וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יגבש תוכנית כלכלית תוך שלושה שבועות

ליאור כגן

5.3.2003 / 15:44

יו"ר הרפורמה במס, רו"ח יאיר רבינוביץ תקף את שר האוצר: "נתניהו מפריח סיסמאות לא ריאליות כשהוא מבטיח להוריד את המס ל-35% תוך שלוש שנים"

שר האוצר הנכנס, בנימין נתניהו, ערך היום דיון עם הנהלת המשרד הבכירה, שהמשיכה להציג לו את נתוני המשק ואת הכיוונים השונים עליהם ניתן לבסס את התוכנית הכלכלית. באוצר יודעים כי לא יהיה מנוס מקיצוץ גדול בתקציב, כך שהדיונים מתמקדים באפשרויות השונות לבצעו. נתניהו יציג את התוכנית הכלכלית תוך 10 ימים עד שלושה שבועות.

בניגוד לפרסומים, נתניהו עדיין לא החליט כיצד לבצע את התוכנית הכלכלית ובאיזה היקף. הממונה על התקציבים, אורי יוגב, הגיש הבוקר לנתניהו את כל הכיוונים שגובשו באגף התקציבים לגבי הקיצוץ הנדרש, לאחר שנתניהו הורה לאגף באיזה סעיפים יש להתמקד. עמודי התווך של התוכנית הכלכלית יהיו ככל הנראה הפרטה, האצת רפורמה במיסוי, הגדלת ההשקעה בתשתיות, רפורמה במגזר ציבורי ושינוי בשיטת התקצוב של מערכת הביטחון. באוצר מעריכים כי בתקציב מערכת הביטחון עדיין ישנם שומנים.

במקביל לדיוני האוצר בירושלים תקף היום יו"ר הרפורמה במס, רו"ח יאיר רבינוביץ, את הצהרות נתניהו להפחתה בשיעור המס. "בנימין נתניהו מפריח סיסמאות לא ריאליות כשהוא מבטיח להוריד את המס ל-35% תוך שלוש שנים", אמר רבינוביץ בכנס שאירגנה המכללה האקדמית בנתניה בנושא הרפורמה במס.

לדבריו, "הפחתת נטל המס לשיעורים אלו היא אוטופיה בתנאי המשק הישראלי". רבינוביץ הוסיף כי הפחתת שיעורי המס כפי שהמליצה הוועדה שבראשותו היתה "ניצול חלון הזדמנויות פוליטי שנסגר בינתיים".

מהאוצר נמסר כי נתניהו לא קיבל עדיין החלטה בדבר התוכנית הכלכלית וכי הוא לומד את החומר בימים אלו. יש לציין כי נתניהו הכריז על הפחתת שיעור המס ל-35% באמצע חודש נובמבר, כשדיבר בפני פורום שוק ההון של החטיבה הפיננסית באיגוד לשכות המסחר. באותה תקופה התמודד נתניהו עם שרון על הנהגת הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully