וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה נקטה אמצעי חירום בענף הפנסיה: איסור על משיכת כספים מקרנות של חברות

דפנה מאור

5.3.2003 / 16:36

הידרדרותן המהירה של קרנות הפנסיה התעסוקתיות הובילה להקפאה הזמנית; הגרעונות שנחשפו עד כה הם רק קצה הקרחון



ממשלת בריטניה הטילה איסור זמני כאמצעי חירום למניעת קריסה של ענף הפנסיות. האיסור ימנע מעובדים למשוך כספים מקרנות פנסיה של חברות, לפי החלטה של נאמני הקרנות. ההחלטה התקבלה בשל הידרדרותו המהירה של מצבן הפיננסי של קרנות הפנסיה.



מועצת הפיקוח על פנסיות תעסוקתיות מתירה לנאמני קרנות לסרב לתת לעמיתי הקרנות הערכה לגבי שווי הקרנות שלהן. ללא הערכה כזו, לא ניתן למשוך באופן מעשי כספים מהקרנות. ההיתר יעמוד בעינו עד שמשרד העבודה והפנסיות יוציא הנחיות חדשות לגבי חישוב תשלום לעובדים המחליפים תוכניות פנסיה.



דובר המועצה אמר כי בהינתן מצב הגירעון של הפנסיות היום, הנאמנים אולצו לבצע תשלומים
שפגעו במי שנשאר בתוכנית הפנסיה.



קרנות הפנסיה בבריטניה הגיעו למשבר גרעונות עצומים בעקבות נפילת השווקים ועלייה בתוחלת החיים של תושבי בריטניה. משבר זה פגע גם בחברות הביטוח החיצוניות המנהלות קרנות פנסיה.



חברת הביטוח אקוויטבל לייף, לדוגמה, נדרשה לקצץ את תשלומי הפנסיה של מבוטחיה. בנק לוידס TSB אמר החודש כי יידרש להעביר כסף לחברת הביטוח סקוטיש וידואוז שבבעלותו, אם מדד FTSE ייפול מתחת ל-3,500 נקודות.



תוכניות פנסיה מסוג "משכורת אחרונה" בבריטניה צפויות להצטמצם בשליש, לאחר שחברות קיצצו את הקצבותיהן לתוכניות אלו. נתונים אלו נחשפו בסקר שבדק 300 תוכניות פנסיה שונות. חברות מסוימות אף הקטינו את המימון לתוכניות הפנסיה בחצי, ורבע סגרו את תוכניות הפנסיה הקבועות לחברים חדשים - ומאלצות עובדים לבחור בתוכניות פחות סולידיות, המניבות תשלומים בהתאם לרווחיות השקעות.



יצרנית המנועים רולס רויס חשפה בשבוע שעבר גירעון של 1.7 מיליארד דולר בתוכנית הפנסיה שלה. לדברי אנשי מועצת הפיקוח, הגרעונות שנחשפו עד היום הם רק קצה הקרחון.



לפי הערכה של בנק ההשקעות דרזדנר קליינוורט וסרסטין, מגיע הגירעון הכולל של 100 החברות הגדולות בבריטניה ל-160 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully