וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה בישראל: האם הקנייה בקרפור משתלמת יותר?

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 12:58

השבוע השיקה את פעילותה בישראל ענקית הקמעונאות מצרפת, עם הבטחה גדולה להוזלת סל הקניות שלנו. האמנם? בדיקה מגלה כי ככל שאמורים הדברים במותג הפרטי, יש לקרפור קלף מנצח עם מחירים שאותם נביא מחר. אולם ככל שבודקים מותגים כלליים, התמונה כבר מעט יותר מורכבת

מוצרי המותג הפרטי קרפור. וואלה! כסף, מערכת וואלה
המותג הפרטי של קרפור עשוי להתברר כקלף מנצח, אבל מה קורה כאשר בודקים את המותגים המוכרים - ולא את המותג הפרטי?/מערכת וואלה, וואלה! כסף

ראשית נאמר ברוכים הבאים: השבוע אלקטרה מוצרי צריכה משיקה 50 סניפים תחת המותג הצרפתי קרפור - ולנו אין אלא לאחל לשחקנית החדשה בהצלחה, באשר הצלחתה היא הצלחתנו, או ליתר דיוקף הצלחתה היא חסכוננו.

ואחרי קבלת הפנים החמה, אין לנו אלא לשאול האם קרפור תשנה באמת את כללי המשחק או שמא רק תחליף את חולצת הכוכב התורן, תעניק לנו חוויית קנייה אירופית, אבל תחייב אותנו כמו יתר הרשתות הקמעונאיות?

קרפור היא רשת עצומה בעולם בעלת כ 14,000 סניפים, ידע, טכנולוגיה ומחלקות מחקר וחדשנות מהמובילות בעולם, כאשר הדגש העיקרי הוא על חוויית קניה וזמינות, שכן הרשת אינה ידועה כרשת זולה בהכרח.

עוד על השקת קרפור בישראל - https://finance.walla.co.il/item/3577534

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ושר הכלכלה, ניר ברקת ביקרו ערב הפתיחה בסניף קרפור עם כניסת הרשת באופן רשמי לישראל. קובי גדעון / לע"מ,
ראש הממשלה ושר הכלכלה. באו להתרשם והכריזו על עוד שלב במלחמה ביוקר המחיה. השאלה אם דגמו את מחירי המותג הפרטי או המותגים הכלליים, נשארה פתוחה/קובי גדעון / לע"מ

פרמטר המחיר הוא אמנם המשפיע המוביל בקבלת החלטות הקניה של הקונים אך גם לחוויית הקניה יש ערך לא מבוטל. אחת התופעות הבעייתיות ברשתות רבות בישראל הוא הפער בין ההשקה הנוצצת לירידה ההדרגתית ברמת השירות. האם כך יהיה גם במקרה של קרפור? בואו נקווה שלא - ומשהו ממנטליות הניהול האירופית כן יישאר גם אחרי העלייה לישראל.

ה"אס" בשרוולה של הרשת החדשה הוא ללא ספק המותג הפרטי. לטענת הבעלים בישראל המותג הפרטי שלהם מצליח להיות איכותי, אך במקביל גם זול ב-58% בממוצע, ממוצרים ממותגים חליפיים. אנחנו אמנם מאמינים בני מאמינים, אבל גם אם נהייה לרגע חשדניים, נפרגן לעולה החדשה שגם אם המותג הפרטי שלה יתגלה, לאורך זמן, כזול אפילו "רק" ב-20%-30%, דיינו!

בקרוב נדגום את המותג הפרטי של הרשת ונשווה אותו למותגים הפרטיים של הקמעונאים האחרים הפועלים בישראל, אבל עם כל הכבוד למותג פרטי, חלק לא מבוטל מהקניות שלנו אינו נסמך רק עליו ומורכב ממותגים אחרים, כאלה שאהובים במיוחד על הצרכן הישראלי, שככל הנראה יתקשה להחליפם במוצר חסר זהות מותגית, על אף הפער במחירים.

הנה דוגמא: את המטלית לניגוב משטח השיש שבצדי הכיור, נחליף בקלות יחסית, בהינתן שהחלופה תהיה זולה. לעומת זאת, את מותג הקפה שעמו אנו רגילים לפתוח את הבוקר, כבר יהיה הרבה יותר קשה לשכנע אותנו להחליף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מותג פרטי קרפור. וואלה! כסף, מערכת וואלה
קורנפלקס מהמותג הפרטי של קרפור. אילו מותגים תהיו מוכנים להחליף במותג הרשתי והיכן לא תוותרו על המותג המוכר?/מערכת וואלה, וואלה! כסף

זאת ועוד: במדינה קטנה כמו ישראל קרפור החליטה להשיק שלוש תתי-רשתות.

הרשת הראשונה היא בסגמנט ה"סיטי" בסביבה האורבנית, במקביל לסניפי סופר קופיקס, AMPM, סופר יודה, שופרסל אקספרס וכיו"ב - מרכולים שהם קרובים לבית, אך לרוב גם קטנים יותר במטראז' ובהיצע - וכמובן, יקרים יותר מסניפי הדיסקאונט.

הרשת השנייה היא קארפור מרקט שהיא למעשה התשובה האורבנית לסניפים גדולים יותר ומקבילה לרשת פרשמרקט, שופרסל שלי, רמי לוי בשכונה ומקבילותיהן. אם תרצו, מעין דרגת ביניים של עולם הקמעונאות.

הרשת השלישית היא קרפור היפר, רשת הדיסקאונט שבאה לתת מענה מול שופרסל דיל, רמי לוי שיווק השקמה, חצי חינם, יוחננוף, ויקטורי ועוד.

סקר קרפור היפר. דניאל מאלאחובסקי,
קרפור היפר, בבדיקה של סל מוצרים כלליים (לא המותג הפרטי). יקרה יותר מרמי לוי/דניאל מאלאחובסקי

הרכבנו סל ענק וזהה עם 1,176 מוצרים מכל מחלקות החנות (למעט מוצרים טריים מן החי) ממותגים ידועים. ביצענו מדגם ראשוני באמצעות אתר פרייסז להבין היכן ממוקמת הרשת החדשה מול המתחרות הוותיקות, האם יש לצרכנים בשורה משמחת - ולא רק במוצרי המותג הפרטי.

לפני שנעבור לתוצאות נציין רק שמדובר במחירים שנכונים לרשת ביום הבקיה, כלומר - ייתכן שבחלק מהמקרים מדובר במחירי כניסה שעוד יתעדכנו עם הזמן. כמובן שאנו נוספיף לעקוב.

נלך עם התוצאות מן הכבד אל הקל: בסגמנט חנויות ההיפר, חנויות הדיסקאונט הנתונים הפתיעו: קרפור היפר ממוקמת עם סל שיקר מרשת רמי לוי ב 2.60%. כלומר, ככל שמדובר במותגים כלליים (נזכיר שוב, לא המותג הפרטי!) אין לנו ממש בשורה.

אם יש בכל זאת, בסגמנט הזה ידיעה חיובית לצרכן הישראלי, הרי שהיא מעצם התגברות התחרות: רשת שופרסל למשל, שכרגע מציגה מחירים גבוהים יותר, בנתה את עצמה לאחרונה לא על יתרון במחיר אלא על חוויית הקניה. עתה באה מתחרה שמבטיחה חוויית קניה, אבל גם עודף בקופה. מה תעשה התחרות לרשת הקמעונאית הגדולה בישראל? נחיה ונראה.

סקר קרפור מרקט. דניאל מאלאחובסקי,
קרפור מרקט, מכה את המתחרות בסגמנט, אפילו עם סל המותגים הכללי (ללא המותג הפרטי)/דניאל מאלאחובסקי

בסגמנט המרקט, החנויות האורבניות בשכונה, הבשורה יותר משמחת ופערי המחירים הם משמעותיים יותר, רשת קרפור מציגה את הסל הזול ביותר בשכונה מול רמי לוי ושופרסל, פער של 18% מול שופרסל ואף זולה יותר מרמי לוי בשכונה ביותר מ- 8%!

קרפור מוצרים כלליים טבלה. דניאל מאלאחובסקי,
דירוג הרשתות לפי מחירי סל שהורכב ממותגים כלליים, ללא קשר לסוג הרשת (סיטי, מרקט או דיסקאונט)/דניאל מאלאחובסקי

בהשוואה בין קרפור סיטי לשופרסל אקספרס הפער עומד על 11.80% לטובת קרפור כך שללא ספק שופרסל תצטרך להתאים את התמהיל לסביבה העסקית החדשה.

הפער בין סגמנט ההיפר לסיטי בקרפור עומד על כ- 15% זהו הממוצע גם ברשתות המתחרות. האם בקרוב נזהה תחרות מסיבית יותר גם מתחת לבית?

הכותב הוא מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully