וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי מתח ביקורת על ישראל: צריכה להגן על עצמה ללא השמדת הכלכלה הפלשתינית

סוכנויות הידיעות

5.3.2003 / 15:38

רפורמה יסודית ברשות הפלשתינית היא הכרחית כדי לבנות את האמינות הבינלאומית שלה, נאמר בדו"ח הבנק



הבנק העולמי מתח ביקורת על ישראל בדו"ח חדש, ואמר כי ישראל גורמת לבעיות כלכליות חמורות בקרב האוכלוסייה הפלשתינית, בשל הטלת עוצר בשטחים. הבנק העולמי מעריך כי האינתיפאדה, שפרצה בספטמבר 2000, עלתה לכלכלה הפלשתינית יותר מ-5 מיליארד דולר בתוצר. היקף ההשקעה ברשות ירד מ-1.5 מיליארד דולר ב-1999 ל-450 מיליון דולר ב-2002.



לדברי הבנק העולמי, יותר ממחצית האוכלוסייה הפלשתינית מתקיימת משני דולרים ליום או פחות, ורק הסיוע הזר מונע התמוטטות כלכלית מוחלטת. הבעיה העיקרית אותה זיהה הבנק היא העוצר והגבלת התנועה שמטילים שלטונות ישראל על ישובים פלשתיניים.



הבנק מכיר בכך שישראל הביעה חרטה על ההשפעה של אמצעים אלו, שנועדו למנוע ממחבלים מתאבדים להגיע לשטח ישראל ולפגוע באזרחיה. אולם לדברי הבנק, ישראל צריכה למצוא דרך להגן על עצמה ללא השמדת הכלכלה הפלשתינאית.



הבנק כתב גם על הרשות הפלשתינאית בדו"ח שלו, ואמר כי רפורמה יסודית היא הכרחית כדי לבנות את האמינות הבינלאומית שלה. הרשות מסתכנת באיבוד הלגיטימיות שלה בהנהגת הפלשתינאים ללא הצלחה של רפורמה כזו.



מנגד, משבח הבנק את החברה הפלשתינית על עמידותה הגבוהה בתנאים כלכליים קשים. לדברי הדו"ח, ספגו הגדה המערבית ועזה רמות אבטלה שהיו הורסות את המרקם החברתי בתרבויות רבות אחרות.



לדברי הבנק, הדרך המהירה ביותר לשקם את הכנסת תושבי השטחים היא להשיב את הגישה לשוק העבודה הישראלי. הבנק קרא לרשות ליצור אסטרטגיה של גיוון תחומי פיתוח כדי להקטין את התלות הכלכלית בישראל.



הדו"ח פורסם ביום בו התבצע פיגוע המוני באוטובוס בחיפה, לפי החשד בידי מחבלים מתאבדים. לפי דיווחים אחרונים נפגעו בפיגוע עשרות אנשים.



האיחוד האירופי אישר אתמול מתן סיוע של 15 מיליון יורו לרשות הפלשתינית, המיועד לסיוע הומניטרי. האיחוד האירופי תרם 11 מיליון דולר מדי חודש לרשות הפלשתינית מאז יוני 2001. סכום זה מהווה 10% מהתקציב של הרשות, ומשמש לשלם את שכרם של 125 אלף המועסקים ברשות.



רבים מחברי הפרלמנט האירופי קראו לפתוח בחקירה בדבר השימוש בכספי סיוע שהועברו מהאיחוד האירופי לרשות הפלשתינית. המחוקקים האירופיים טוענים כי על הנציבות האירופית לחקור חשדות כי הרשות העבירה כספי סיוע למטרות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully