וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות בהייטק? גיוס של חצי מיליארד שקל לסטרט אפ מישראל

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 14:32

חברת 8fig שמספקת תמיכה פיננסית וכלים לסוחרי האי-קומרס, הודיעה על סבב גיוס מוצלח של יותר מחצי מיליארד שקל. בשנים עברו לא היינו ממהרים להתרגש, אך נוכח המצב בשוק ההון אין אלא לתהות האם מדובר בסימן ראשון לקאמבק של חברות סטרט אפ מישראל?

עובדי 8fig. Haim Machi Versano,
עובדי 8fig. סכום גיוס מעודד מאוד על רקע מצב חברות הסטרט אפ בחודשים האחרונים/Haim Machi Versano

הסטארט-אפ הישראלי 8fig מדווח על השלמת גיוס 140 מיליון דולר לחברה, וזאת בעיצומו של משבר שעמו מתמודד ענף ההייטק הישראלי, בעיקר כתוצאה ממגמת עליית הריבית המובילה משקיעים רבים להסיט את כספם מחברות הצמיחה לעבר פיקדונות ואג"ח שהפכו לחלופות אטרקטיביות.

8fig פעילה בתחום המסחר המקוון (E-commerce) ומספקת תמיכה פיננסית וכלים לסוחרים ברשת האינטרנט, המאפשרים הגדלת מחזור מכירותיהם. מדובר בסבב גיוס B של החברה המסכם את סך גיוסיה לכ-196.5 מיליון דולר מאז הוקמה לפני כ-3 שנים.

הסבב האחרון הובל על ידי חברת ההשקעות Koch Disruptive Technologies האמריקאית, ולקחו בו חלק גם המשקיעים הקיימים, ובהם: קרן ההון סיכון Battery, קרן ההון סיכון הבריטית Localglobe, קרן ההון סיכון הישראלית Hetz, זרוע ההשקעות של משפחת יסלזון, וחטיבה של First Citizens Bank האמריקאי.

שלושת מייסדי 8fig אסף דגן, רועי ילין וירון שפירא. לוק צלמים,
שלושת מייסדי 8fig אסף דגן, רועי ילין וירון שפירא/לוק צלמים

בינה מלאכותית במסחר מקוון

מדובר בסבב גיוס B של החברה מסייעת לסוחרי איקומרס להגדיל את מחזור ההכנסות שלהם מ-6 ל-8 ספרות; ירון שפירא, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה: "8fig מספקת לסוחרים מקוונים את התמיכה הפיננסית והכלים הדרושים לשגשוג בכל אקלים כלכלי"; אשתקד גדל בסיס הלקוחות של החברה פי 10, והכנסותיה גדלו פי 9.

החברה מדווחת כי בעקבות הגיוס היא עתידה לגייס עשרות עובדים חדשים, שצפויים להצטרף אל כ-90 מעובדיה הנוכחיים, הפועלים משני מרכזים עיקריים: תל אביב ואוסטין טקסס ארה"ב.

8fig הכניסה את הבינה המלאכותית (AI) למסחר המקוון על ידי פיתוח מודלים מבוססי בינה מלאכותית המסייעים לסוחרי E-commerce בניהול תזרים מזומנים והתאמתו לשרשרת האספקה. למעשה היא בנתה את סמנכ"ל הכספים (CFO) הראשון המבוסס על AI, ובאמצעותו היא מאפשרת לסוחרים במרחב המקוון להתנהל פיננסית נכון יותר, ודרכים לנהל את ההון כך שיאפשר צמיחה מהירה יותר.

התמקדות החברה בתחום נולדה לאחר שמייסדיה זיהו כי הבעיה העיקרית עימה מתמודדים כיום סוחרי האיקומרס היא חוסר יכולת צמיחה מעבר להכנסה שנתית של 6 ספרות, מבלי לפגוע בעצמאות העסק.
8fig מציינת כי מאז הקמתה היא סיפקה מימון של כחצי מיליארד דולר לסוחרים מקוונים, ומחזור זה הביא לצמיחה גם עבור החברה, שהגדילה את בסיס הלקוחות וההכנסות השנתיות שלה ב-900% ו-800% בהתאמה, נכון לשנת 2022. במהלך אותה שנה, 8fig גם הכפילה את מספר עובדיה פי 3, שכעת, כאמור, עומד על כ-90.

החברה מציינת עוד כי את הכספים שגייסה בכוונתה להשקיע להמשך הפיכתה ל-One Stop Shop לניהול עסקי מסחר אלקטרוני, על ידי הרחבת יכולות המימון שלה, הטמעת יכולות ניהול פיננסי משופרות עם פתרונות בנקאיים חדשים ומודלים לחיזוי תזרים מזומנים שיכללו התראות ותובנות המבוססות על ביצועים עסקיים.

תחום האיקומרס זכה להתפרצות אדירה בתקופת קורונה, אך מאז החלו סוחרים מקוונים רבים להיאבק במצוקת תזרים מזומנים, בעיקר עקב האקלים הכלכלי הנוכחי והפחתת הצריכה. ההערכות גורמים בשוק הקמעונאות, עם זאת, הן כי עתיד התחום נמצא במרחב המקוון.

ירון שפירא, מייסד-שותף ומנכ"ל 8fig: "האתגרים המאקרו-כלכליים העולמיים מקשים על בעלי עסקים בתחום המסחר האלקטרוני לגשת למשאבים להם הם זקוקים כדי להצליח. 8fig מספקת לאותם בעלי עסקים את התמיכה הפיננסית והכלים הדרושים לשגשוג בכל אקלים כלכלי.
סבב הגיוס האחרון הוכיח שלשוק יש אמון ב-8fig ובתפקיד החשוב ש-8fig ממשיכה למלא בצמיחה המתמשכת של תעשיית המסחר האלקטרוני".

איציק סגרון, מחברת ההשקעות Koch Disruptive Technologies שהובילה את סבב הגיוס: "סוחרי איקומרס קטנים ובינוניים מהווים את הליבה ומנוע הצמיחה העיקרי של שוק המסחר הדיגיטלי. הפלטפורמה הטכנולוגית והפיננסית שפותחה על ידי הצוות של 8fig תומכת ביזם הקטן והבינוני ומאפשרת לו צמיחה יעילה ובטוחה בתקופה של אי ודאות כלכלית.

ההשקעה בירון ובצוות של 8fig היא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר של העמקת השקעות KDT ביזמים ישראלים ובטכנולוגיות פורצות דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully