וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תיירות סיימה את הרבעון הרביעי בהפסד של כ-19 מיליון שקל

אלי דניאל

5.3.2003 / 15:59

מחקה כ-10.2 מיליון שקל בגין ירידת ערך בית מלון בירושלים; הפסד תפעולי של כ-20.3 מיליון שקל ב-2002

חברת כלל תיירות , הנמצאת בשליטת אי.די.בי פיתוח , מסכמת היום שנה לא קלה מבחינתה, במהלכה היא רשמה הפסד של כ-33.8 מיליון שקל, בדומה להפסד אותו היא רשמה בשנת 2001, כאשר חלק הארי של הפסד זה - כ-19 מיליון שקל, נרשם במהלך הרבעון הרביעי.

פעילות החברה בתחום האטרקציות התיירותיות הסבה הפסד של 1.4 מיליון שקל, פעילות תיירות הנסיעות הניבה הפסד של כ-2.8 מיליון שקל והפעילות הקשורה לניהול והפעלה של בתי מלון הסבה לחברה הפסד של כ-29.5 מיליון שקל.

ההפסד ברבעון הרביעי כולל, בין היתר, ביצוע הפחתה לירידת ערך בסך של כ-10.2 מיליון שקל בגין אחד מבתי המלון שלה המצוי בירושלים, כאשר ההשפעה על דוחות החברה היא בשיעור של כ-6.5 מיליון שקל (וזאת, בשל חלקה של חברת Accor במלון זה). ברמה התפעולית רשמה החברה הפסד תפעולי של כ-20.3 מיליון שקל ב-2002, מזה כ-8.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי.

הכנסות החברה בשנה החולפת הסתכמו בכ-229.1 מיליון שקל, צניחה בשיעור של 40% לעומת ההכנסות בשנת 2001, כאשר הכנסות הרבעון הרביעי הסתכמו בכ-41.8 מיליון שקל. במהלך השנה החולפת נרשמה ירידה בשיעור של 6% בהיקף הלינות בבתי המלון של החברה, בעוד שבכל הענף נרשמה ירידה של כ-31%.

במהלך השנה החולפת היה לכלל תיירות תזרים מזומנים שלילי של כ-39.1 מיליון שקל, וההון העצמי של החברה הסתכם בתום שנת 2002 בכ-33.8 מיליון שקל, כ-51% פחות מההון העצמי בתחילת שנת 2002. הון זה נמוך מההון המינימלי אליו התחייבה החברה על פי הסכמיה עם בנק הפועלים - המממן העיקרי שלה. כך, על פי הסכמים אלה נדרשה החברה להון עצמי מינמלי של כ-88 מיליון שקל.

עד לתום הרבעון השלישי של שנת 2002 הגיעו החברה ובנק הפועלים להסכמות חד פעמיות לפיהן, ההון העצמי של החברה לצורך בחינת אמת המידה הפיננסית יכלול גם את זכויות המיעוט, כלומר, את חלקה של Accor בשתי החברות הבנות - מלונות אקור כלל ישראל (HC) והחברה לניהול מלונות אקור כלל ישראל (MC). בימים אלה מנהלת החברה מגעים עם המערכת הבנקאית לצורך שיפור מבנה החוב והחזרי המימון, אך להנהלת החברה אין ביטחון בהצלחת מגעים אלה, ובמידה שתימשך המגמה הקיימת בענף ולא תושג הסכמה םפ הבנק, ולחברה לא יימצאו מקורות מימון נוספים, לרבות מימון מבעלי המניות או ממקורות בנקאיים ואחרים, היא עשויה להידרש לממש נכסים.

בכלל תיירות מציינים כי המגעים עם בנק הפועלים נמשכים, והבנק אינו צפוי לנקוט בהליכים כלשהם כנגד החברה, כדוגמת העמדת חובותיה לפירעון מיידי, עד אשר יתברר נושא העברת השליטה בקבוצת אי.די.בי. עם זאת, תאגיד בנקאי אחר עמד על כך שהחברה תיפרע חובות לזמן ארוך, ובהתאם לכך, דירקטוריון אי.די.בי פיתוח אישר להעמיד לחברה ערבות של 3 מיליון דולר לשם נטילת הלוואה בנקאית.

האשראי הבנקאי אותו נטלה החברה הסתכם בתום שנת 2002 בכ-353 מיליון שקל, מזה אשראי שוטף של כ-169.2 מיליון שקל. מנגד, יתרת האמצעים הנזילים (מזומנים ושווי מזומנים) של החברה היתה נמוכה הרבה יותר והסתכמה בכ-19.1 מיליון שקל.

שלמה פרייס, מנכ"ל החברה, התייחס להפחתה אותה ביצעה החברה ומסר ל-TheMarker כי "את ההפחתה ביצענו בלי קשר לתקן 15, והחלטנו עליה עוד לפני שהוא נכנס לתוקף. אבל, היות שקבוצת אי.די.בי מאמצת את תקן 15, ההפחתה עולה בקנה אחד עם מדיניותו של התקן". בהתייחסו לתוצאות החברה ציין פרייס כי "בפעילותה של דיזנהויז נרשם שיפור. החברה הזו מרוויחה יפה מאוד מבינה תפעולית, והיא סיימה את השנה בצורה פחות או יותר מאוזנת. גם בפעילות המלונאית נרשם שיפור, בעקבות הפעילות בה נקטנו, פעילות שכללה חיסכון, הורדת משכורות וצמצום בכוח אדם. אם נשים בצד את ההפחתה של בית המלון, הרי שההפסד התפעולי ירד משמעותית".

על הצפוי בשנת 2003 אמר פרייס כי "ככל שזה נוגע לפעילות המלונאית, אם המצב יישאר כמות שהוא אני מעריך שנצליח להגיע לרווחיות תפעולית. אני מאמין שמבחינת כלל תיירות, שנת 2003 תהיה טובה יותר משנת 2002".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully