וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

66% מהציבור מתנגד לתוספת המיליארדים למפלגות החרדיות

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 15:48

על פי סקר דעת קהל שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון, 66% מהציבור היהודי הבוגר בישראל מתנגד לתוספת תקציבית למוסדות החינוך החרדיים שאינם מלמדים ליבה

חרדים בישיבה מטושטש פנים. ראובן קסטרו
נוער חרדי בישיבה. שני שלישים מהציבור מתנגדים להעברת הכספים למוסדות שאינם מלמדים ליבה/ראובן קסטרו

תקציב המדינה שאמור לעבור השבוע כולל בתוכו העברה של יותר מ-5 מיליארד שקל על פי דרישת המפלגות החרדיות למוסדות דת ובעיקר לישיבות לבתי ספר שאינם מלמדים ליבה. על פי סקר דעת קהל שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון 66% מהציבור היהודי הבוגר בישראל מתנגד לתוספת תקציבית זו לעומת 34% בלבד התומכים בה.

השאלה שנשאלה הייתה: "בדרישת המפלגות הדתיות/חרדיות, הממשלה עומדת לאשר תוספות של מיליארדי שקלים למוסדות דת, בעיקר לישיבות ולבתי ספר שאינם מלמדים ליבה. מה עמדתך?". על פי הממצאים, 91% מהחילונים מתנגדים לתוספת התקציבית וכך גם 77% מהמסורתיים הלא-דתיים. כמעט כל מצביעי המחנה הממלכתי, יש עתיד, ישראל ביתנו, מפלגת העבודה ומרצ מתנגדים לכניעה לדרישות המפלגות החרדיות.

התנגדות לכספים קואליציוניים 1. חדו"ש,
התפלגות המשיבים על פי מידת הקרבה לדת/חדו"ש

הסקר מציע גם זווית מעניינת באשר לירידה בתמיכה בליכוד המשתקפת בסקרי הבחירות בשבועות האחרונים, ומאפשרת לנו לראות מה עמדתם של מאוכזבי הליכוד אשר החליטו להעביר את תמיכתם למפלגה אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
התנגדות לכספים קואליציוניים 3. חדו"ש,
התפלגות המשיבים לפי הצבעה בבחירות האחרונות/חדו"ש

הסקר מגלה שבקרב מצביעי הליכוד בבחירות האחרונות 55% מתנגדים לתוספת המיליארדים, וכך גם 55% ממצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית. לנוכח מדיניות הליכוד בנושאים אלה [והמהפיכה המשפטית] והעברת תמיכת רבים מהם למפלגות אחרות, בקרב הגרעין הקשה של תומכי הליכוד שנותרו שהשיבו כי הם מתכוונים להצביע לליכוד גם בבחירות הבאות, שיעור ההתנגדות יורד ל- 42% (וכך גם בציונות הדתית).

לדברי יוזמי הסקר, המסר העולה מן הסקר לקראת הבחירות הבאות, הן לליכוד והן למפלגות האופוזיציה שחולמות עדיין על חבירה למפלגות החרדיות לצורך גיבוש רוב קואליציוני, הוא שבקרב אלה שטרם החליטו למי יצביעו בבחירות הבאות 81% מתנגדים לתוספת התקציבית.

התנגדות לכספים קואליציוניים 2. חדו"ש,
התפלגות המשיבים על פי המפלגה לה חושבים שיצביעו בבחירות הבאות/חדו"ש

הסקר בוצע בין התאריכים 8-9 במאי, 2023 בקרב 600 איש כמדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. טעות דגימה 4%

הרב אורי רגב. יח"צ,
הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש/יח"צ

הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון התייחס לממצאי הסקר ואמר כי "היום צריך להיות ברור לכל הפוליטיקאים, הן אלה שבקואליציה והן אלה שבאופוזיציה אשר בעבר אשרו תקציבי עתק לישיבות ולמוסדות חינוך המונעים לימודי ליבה מתלמידיהם, שרוב גדול בציבור מתנגד להמשך הכניעה לסחטנות המפלגות החרדיות ולתיאבונן שאינו יודע שובע.

הדברים חשובים במיוחד בהצטרפם להתראות החמורות שפורסמו בימים האחרונים על ידי הכלכלנית הראשית באוצר והממונה על התקציבים, ולפיהם תקציבים אלה חותרים תחת האינטרסים הכלכליים של המדינה ודנים לעוני גם את הדורות הבאים במגזר החרדי, תוך פיתוח הציפיה הפסולה שיוכלו להישען על קופת הציבור כדי לממן את סירובם ללמוד לימודי ליבה ולהשתלב בשוק העבודה.

רמז חשוב לבחירות הבאות הוא, שמי שיחליט להמשיך להתקפל בפני המפלגות החרדיות - ישלם מחיר בקלפי. הגיע הזמן לדאוג לא רק לשרידות הפוליטית ולקניית קולות - אלא לצרכים האמתיים והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל כולה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully