וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבלה לא משקרת: מאה החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 12:35

אי וודאות כלכלית והחרדה מהמצב הפוליטי מורגשים: כך עולה מהדירוג השנתי של CofaceBdi לשנת 2023 המציג את רשימת 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן. מי במקומות הראשונים?

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
אז איפה העובדים הכי מרוצים? כל הפרטים בפנים/ShutterStock

תכף נגיע לדירוג החברות שהכי כדאי לעבוד בהן, אבל קודם כל כמה נתונים מעניינים אחרים שעלו בסקר המקיף והגדול ביותר בנושא:

אי הוודאות הכלכלית, שיעורי האבטלה חששות ממיתון וחרדה מהמצב הפוליטי מורגשים היטב לא רק בקרב הציבור הרחב, אלא גם בקרב העובדים, כך עולה מסקר מיוחד שערכה Coface Bdi בקרב למעלה מ- 300,000 מועסקים בחברות בינוניות וגדולות במשק הישראלי. מהסקר ניכר כי העובדים מרוצים יותר ממקום עבודתם לעומת שנה שעברה, בודקים אפשרויות קידום בתוך החברה ופחות מחפשים הזדמנויות תעסוקתיות בחוץ.

אמנם 37% מהעובדים בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון מפעם לפעם, ירידה משנה שעברה, אז עמד נתון זה על 44%. גם בענף ההייטק ירד אחוז העובדים שבודק אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון מ- 46% ל- 36%. 65% מהעובדים מאמינים שהם יתקדמו במקום עבודתם לעומת 58% בשנה שעברה, 82% מהעובדים אמרו שיציעו את עצמם לתפקיד שמתפנה בתוך החברה לעומת 69% אשתקד ו- 63% מאמינים שהתפקיד ממצה את יכולתם לעומת 61% בשנה שעברה.

עם זאת, עלתה מידת הלחץ של העובדים בתפקידם, כ- 56% מהעובדים מרגישים לחץ במקום עבודתם לעומת 53% בשנה שעברה, כמו כן, ישנה עלייה במספר העובדים שמרגישים שהשכר לא הולם את תפקידם ל- 59% לעומת 53% אשתקד.

מחאת ההייטק בהרצליה, 4 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאת עובדי הייטק בהרצליה. מה חושבים העובדים על השתתפות בהפגנות?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עובדי חברות ההייטק מוטרדים יותר מהמצב הפוליטי

62% מהמנהלים חשים עלייה במתח וחרדה של העובדים בעקבות המצב הפוליטי, בהייטק כאמור המספרים גבוהים יותר ונמצא כי 76% מהמנהלים חשים עלייה במתח, 67% מהמנהלים מאפשרים להפגין על חשבון ימי עבודה או על חשבון ימי החופש, בהייטק 94% מהמנהלים העידו על כך שמאפשרים להפגין. 74% העידו כי מורגש השיח בקרב העובדים בנוגע לרפורמה המשפטית, לעומת חברות ההייטק בהן 80% מהמנהלים הרגישו כי יש שיח מוגבר בעקבות הרפורמה.

בנוסף, 75% מהמנהלים סבורים כי העובדים מעדיפים להשאיר נושאים ועניינים פוליטיים מחוץ לעבודה, 89% מהחברות לא ערכו דיונים מוסדרים בנושא, 71% מהמנהלים מאמינים כי העובדים לא מעוניינים בכך. רק כ- 35% מהמנהלים העידו כי העובדים שלהם מודעים לעמדתם בנושא ורק 26% מאמינים כי העובדים שלהם רוצים שהם יהיו יותר מעורבים בנושא ויביעו את עמדתם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק. יוסי זליגר, אתר רשמי
מיקרוסופט ועוד 99. מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק/אתר רשמי, יוסי זליגר

100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2023

חברות ההייטק ממשיכות לככב:

מיקרוסופט ממשיכה גם השנה להיות החברה שהכי טוב לעבוד בה.

למקום השני בדירוג הגיעה חברת אפלייד מטריאלס ישראל, שנה שניה ברציפות,

למקום השלישי הגיעה חברת צ'ק פוינט, שרשמה קפיצה מרשימה ביותר מהמקום ה-8 אשתקד.

כמו כן, חברת צים רשמה את הזינוק הגדול ביותר בדירוג והגיעה השנה למקום ה-19, כאשר בדירוג אשתקד התברגה במקום ה-53 בלבד.

הדירוג, המבוסס על סקר שנערך בקרב כ- 300,000 מועסקים בלמעלה מ- 150 חברות בענפי המשק הישראלי, מציג כמה שינויים משמעותיים בעשירייה הפותחת:

חברת צ'ק פוינט תפסה את המקום השלישי עם קפיצה מהמקום השמיני, SAP עלתה ממקום 6 ל- 5 ואילו ביטוח ישיר ירדה מהמקום ה- 5 למקום ה- 6, סיילספורס ירדה מהמקום השלישי לשביעי, תעשייה אווירית ירדה ממקום שביעי לשמיני, בנק הפועלים נשאר במקום התשיעי שנה שלישית ברציפות וחברת מקורות סוגרת את העשירייה הפותחת עם עלייה מהמקום ה- 14 בהשוואה לדירוג של שנה שעברה.

משטרת ישראל, שעלתה לאחרונה לכותרות בעקבות הדיון על הקושי בגיוס שוטרים חדשים, נמצאת במקום ה-100 ברשימה.

מבין החברות שהתברגו השנה לעשירייה הראשונה ישנן שבע חברות מענף ההייטק, שתי חברות מענף הפיננסים וחברה אחת מהמגזר הציבורי.

משטרת ישראל. ShutterStock
משטרת ישראל מתקשה לגייס כוח אדם, אבל הצליחה להתברג לרשימת ה-100/ShutterStock

העשירייה הפותחת

העשירייה הפותחת בדירוג 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן:

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח
אפלייד מטריאלס ישראל
צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה
סייברארק תוכנה
SAP
ביטוח ישיר (איי.די.איי. חברה לביטוח)
סיילספורס.קום
התעשייה האווירית לישראל
בנק הפועלים
מקורות חברת מים

הדירוג, שנעשה על ידי CofaceBDI, מבוסס על סקרים שנערכו בקרב כ- 300 אלף מועסקים במשק ב-12 החודשים שהסתיימו בדצמבר 2022.

בדירוג שוקללו כמה נתונים: תוצאות של סקרי עובדים פנים-ארגוניים שנערכו ביותר מ- 150 חברות, תוצאות סקר מקיף בקרב מנהלי משאבי אנוש בחברות המובילות וכן נתונים שנמסרו מהחברות המובילות לגבי מאפייני הרווחה בארגון.

הדירוג מבוסס על תמהיל של ציוני העובדים לחברות שבהן הם מועסקים, לצד עמדותיהם ותפישותיהם כלפי חברות אחרות, כפי שעולה מתשובות העובדים לגבי מקומות העבודה המועדפים עליהם. כדי למנוע הטיות ולהקיף מגוון רב של דעות, מבוצעים הסקרים לאורך השנה ובפיזור ארצי, ובשקלול הסופי מתבצע נרמול של גודל החברה יחסית לאחרות.

מתודולוגיית הדירוג מבוססת בעיקרה על הסקרים בקרב עובדי החברות (שנערכים ללא עלות). לפיכך, סיכויי החברות שאינן מאפשרות לעובדיהן להשתתף בסקר להיכנס לדירוג הם נמוכים ביותר. 88 מתוך 100 החברות המדורגות השנה אפשרו לעובדיהן להשתתף בסקר. במטרה לדרג את הפרמטרים החשובים לעובד הישראלי בבחירת מקום העבודה נערך תחילה מבחן מקדים בקרב מדגם מייצג של אוכלוסיית המועסקים ובו יותר מ- 2000 נסקרים (ולפיו שוקללו הפרמטרים). לאחר מכן נערך סקר בקרב כ- 300 אלף מועסקים, ותוצאותיו שוקללו בהתאם למשקלות שנקבעו בסקר המקדים.

בעשירייה השנייה:
Dell Technologies
מימון ישיר מקבוצת ישיר
גוגל ישראל
כימיקלים לישראל - ICL
חברת החשמל
NVIDIA
אינטל ישראל
רפאל
צים שירותי ספנות משולבים
כלל החזקות עסקי ביטוח

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi. יהודה סובול,
תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi/יהודה סובול

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi: "המשק באי ודאות כלכלית שהמקורות שלו נעוצים גם במשבר העולמי, וגם בחשש מפני הפיכה משטרית. אי ודאות מקרינה ישירות על הפעילות הכלכלית וכן על עולם התעסוקה.

שוק העבודה השתנה, חלק מהשינויים הינם מבניים ויישארו אתנו לשנים הבאות כמו למשל פורמט העבודה היברידית וחשיבות הגמישות המאפשרים שינוי ביחס עבודה - פנאי, .חלקם של השינויים כפי שבאו לידי ביטוי השנה הינם להערכתי זמניים ומושפעים ממצב הכלכלה המקומית / עולמית כגון חיפוש אחר יציבות, ירידה בחשיבות השכר , וירידה ברצון לשינוי קריירה .

אחרי שנת שגשוג וגיוסי עתק במגזר ההייטק שגרמו לא מעט לניידות מופרזת ותזזיתית בשוק העבודה - ניכרת חזרה מסויימת למשתנים העמוקים ומשמעותיים לאורך זמן ,לנו כבני אדם ולמועסקים בפרט . הרצון בהגשמה עצמית ואתגר מקצועי , חיפוש אחר המשמעות במקום העבודה כולל , הקשר עם ההנהלה והרצון למעורבות ושייכות חזרו למיקום ראוי במדרג החשיבות של העובדים במשק הישראלי".

דיורג החברות שהכי טוב לעבוד בהם עשירייה 3. ללא,
העשיריה השלישית/ללא
החברות שהכי טוב לעבוד בהן עשיריה 4. ללא,
העשיריה הרביעית/ללא
החברות שהכי טוב לעבוד בהן 5. ללא,
העשיריה החמישית/ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully