וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 44% ברווח הנקי של NewMed Energy

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 9:47

ברקע המהלכים לקידום הצעת הרכש שנתקבלה מענקיות האנרגיה BP ו- ADNOC, זינוק ברווח הנקי של NewMed Energy: כ-121 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023 - עליה של כ-44%

אסדת לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
מאגר לווייתן. גידול בהפקת הגז הטבעי. ברבעון הראשון של שנת 2023 שילמה NewMed Energy תמלוגים ומיסים לקופת המדינה בגובה 179 מיליון שקל/אתר רשמי, אלבטרוס

NewMed Energy פרסמה לפני זמן קצר את דוחותיה הכספים לרבעון הראשון של שנת 2023.

הרווח הנקי ברבעון הראשון זינק והסתכם בכ-121 מיליון דולר, לעומת סך של 84 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-44%. העלייה נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות ממכירות גז טבעי ממאגר לוויתן ומירידה בהוצאות פחת אזילה והפחתות.

הכנסות ממכירת גז טבעי רשמו עליה של כ-14% והסתכמו ברבעון זה בכ-281 מיליון דולר לעומת סך של כ-247 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות לאחר ניכוי תמלוגים הסתכמו בכ-240 מיליון דולר לעומת סך של כ-211 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההפקה ממאגר לווייתן גדלה והסתכמה ברבעון זה בכ-2.8 BCM גז טבעי, אשר סופק ללקוחות בשוק האזורי (ירדן ומצרים) ובשוק המקומי, זאת לעומת סך של כ-2.7 BCM ברבעון המקביל אשתקד.

כזכור, בחודש מרץ דיווחה NewMed Energy על הצעה לרכישת 50% מיחידות ההשתתפות של השותפות אשר הוגשה על ידי ענקיות האנרגיה BP ו-ADNOC, לפי שווי של 14.1 מיליארד ש"ח. בשבועות שחלפו מאז הוגשה ההצעה, מינה דירקטוריון NewMed Energy את ועדת הביקורת לבחון ולהחליט בכל סוגיה הנוגעת לרכישת היחידות מהציבור בעסקה.

הוועדה מקיימת ישיבות שוטפות לצורך קידום העסקה ובחרה לשם כך יועצים כלכליים, פיננסיים ומשפטיים. במקביל מנהלותBP ו-ADNOC בדיקת נאותות על NewMed Energyונכסיה.

באשר למאגר לוויתן דיווחה השותפות לאחרונה על המשך התכנון ההנדסי המוקדם והמהלכים השונים בתחומים ההנדסיים, המסחריים והכלכליים, לקידום פרויקט הרחבת לוויתן ומתקן ההנזלה הצף, שעתיד לספק LNG מלוויתן לשווקים הבינלאומיים. כזכור, השותפות בלוויתן נמצאות בהליך תכנון הנדסי מתקדם ורכש מוקדם של פרויקט הצינור השלישי מהמאגר לאסדה - מהלך שמהווה צעד ראשון בהרחבת היכולת להפקת הגז הטבעי בפרויקט.

כמו כן, באשר למאגר אפרודיטה, בשבוע שעבר החלו השותפים במאגר בקידוח A-3, אשר צפוי להימשך כשלושה חודשים. מדובר בצעד משמעותי לקראת פיתוח המאגר. הקידוח שהינו קידוח הערכה נועד לאשש את ההערכות בנוגע לטיב המאגר והיקפו העומד כיום על 4.4 TCF, וכן עתיד לשמש כקידוח מפיק.

ברבעון הראשון של שנת 2023, שילמהNewMed Energy תמלוגים ומיסים לקופת המדינה בגובה 179 מיליון שקל. על פי דוחות השותפות והערכותיה, אשר הוצגו במהלך הרבעון לוועדת הכנסת המיוחדת לפיקוח על פעילות קרן העושר, צפוי מאגר לוויתן לבדו לשלם לקופת המדינה בעשור הקרוב סכום כולל של 46 מיליארד שקלים.

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy. ענבל מרמרי,
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "פרויקט ההרחבה של ההפקה מלוויתן יאפשר לנו להעמיד כמויות נוספות של גז טבעי לרשות המשק המקומי, לצד פריצה ליעדי ייצוא חדשים שאליהם נגיע עם גז נוזלי"/ענבל מרמרי

עיקרי הדוח

• ההכנסות, ברבעון הראשון הסתכמו בסך של כ-281 מיליון דולר לעומת כ-247 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המהווה עליה של כ-14%.
• כ-2.8 BCM הופק מלוויתן ברבעון הראשון של 2023.
• נמשכים המהלכים לקידום הצעת הרכש שנתקבלה מענקיות האנרגיה BP ו- ADNOC.
• ברבעון הראשון של שנת 2023 שילמה NewMed Energy תמלוגים ומיסים לקופת המדינה בגובה 179 מיליון שקל.
• על פי הערכות השותפות אשר הוצגו במהלך הרבעון לוועדת הכנסת לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל צפוי מאגר לוויתן לבדו לשלם לקופת המדינה בעשור הקרוב סכום כולל של 46 מיליארד שקלים.

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "רצף התוצאות הכספיות המצוינות שאנחנו מציגים רבעון אחר רבעון מעיד על הצלחת האסטרטגיה האזורית של לוויתן לצד המחויבות שלו לאספקת צורכי המשק המקומי. פרויקט ההרחבה של ההפקה מלוויתן יאפשר לנו להעמיד כמויות נוספות של גז טבעי לרשות המשק המקומי, לצד פריצה ליעדי ייצוא חדשים שאליהם נגיע עם גז נוזלי. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך לבחינה וקידום הצעת הרכש חסרת התקדים שהתקבלה מ BP ו- ADNOC ואין לי ספק כי בידינו להשלים את העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully