וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר תנודתי על רקע פרסום "הספר הבז'"

שירלי יום-טוב

5.3.2003 / 21:54

פארמוס נופלת ב-10%; קומברס עולה בכ-1%


המדדים המובילים בוול סטריט פתחו היום את המסחר ברמה המתקרבת לשפל שרשמו באוקטובר האחרון. נתוני מקרו סיפקו קריאת כיוון למדדים בתחילת היום, והם רשמו עליות, אולם לאחר זמן קצר המסחר החל להיות תנודתי. בשעה זו רושמים המדדים ירידות קלות: הנאסד"ק יורד ב-0.1% והדאו מאבד אף הוא 0.1%, על רקע פרסום "הספר הבז'".

הבנק הפדרלי העריך היום, בדו"ח על מצב הכלכלה האמריקאית המכונה "הספר הבז'", כי מצב הכלכלה המשיך להיות "עמום" במהלך החודשים ינואר ופברואר, לנוכח החששות מפני מלחמה בעיראק, נסיקת מחירי האנרגיה, הססנות בתחום השקעות הון ובגיוס כוח עבודה.

לאחר פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, לחודש פברואר. אלו הצביעו על ירידה לרמה של 53.9 נקודות - מעל לצפי לקריאה של 53 נקודות ובהשוואה ל-54.5 נקודות בינואר. ביום שני התפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש, שלא עמדו בציפיות, וסייעו לדחוף את המדדים לירידות. ב-21:00 שעון ישראל יתפרסם דו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה (הספר הבז'), לקראת פגישת נציגי הבנק ב-18 לחודש לדון בשער הריבית הבסיסית במשק האמריקאי, שלא צפוי להשתנות.

הנאסד"ק איבד אמש כ-1% והוא פתח את המסחר ברמה של 1,307 נקודות. הדאו ג'ונס איבד אמש כ-1.7% לרמה של 7,705 נקודות - כאמור, רמה הדומה לנקודת השפל ב-10 באוקטובר.

בין המניות הישראליות הכבדות נרשמת כעת מגמה שלילית. טבע מאבדת 1% למחיר של 36.8 דולר, ומתחילת פברואר היא איבדה כ-4%. מרקורי יורדת ב-0.5% למחיר של 30.2 דולר וצ'ק פוינט יורדת ב-1% למחיר של 14.4 דולר. אמדוקס מאבדת 2% למחיר של 12.5 דולר. קומברס עולה ב-1% למחיר של 9.7 דולרים.

מניית פארמוס מאבדת כעת 10% למחיר של 86 סנט במחזור חריג של כ-650 אלף דולר. החברה, העוסקת בגילוי ופיתוח תרופות, הודיעה היום על גיוס של 4.3 מיליון דולר מקונסורציום של משקיעים מוסדיים אמריקאיים המתמחים בביוטכנולוגיה.

חיים אביב, מנכ"ל פארמוס, ציין כי את עיקר הכסף בחברה צורך הדקסנבינול, תרופת הדגל של החברה לטיפול בפגיעות ראש טראומתיות (TBI), וכן ליישומים הנוספים של התרופה - כמו נפגעי זיכרון מניתוחי לב וניתוחי מעקפים. עוד ציין אביב כי הרציונל המרכזי מאחורי הגיוס היה סילוק החוב לבעלי אג"ח - 3.4 מיליון דולר בסיום הרבעון השלישי. פארמוס נסחרת לפי שווי שוק של כ-55 מיליון דולר.

חברת אקוויטי וואן , שבשליטת גזית גלוב, הודיעה על חלוקת דיווידנד בסיום הרבעון הראשון, בשיעור של 27 סנט למניה, כ-16 מיליון דולר בסה"כ. הדיווידנד ישולם ב-31 למארס. חיים כצמן, מנכ"ל החברה, המחזיק ישירות בכ-1.5% ממניות החברה, יקבל כרבע מיליון דולר. המניה מוסיפה 0.3% למחיר של 14.9 דולר.

חברת אלטק , המייצרת מעגלים מודפסים, הודיעה היום כי שריפה שפרצה בבנייני החברה בפ"ת, ביום שישי האחרון, גרמה לנזק של אחד מקווי הייצור שלה. בשריפה לא נפגע איש, ואריה רייכרט, מנכ"ל החברה, ציין כי החברה מבוטחת על הנזקים שנגרמו. מניית החברה נותרת ללא שינוי. עוד בולטת מניית נקסוס שקופצת ב-47% למחיר של 11 סנט במחזור גבוה יחסית לממוצע לה - 75 אלף מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully