וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טבע כפר סבא בדרך לעוד סכסוך עבודה?

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 14:55

כשנה בלבד לאחר הכרזת סכסוך העבודה הקודם, עובדי מפעל החברה בכפר סבא טוענים שוב לפגיעה ביחסי העבודה ולאי עמידת ההנהלה בהסכמים עימם ומאיימים בסכסוך עבודה. טבע: "מנהלים שיח פתוח עם ההסתדרות וועד העובדים ומאמינים שהצדדים יישרו את ההדורים ולא יוכרז סכסוך"

טבע כפר סבא לוגו חדש. סיון פרג',
מפעל טבע בכפר סבא. אחרי הביקורת החשובה, יוכרז שוב סכסוך עבודה?/סיון פרג'

מפעל הטבליות של ענקית התרופות הישראלית טבע בכפר סבא לא מצליח לרפא את יחסי העבודה בו. כשנה בלבד לאחר הכרזת סכסוך העבודה בו, בחודש יוני האחרון, העובדים מאיימים בסכסוך נוסף בטענה לפגיעה בהם.

הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות העובדים הכללית שלחה להנהלת טבע מכתב התראה לפני סכסוך עבודה, בין היתר, בשל "בעיות שוטפות הפוגעות ביחסי העובדה בחברה שלא באות על פתרונן, והנהלת החברה מגלה התנהלות לעומתית דווקנית ומזלזלת באתר כפר סבא, העולה לכדי פגיעה בעובדי האתר ובמעמדה של העבודה המאורגנת שם."

ההסתדרות מציינת, בין היתר, את אי קיום ההבנות שהושגו בין העובדים לבין החברה בנושא צמצום העסקת עובדי הקבלן, מודל משמרות העבודה, הכרה בעבודה מהבית ומעורבות בנופשי החברה.

להדגשת עכירות יחסי העבודה ציינה ההסתדרות במכתבה, כי "ההנהלה מתנהלת באופן מזלזל בעובדים ובצרכיהם הבסיסיים. כך למשל, מתקני מים רבים אינם פעילים חרף התראות הועד, מכונות קפה שהוסרו ואינן עומדות יותר לרשות העובדים, עומדות רק לשימוש מנהלים, וכיוצא באלה."

אלירן קוזליק, יו"ר וועד עובדי טבע בכפר סבא, הוסיף לוואלה! כסף: "הפגיעה מתבטאת גם בהערכות הביצועים השנתית ובבונוס של העובדים, בעומס בלתי הגיוני שהעובדים החלו לחוות בעבודה, בחוסר שקיפות בכל הנוגע לנושא הדירוגים, וחוסר אחידות בתנאי העובדים המכהנים בתפקידים זהים.

אם לא די בכך, ישנה גם מקרים של התעמרות במקום העובדה, וההנהלה לא מגיבה לאף פנייה שלנו בנושא, ובוודאי שאין אנו רואים כל טיפול מצידה. לעת זו נדמה כי הנהלת החברה מנסה לחסוך על גב העובדים, המייצרים את הדבש שאותה הנהלה מלקקת."

אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי טבע כפר סבא. עצמי,
אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא/עצמי

לצד דרישת ההסתדרות לשיח מיידי עם הנהלת החברה טרום הכרזה על סכסוך עבודה, נראה כי זה האחרון לא ייצא לפעול בתקופה הקרובה.

מכתב של קוזליק לעובדי אתר טבע בכפר סבא מעלה כי האתר עתיד לעבור ביקורת בקרוב, וכי קוזליק מכוון את העובדים למעברו בהצלחה. "היות ואנו בפתחה של ביקורת חשובה באתר" נכתב במכתבו לעובדים "אנו נמתין בסבלנות עד סיומה ולא נפעל בתקופה זו.

מבקשים מכל אחת ואחד מכם לפעול באחריות ובבגרות ולעשות הכל על מנת שנצליח בביקורת הקרובה. מיד לאחריה נפעל יחד לעשיית סדר וצדק בכל המתרחש באתר ולא נאפשר את המשך התנהלות זו."


נציין כי במהלך יוני שנה שעברה הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במפעל טבע בכפר סבא המכיל כ-1200 עובדים, בשל "שינויים בהסדרי עבודה ללא שיתוף הוועד, הפרת הסכמות על תנאי עבודה ורווחה, איוש משרות באמצעות מיקור חוץ ויצירת עומס עבודה בלתי סביר" - טענות החוזרות גם הפעם.

מחברת טבע נמסר בתגובה: "טבע מנהלת שיח פתוח עם ההסתדרות וועד העובדים של כפ"ס ומאמינה שגם הפעם הצדדים יישרו את ההדורים וכלל לא יוכרז סכסוך עבודה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully