וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנלייט: גידול של ,103% בהכנסות ושל 275% ברווח הנקי

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 13:17

אנלייט מפרסמת דוחות רבעוניים מוצלחים, בתום הרבעון הראשון בו הפכה לדואלית, שנסחרת בבורסה בתל אביב ובניו יורק במקביל

גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט. יחצ,
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט/יחצ

"הצגנו תוצאות יוצאות מן הכלל ברבעון הראשון של ,2023 עם צמיחה בהכנסות של ,103% גידול ברווח הנקי של 275% וגידול בEBITDA*- Adjusted של ,118% הנובעים בעיקר מMW- 810 של פרויקטים שהחלו הפעלה מסחרית בשנה האחרונה. אנו מאמינים שיש לנו מסלול ברור לצמיחה העתידית. עם תוספת של GW 1 ו- 1.7 GWh פרויקטים בהקמה ועוד GW 2.1 ו- GWh 1.8 של פרויקטים לקראת הקמה, שכולם צפויים להגיע להפעלה מסחרית עד סוף .2025 אנו מאמינים שקצב הצמיחה שלנו צפוי להאיץ בשנים הקרובות," כך אמר גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת, בעקבות הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2023, שהציגה החברה.

יעבץ הוסיף: "יותר מכך, אנו מאמינים כי המומחיות שלנו בפיתוח פרויקטי Greenfield, בנוסף להשפעות החיוביות של רגולציית הIRA- בארה"ב, תאפשר לנו לייצר תשואות פרויקטים מעל הממוצע בשוק. במהלך הרבעון חתמנו על תיקון להסכמי PPA בהספק של MW ,480 עם גידול ממוצע במחיר של 30% וחתמנו על הסכמי PPA חדשים בהספק של MW 475 במחירים אטרקטיביים. אלו מדגישים את היכולת שלנו לייצר תשואות מעל ממוצע השוק גם בסביבת הריביות העולה," הוסיף יעבץ.

אנו שמחים לספק מידע על התוכנית המימונית שלנו לאחר השלמת ההנפקה בארה"ב. אנו מאמינים שהמשאבים הזמינים לנו כיום מספיקים להשלמת כלל הפורטפוליו הבשל, עם יתרת מזומן עודפת. בנוסף, אנו נהנים מגמישות פיננסית שתאפשר לנו להאיץ את קצב הצמיחה לאחר השלמת הפורטפוליו הבשל, בהתאם לתחזית שסיפקנו של קצב חיבור שנתי של GW 1.5 בשנה, בהתבסס על תוכנית הפעולה הקיימת שלנו. ברשותנו מגוון כלים פיננסיים למימון הצמיחה העתידית הצפויה, ביניהם חלוקות מהפרויקטים שלנו, Sell-down של החזקות מיעוט בפרויקטים שלנו בארה"ב, הנפקת אג"ח ומימון מחדש של החוב הפרויקטלי.

אנו מאמינים שיכולות הפיתוח והביצוע הגבוהות שלנו, בשילוב ההנפקה בארה"ב יצרו מנגנון אוטונומי הממצב אותנו בפוזיציה אידיאלית לממש את ההזדמנות העצומה שאנו רואים בהמשך הדרך".

פרויקט הרוח של אנלייט בקרואטיה. יחצ,
פרויקט רוח של אנלייט בקרואטיה. עושים לא רק רוח אלא גם יופי של רווחים/יחצ

עיקרי הדוח

• תזרים מזומנים תפעולי של 55 מיליון דולר (196 מיליון שקל) גידול של 315% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

• 3 מיליון דולר ממכירת חשמל במהלך הרבעון אשר לא הוכרו כהכנסה או נכללו ב EBITDA Adjusted לאור הטיפול החשבונאי של פרויקטים אלו כנכסים פיננסיים.

• מו"מ עם מוסדות פיננסיים מובילים להעמדת מסגרות חוב בתקופת ההקמה בהיקף של 800 מיליון דולר, מסגרות חוב זמן ארוך בהיקף של 380 מיליון דולר והסכם שותף מס בהיקף של 450 מיליון דולר עבור פרויקט .Atrisco סגירה פיננסית מתקדמת כמתוכנן וצפויה בסוף הרבעון השני.

• שיפור בתשואות הפרויקטים: חתימה על עדכון הסכמי PPA עבור MW 480 עם שיפור של 30% במחיר הממוצע; חתימה על הסכמי PPA חדשים בהספק MW 475 בתנאים אטרקטיביים.

• לפחות 25% מהפורטפוליו בארה"ב צפוי לזכות בהטבות מס מוגדלת לאור מיקום הפרויקטים בתוך Energy Community בהתאם לרגולציית ה .Inflation Reduction Act הטבת מס זו לייצר תוספת ערך משמעותית לפורטפוליו הפרויקטים של החברה.

• פירוט היכולות הפיננסיות והגמישות הפיננסית של החברה שיאפשרו הקמת פרויקטים בקצב שנתי של GW 1.5 בשנה ללא צורך גיוס הון נוסף.

• חשיפה מינימלית לשקל - אירו, מטבעות אירופאים אחרים ודולר מהווים 78% מההכנסות ו- 82% מהמזומנים של החברה.

• אשרור התחזית הפיננסית עבור שנת 2023

אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, היא חברה בינלאומית מובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת. החברה נסחרת באופן דואלי בנאסד"ק בארה"ב ובבורסה לני"ע בתל אביב והינה חברה ללא גרעין שליטה המוחזקת בכ-98% ע"י הציבור. פעילות החברה מתפרסת כיום על פני למעלה מ-10 מדינות בשלוש יבשות - אמריקה אירופה ואסיה. החברה צומחת באופן מהיר בזכות פעילות מגוונת בתחומי הליבה של האנרגיה המתחדשת בעולם: אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח ואגירת אנרגיה ובעלת רקורד מוכח של פיתוח פרויקטים והבאתם לידי מימוש והפעלה מסחרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully