותר קטן! ההיצע מאופיין במסגרות קטנות ודקות, קווים נקיים ושימוש בחומרים קלים ויוקרתיים או אפילו "מסגרות ללא מסגרת" כלומר, עדשות בעלות אינדקס דק. כל הבסט סלרים של קטאליה עשויים מהחומרים האלה. הטרנד המינימליסטי נוגע בכל העולמות, גם באופנה - מבגדים ועד לאססוריז.

מסכות - מגמה שהחלה כמענה לצורך של ספורטאים עם סגירה מלאה של העין למניעת סינוור וכניסה של אבק תוך יציבות בעת פעילות ספורטיבית. מעצבי על בינלאומיים כמו: ורסצ'ה, לנבן סלבדור פרגמו, קרל לגרפלד, דולצ'ה גבאנה, בלנסיאגה, פרדה וברברי, גילו פוטנציאל אופנתי במגמה ומשפיענים גדולים, כמו קים קרדשיאן, שמרכיבים משקפיים מהסגנון הזה, משפיעים על נערות צעירות שמאמצות את הטרנד בכל העולם.

כעת, המגמה הזו כוללת אלמנטים ופיתוחים שעושים חשק לחזור בזמן - מסגרות אייקוניות בעלות נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה - לוק נוטף גלאם וסטייל.

דורין מיכאלי, מנהלת התמהיל של רשת 'אופטיקה הלפרין' מוסיפה כי בעונה הקרובה צפויות לחזור המסגרות הגדולות מפלסטיק בצבעים עזים ומגוונים, החל מצבעי פודרה, לבן, שחור, גווני חרדל ועד לדוגמאות מנומרות, מנוקדות ועוד. "בנוסף לצבעוניות שהמסגרות מוסיפות ללוק, המשקפיים הגדולים מספקים הגנה לעיניים ולעור העדין שמסביבן - דבר חשוב מאוד במזג האוויר הישראלי ולכן אנו מברכים על חזרתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תכשיטנות. באדיבות אופטיקנה,
טרנד התכשיטנות: מצמידים תכשיט למסגרת המשקפיים, vouge לאופטיקנה/באדיבות אופטיקנה

תכשיטנות - גם טרנד זה החל כצורך, כפי שעשה לראשונה המותג 'לנטינו' שהצמיד שרשרת זהב למשקפיים במטרה למנוע את נפילתם והתפתח למגמה רחבה עם שילובם של תכשיטים בעיצוב משקפיים כמו: עגילים, פנינים, צ'רמרים, אבני סוורובסקי ועוד. אם משקפיים תמיד נתפסו כ'תכשיט לפנים', אז כעת, התואר מוכיח את עצמו עוד יותר. ב'אופטיקנה' למשל חיברו מטפחות שמשמשות מעין שרשרת למשקפיים.

קיימות - בתי האופנה הגדולים, מבינים שניתן להיות אופנתיים וגם להתחשב בסביבה. בשנים האחרונות נעשה שימוש מוגבר בחומרי גלם ירוקים, ממוחזרים ואקולוגיים יותר בתהליך הייצור. למשל כותנה וקרטון, ובדים ממוחזרים משמשים לייצור הנרתיקים למשקפיים. בנוסף, באופטיקנה מקפידים לגרוס משקפיים ישנים ומשתמשים בפלסטיק שלהם לייצור חוזר.

קיימות_קאטליה 299 שקל. יניב אדרי,
טרנד הקיימות, אופנתיים ומתחשבים בסביבה, קאטליה 299 שקל לאופטיקנה/יניב אדרי

עדשות בהירות - הטרנד שיוביל את קיץ 2023: מדובר במשקפי שמש עם עדשות בשקיפות גבוהה כפי שהיו בשנות ה-70 וה-80. העדשות נותנות מראה שנע על התפר שבין ההיפסטרי לסבנטיז והצבעים הבולטים במגמה זו הם: תכלת, ורוד, צהוב וכתום. בבאי מוסיפה על אלו גם את הצבע הסגול. בחירה במשקפי שמש מקולקציית פריימלס (ללא מסגרת) מבטיחה לוק קלאסי, מאופק ומלא קסם המושפע מזירות האופנה הבוערות - סוג של אלגנטיות לא מאומצת.

גיאומטריה - מגמה נוספת שתשלוט בקיץ, על פי מיכאלי, הן המסגרות בצורות גיאומטריות אשר חוזרות אלינו משנות ה-2000 המוקדמות וצפויות לסחוף אחריהן את הצעירות שמחפשות לשלב פריט אופנה וינטג' במראה שלהן. יחד איתן יחזרו גם הצורות העגולות, החתוליות והמעוינות - שמתאימות ומחמיאות לכל סוגי הפנים.

דנה שניידר, מנהלת קולקציה ברשת ERROCA BY SUPER-PHARM: "אחד הטרנדיים הבולטים שנראה הקיץ הוא מסגרות משקפי החתול שראינו על המדפים גם בחורף האחרון. הקיץ, הטרנד חוזר עם טוויסט רך של קצוות מעוגלים. גזרת ה-CAT EYE מדגישה זוויות מחודדות בחלק העליון של המסגרת ומחמיאה לרוב צורות הפנים מה שהופך את הטרנד למנצח".

במותג 'קרולינה למקה ברלין' עושים כבוד לטרנד נוסף (ספורטיבי) שיבוא לידי ביטוי השנה לצד הסגנון הקלאסי, שלדבריהם: "לנצח יהיה קונצנזוס אופנתי ויציג דגמים על זמניים, לעיתים כיוניסקס או עם טאץ' עכשווי, בגוונים חמים שיעניקו לוק אורבני".

ספורטיבי - דרך נוספת להדגיש את הייחוד, היא לבחור במשקפי שמש מהקולקציה האתלטית שמציגה עיצובים ייחודיים עם שייפים מחודדים, מסגרות נועזות וצבעוניות. וייב עתידני שמפנה מקום של כבוד לנוכחות הספורטיבית בעולמות הסטייל העכשווי.

קאטליה אביב קיץ 2023. יניב אדרי,
עדשות בהירות - הטרנד שיוביל את קיץ 2023, קאטליה לאופטיקנה/יניב אדרי

בין גברים לילדים

גברים - סצנת משקפי השמש לא פוסחת על הגברים. אלינור בור סמנכ"לית השיווק של לוקסאוטיקה ישראל: "משקפי השמש כבר מזמן אינם אקססורי שמשתמשים בו רק בקיץ ובטח שלא רק בגזרת הנשים. מלבד העובדה שבישראל תמיד קיימת קרינה שחייבת סינון, יש גם סצנת משקפי שמש' והיא גדולה במיוחד.

משקפיים הם אקססורי חשוב בכל עונות השנה והמותגים מספקים אינטרפנטציות חדשות (קלאסיות או טרנדיות) גם עבור הגברים, בכל קיץ מחדש. הטרנדים שיובילו השנה בגזרת הגברים יכללו מסגרות מתכתיות, פלסטיק וערבוב חומרים. העדשות מצידן יציגו מגוון רחב, מרמות שונות של שקיפות ועד עדשות כהות עם גימור מראה, שחור מט, שחור מבריק.

מותגים רבים בחרו השנה להעצים את הנוכחות של המשקפיים על הפנים של הגברים עם דגמים גדולים במיוחד, לצד מסגרות מדוקקות מלוטשות. גם הצבעוניות בדגמי הגברים עשירה ונועזת מתמיד ותכלול: צהוב, כתום, אדום, טורקיז וכחול. הדגמים הקלאסיים שלא מתרגשים מטרנדים, יוצעו גם השנה, כאלו הם למשל משקפי הטייסים שמותגים כדוגמת ורסאצ'ה, פראדה ואוליבר פיפלס עיצבו דגמים בהשראתם".

משקפי shamir eyres לספורטאים של שמיר אופטיקה. יח"צ,
משקפי shamir eyres לספורטאים, שמיר אופטיקה/יח"צ

ילדים - הקיץ נכיר גם נישה חדשנית שמציגה דגמים של מבוגרים אבל לילדים. מותגים גדולים כמו ורסאצ'ה EYEWEAR ורייבאן מתייחסים לילדים כמבוגרים ומציגים דגמים יוקרתיים ומעוצבים על פי הטרנדים המובילים, גם עבורם.

על פי לוקסאוטיקה, הקולקציות העכשוויות לילדים מציגות דגמים תוססים ואנרגטיים לצד עיצובים קלאסיים ונוחים שמקבלים את טאצ' בעזרת צבעים. הקולקציה של רייבאן למשל מציעה אפילו ראייה שמתכתבים עם הטרנדים המתחלפים.

אלינור בן צבי סמנכ"לית שיווק לוקסאוטיקה: "אם בעבר היצע המשקפיים לילדים היה מצומצם למדי והתבסס בעיקר על מסגרות מתכתיות עגולות ועם עדשות עבות ולא אסתטיות, היום הנטייה היא לבחור במסגרות מפלסטיק, עם חומרים גמישים ללא ברגים וללא צירים. המסגרות היום הן הרבה יותר קלות ועמידות".

לנווין. באדיבות אופטיקנה,
סגנון הוינטאז' שולט בדגמי המסכות, lanvin לאופטיקנה/באדיבות אופטיקנה

אז מה חדש?

בינה מלאכותית - REV OPTIC הוא מותג מקומי שמנגיש בחנות אחת (וירטואלית ופיזית) את כל צרכי הלקוח בתחום האופטיקה והוא מציג טכנולוגיית AI מתקדמת בעזרתה תוכלו לראות את כל הדגמים המוצעים (למעלה מ-2,000 דגמים של משקפיים ברזולוציה גבוהה) על תמונה של הפנים שלכם - מראה בזמן אמת עם דיוק של כמעט 100%. הממשק שמוצע באתר האונליין, הוא ידידותי, מהיר ובשל מזעור הוצאות, הוא גם מבטיח מחירים סבירים של המותג הבית.

אופטומטריסט מרחוק - עדשות PRO OPTIC של קרולינה למקה ברלין מאפשרות להפוך כל דגם של משקפי שמש למשקפי ראייה עם עדשות אופטיות המיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת המגנות גם מפני השתקפויות, קרינת UV ושריטות. את בדיקת הראייה ניתן לבצע בסניפי הרשת באופן היברידי בתא ה-EYEBOX, חדר בדיקת ראייה מתקדם וחדשני המתופעל ע"י אופטימטריסט השולט על הבדיקות מרחוק כשירות הניתן לקהל הרחב ללא תשלום.

עדי עירון, אופטומטריסטית, בשמיר-אסילור ישראל: "מרכיבי משקפי הראיה לא מוכנים עוד להתפשר על איכות ראיה והמראה האופנתי ולכן, אחד הטרנדים הבולטים השנה הם משקפי הראייה הצבעוניות. עבור אלה שלא מעוניינים להחליף את משקפי הראייה בשמש בכל יציאה החוצה, קיים פתרון של עדשות ראיה בתוספת צבע בהיר, המספקות 100% הגנה מקרינת השמש, למרות צבען הבהיר.

אופציה נוספת ופופולרית מאוד, הן עדשות פוטו-כרומטיות המשנות את צבען בהתאם לכמות קרינת השמש שמסביב".

בבאי מרשת 'אופטיקנה' מגלה נישה נוספת, שתופסת תאוצה בשנים האחרונות: "בתהליך הייצור, אנו עושים שימוש גם בעדשות פוטוכרומטיות המכילות בחומר הגלם עצמו מסנני קרינה למסכים".

rev אופטיק charlett ophira מחיר מבצע 299 שקל. צילום מסך מתוך האתר,
הכל מהכל, שקיפות, גיאומטריה, מינימלזם ושקיפות, דגם של REV OPTIC מחיר מבצע 299 שקל/צילום מסך מתוך האתר

טרנדים עסקיים

מיזוגים ואיחוד כוחות: סופר-פארם מרחיבה את פעילותה בתחום האופטיקה והופכת את אירוקה לרשת אופטיקה תחת השם ERROCA BY SUPER-PHARM. במסגרת זו עתידה סופר-פארם להכפיל את הפריסה של אירוקה מכ-60 סניפים בתוך שנתיים ל-120 סניפים. סניפי הרשת בקונספט החדש יציעו חדרי בדיקה עם אופטומטריסטים מקצועיים ומנוסים שיבצעו בדיקות ראייה במקום. הסניף הראשון בקונספט הזה נפתח לאחרונה בקניון עזריאלי.

ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם: "ERROCA BY SUPER-PHARM תכפיל את גודלה תוך שנתיים, ותביא לראשונה בשורה של מקצועיות לצד מותגי על בינלאומיים. עבור סופר-פארם מדובר במהלך משמעותי שעתיד לשנות את מפת שוק האופטיקה בישראל, ועבור אירוקה זוהי תחילתה של דרך חדשה בשוק תחרותי שלא פעלה בו בעבר".

דגם מסכה. באדיבות אופטיקנה,
טרנד המסכות - נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה, ברברי ל-sunglass hut/באדיבות אופטיקנה

רשת בינלאומית עושה עלייה

בינואר האחרון פתחה רשת העולמית SUNGLASS HUT את החנות הראשונה שלה בישראל, מאז נפתחו 14 סניפים והיד עוד נטויה. הרשת מציעה את קולקציות חדשות ומעודכנות של כ-24 מותגי על בינלאומיים מובילים עם למעלה מ- 1,500 דגמים. הרשת שנוסדה בשנת 1971 צמחה והיא מפעילה כיום למעלה מ-3,000 חנויות ברחבי העולם, מאמריקה, אירופה והמזרח התיכון ועד אוסטרליה, דרום אפריקה, סין ודרום מזרח אסיה.

אבי טובול, מנכ"ל SUNGLASS HUT ישראל: "אני שמח ונרגש להשיק את המותג SUNGLASS HUT בישראל. עשרות החנויות בפריסה ארצית מעוצבות בקונספט בינ"ל ויוצגו בהן קולקציות משקפי השמש של מותגי האופנה המובילים בעולם. הקולקציות יתחלפו בתדירות גבוהה ויציעו מגוון רחב של דגמים. הרשת תעניק ללקוחות הישראלים חווית קנייה בינלאומית וחדשנית ותחבר אותם למגמות האופנה המובילות בעולם".

אסי עזר בקמפיין לקרולינה למקה. יוסי מיכאלי,
אסי עזר בקמפיין לקרולינה למקה ברלין/יוסי מיכאלי

וכמו כל תחום, גם כאן המשפיענים הם אלה שיקדמו את המכירות. בבאי: "חלק בלתי נפרד מקידום טרנד בימינו תופסות הרשתות החברתיות ולקידום בעזרת משפיענים, יש כוח רב. המותג 'קאטליה' למשל עושה את זה מצוין. יש לנו משפיעניות שברגע שהן מעלות תמונה עם אחד הדגמים לרשתות הפופולריות, הוא הופך לסולד אאוט.

עמוד האינסטגרם המצליח של המותג מציג תוכן עשיר, צעיר, אופנתי ובינלאומי המשלב אווירה יוקרתית מפריים לוקיישנים בינלאומיים, לצד סלבריטאים ישראליים ובינלאומיים שבוחרים לשלב את המותג בחיי היום יום שלהם".

sunglass hut. יח"צ חו"ל,
sunglass hut, רשת החנויות הבינלאומית עשתה עליה לישראל/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully