וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 מיליון שקל: קרן עזריאלי משקיעה בדור העתיד

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 13:24

קרן עזריאלי הודיעה על תרומה של 180 מיליון שקל לרשת דרכא, לאורך חמש השנים הבאות. תרומה זו מצטרפת לתרומה קודמת ע"ס 110 מיליון שקל שהעניקה הקרן לדרכא לפני חמש שנים. התרומה הכוללת, בסך כ-300 מיליון שקל, מיועדת לתכנית העצמה חינוכית הפועלת בבתי הספר בפריפריות

מורים בבית ספר. ShutterStock
למען החינוך והעצמת דור העתיד, קרן עזריאלי תורמת עוד 180 מיליון שקל לרשת 'דרכא'/ShutterStock

קרן עזריאלי ורשת דרכא חולקות מטרה משותפת - קידום שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. קרן עזריאלי מחויבת לצמצום פערים בחינוך וכחלק ממחויבות זו הפעילה, החל משנת 2004, את מכון עזריאלי להעצמה חינוכית, תכנית שנבנתה על מנת לעודד נוער בסיכון בחטיבות הביניים להתמיד ולהצליח במסגרת לימודיהם בבתי הספר.

דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים אשר הוקמה לפני כ-12 שנה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו, על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי.

הרשת פועלת כיום ב-47 בתי ספר ומרכזי למידה, מונה כ-3,000 מורים ומשרתת כ-27,150 תלמידים. דרכא מובילה מידי שנה במדדי מצוינות מגוונים בתחומים הלימודיים והחברתיים.

בשנת 2018, קרן עזריאלי ורשת בתי הספר דרכא חתמו על שותפות אסטרטגית למיזוג "מכון עזריאלי להעצמה חינוכית" לתוך הרשת. במהלך השנים, סיפקה התכנית לבני הנוער את התמיכה לה הם זקוקים על מנת לסגור את הפערים החינוכיים, כך, למשל, ובאופן חסר תקדים, ממוצע אחוז הזכאות לבגרות בקרב כלל תלמידי רשת דרכא, עומד בשנה האחרונה על 93.5%.

בנוסף, הקרן קידמה טיפוח כישורים חברתיים ושיפור תקשורת מיטבית ומערכות יחסים מעצימות של התלמידים עם הסביבה המשפחתית שלהם.

דנה עזריאלי ומארק רואן. מקסים גולובנוב,
דנה עזריאלי ומארק רואן במעמד החתימה על הסכם התמיכה/מקסים גולובנוב

למען עוד 10,000 תלמידים

תכנית ההעצמה החינוכית הפועלת ברשת דרכא בחסות התרומה של קרן עזריאלי מאפשרת קידום מצוינות בתחומי המדעים וההומניסטיקה, קיום מסגרות פדגוגיות חדשניות המקדמות סקרנות ויצירתיות בקרב התלמידים וכן העצמת בני נוער בדרכם להיות מנהיגים משמעותיים בחברה הישראלית תוך יצירת פתיחות, חשיבה ביקורתית וערכים פלורליסטיים. התכנית כוללת גם חדשנות טכנולוגית מתקדמת, העושה שימוש בציוד המתקדם בעולם על מנת לעודד חשיבת חקר ולמידה חווייתית.

התרומה של קרן עזריאלי תאפשר לרשת דרכא להרחיב את היקף ההשפעה של התכנית בחמש השנים הקרובות מ-47 מוסדות חינוך ל-60, כולם בפריפריה הגיאו-חברתית של ישראל, ובכך לשרת כ-10,000 תלמידים נוספים.

בזכות הפרישה הרחבה שלה ברחבי הפריפריה הגיאו-חברתית בישראל, גישתה החדשנית לחינוך ולתחום ניהול מערכות חינוך ורמת הישגיה בתחומים האקדמיים והחברתיים יהיה לתרומה של קרן עזריאלי אימפקט עצום על כלל מערכת החינוך בישראל, והיא תהווה מקור השראה משמעותי עבור כלל מוסדות החינוך הפועלים בחברה הישראלית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי. זיו קורן,
דנה עזריאלי: "הזדמנויות שוות לבני נוער בפריפריה"/זיו קורן

"הזדמנויות שוות לבני נוער בפריפריה"

השפעה נרחבת על מערכת החינוך בישראל כבר ניכרת בפרויקט נוסף של רשת דרכא, שהוא פרי תרומתה של קרן עזריאלי-תכנית ELA-Educational Leadership Accelerator.

תכנית זו צפויה להכשיר ולשלב תוך שלוש שנים כ-150 מנהלים לבתי ספר יסודיים ועל יסודיים בישראל מנת לתת מענה למשבר העמוק של מערכת החינוך בישראל- חוסר במנהלים לבתי הספר. התכנית מאתרת ומצמיחה אנשי חינוך מובילים ומעולים השואפים להנהיג תהליכים חינוכיים בעמדות ניהול, השפעה והובלת שינויים בבתי ספר יסודיים או תיכוניים.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי ויו"ר קרן עזריאלי ישראל, שהצטרפה לוועד המנהל של דרכא: "קרן עזריאלי תומכת מזה שנים רבות בקידום בני נוער מהפריפריה בישראל במטרה להעצים ולממש את הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת מהם. הקרן נרגשת להרחיב את השותפות עם דרכא, בשל מחויבותה לספק הזדמנויות שוות לבני נוער בפריפריה וגישה לחינוך איכותי שמוביל לעתיד מזהיר יותר ומקדם ניידות חברתית.

יחד עם השותפים שלנו בדרכא, אנו בונים קהילה מכבדת שמעודדת חשיבה יצירתית, מנהיגות, דיאלוג, וקבלת האחר במטרה לחזק קהילות בפריפריה, להעצים את עתיד תלמידינו וליצור מערכת חינוך מועשרת ופורצת דרך לכל התלמידים".

מר ג'ימי פינטו יו"ר דרכא: "אנו מודים לקרן עזריאלי על תרומתה הנדיבה, תרומה של כ-300 מיליון שקל בקירוב לאורך עשור. התמיכה והאמון בעשייה של רשת דרכא יאפשרו לצעוד כברת דרך נוספת ומשמעותית לקידום הזדמנות שווה ובת קיימא לכל ילדה וילד. בשם דרכא ובשם כל השותפים מתחילת דרכה, אנו מברכים ומודים על תרומתה של קרן עזריאלי לדרכא תוך הוקרה על הבעת האמון ברשת. אנו משוכנעים כי יחדיו, לצד צוות ההנהלה המסור והמצטיין של הרשת, נצליח להרחיב את אופקי ההצלחה של דרכא, כרשת שהיא אות ומופת במערכת החינוך הישראלית".

ד"ר גיל פרג מנכ"ל רשת דרכא: "בשם תלמידי הרשת, אנו מודים על התרומה חסרת התקדים של קרן עזריאלי לרשת דרכא, וכן על המעורבות והתרומה של גב' דנה עזריאלי בהנחיית הנהלת הרשת לאורך השנים. סיוע זה מצטרף למאמץ משותף ולתרומה של תומכיה האסטרטגיים ותורמיה של רשת מדרכא מכל רחבי העולם. אין לי ספק כי בזכות כל אלה תצליח רשת דרכא להביא לקידומה של מערכת החינוך בישראל כולה ולקידומה של החברה הישראלית כחברת מופת מובילה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully