וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: "איננו מאמינים כי הבנקים יאשרו עסקת IDB בתנאים הנוכחיים; לא רואים כיצד תצא לפועל"

אילן מוסנאים

5.3.2003 / 16:11

הסיבה: הפער בין שווי העסקה לשווי החברה בשוק; מוריד מחיר היעד למניה מ-113 ש' ל-72 ש'; דנקנר יבקש הפחתת מחיר נוספת; אם העסקה תיכשל יובא מנכ"ל חדש * אריסון מוכנה לשינוי הסיווג של 2% ממניותיה בהפועלים לקידום עסקות IDB ואלרן



האנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות יו.בי.אס ורבורג הפחית היום את ההמלצה למניית אי.די.בי ל"נייטרלי 2", לעומת המלצה קודמת של "החזק". את מחיר היעד חותך לוי מרמה של 113 שקל ל-72 שקל - גבוה בכ-6% מהמחיר בו פתחה החברה את המסחר.



במקביל מוריד לוי גם את ההמלצה למניית אי.די.בי פיתוח מ"קנייה" ל"נייטרלי 2", תוך קיצוץ מחיר היעד ב-40% מ-125 שקל ל-75 שקל. מחיר זה גבוה בכ-8% מהמחיר של המניה בשוק.



ביו.בי.אס מציינים כי לנוכח הפער העצום בין השווי של החברה בשוק לשווי בו אמורה להתבצע מכירת השליטה בה לנוחי דנקנר, הם מתקשים לראות אותה יוצאת אל הפועל, ומאמינים כי הבנקים לא יסכימו להעמיד את האשראי לעסקה בתנאים אלו.



נזכיר כי בתנאים המקוריים העסקה היתה אמורה להתבצע לפי שווי של 1.045 מיליארד דולר, ואחרי לחצים רבים הצליח דנקנר להפחית את השווי בעסקה לכ-840 מיליון דולר. כיום נסחרת החברה בבורסה לפי שווי של כ-500 מיליון דולר, הנמוך בכ-40% משווי העסקה.



לוי מעריך כי נוחי דנקנר ינסה לחדש את המגעים לגבי השווי לפיו העסקה תתבצע. הוא מעריך כי משפחת רקנאטי עשויה להיענות לדרישה, אך לדעתו המהלך ייתקל בהתנגדות של משפחת קרסו. לדבריו, כישלון בהשלמת העסקה יוביל לחוסר ודאות גבוה בהתנהגות המניה בטווח הקצר.



ביו.בי.אס מאמינים כי אכן הסבירות היא שדנקנר לא יצליח לשכנע את בני משפחת קרסו להפחית את השווי בעסקה ומציינים כי יופתעו אם היא תושלם בהצלחה. הם מעריכים כי בעלי השליטה בחברה יצטרכו להביא מבחוץ מנכ"ל חדש לקבוצה במקום המנכ"ל הנוכחי, אלי כהן.



לוי מציין כי מהלך כזה כשלעצמו יהיה חיובי בעיני המשקיעים, שכן הוא יקבל יד חופשית לבצע מהלכי התייעלות הנדרשים בקבוצה, שיגבירו את הערך למשקיעים. עם זאת עד למינוי המנכ"ל החדש תסבול הקבוצה מחוסר ודאות גדול שיעיב על המניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully