וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס מייקרת את הקפה הנמס של עלית, השוקולד והתפוצ'יפס

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 14:33

שבוע לאחר שייקרה את מחירי החלב, החליטה שטראוס לייקר את הקפה, החטיפים המתוקים, חטיפים מלוחים כמו צ'יטוס ותפוצ'יפס, וכן את שמן הזית יד מרדכי. לדברי החברה זו עלייה מתונה, לאחר שאת רוב העלייה בעלויות הייצור היא ספגה בעצמה

הורדת מוצרי שטראוס ממדפי הסופרים. ראובן קסטרו
לפני שנה הם אספו מהמדפים את המוצרים, אחר כך סגרו את המפעל והתחננו שנשכח ונחזור לטעמים המוכרים והאהובים, עכשיו הם מעלים מחירים/ראובן קסטרו

מי שחשב להירגע קצת מהחדשות עם כוס קפה נמס, בעיקר אם הוא שותה אותה עם חלב, מוזמן לחשב מסלול מחדש, כי שבוע בלבד אחרי בודעתה על ייקור מוצרי החלב, שטראוס מודיעה כי בעקבות עליות נוספות במחירי חומרי הגלם, האריזות ותשומות לתעשייה ולאחר מהלכי התייעלות משמעותיים, היא החליטה לייקר את מחירהם של שורת מוצרים מוכרים.

לדברי החברה מדובר ב"עדכון מתון" של מוצרים שהחברה לא ביצעה בהם עליית מחיר ב- 12 השנים האחרונות ולא נכללו בעליית המחיר שהתבצעה בדצמבר 2022.

עדכון המחיר יתבצע על מוצרי עלית:

קפה נמס, קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, ציטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי. העדכון הינו בשיעור ממוצע של 1.4% ויכלול עליה מכסימלית של עד 6% למוצר בודד.

עליית המחיר לקמעונאים תיכנס לתוקף בתאריך 4.6.23 ולטענת שטראוס היא מכסה "חלק קטן מסך ההתייקרויות המתמשכות שהחברה סופגת".

אילוסטרציה. ShutterStock
שמן זית: אם תרצו להוסיף את זה של יד מרדכי לסלטים בשבועות, תתכוננו לשלם יותר/ShutterStock

למה עלו המחירים? שטראוס מספקת חלק מהנתונים

שטראוס משתפת בחלק מהתשומות שהתייקרו, שגרמו לכארוה לעליית המחירים:

• מחיר קפה ירוק רובוסטה עלה בשלוש השנים האחרונות ב-86%, ומדצמבר 2022 עלה ב-45%. מחיר הערביקה עלה ב-51% בשלוש השנים האחרונות ומדצמבר 2022 ב-20%.

• מחיר הסוכר הגולמי עלה מתחילת השנה ב-11.03%, ומחירו של הסוכר הלבן עלה ב- 13.67%.

• מחיר קקאו עלה ב- 6.54%.

• מחירי התירס עלו ב- 37%.

• מחירי השמנים עלו ב- 50%.

• שכר המינימום התעדכן באפריל ב 5.1%.

שטראוס מעדיפה שלא לעדכן בגורמים אחרים בתחשיב, כמו ירידה חדה, מימי שיא מגיפת הקורונה, במחירי ההובלה הימית, עלייה בפריון העבודה (בכלל המשק) שגבוה מעליית השכר הממוצע וכן הוזלה ניכרת במחיריהם של חומרי גלם אחרים, הנמצאים בשימוש בחלק ממוצרי החברה.

מהחברה נמסר: עדכון המחירים הנוכחי נעשה מתוך הכרח המציאות ונוכח עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם בחודשים האחרונים ולאור הצפי כי מגמה זו תימשך גם בחודשים הקרובים. ברור לנו כי אין מדובר במהלך פשוט וכי ההתמודדות עם יוקר המחיה נוגעת לכל בית בישראל. עשינו ככל שניתן על מנת לוודא שעדכון המחירים יהיה נקודתי ומידתי ויכלול רק פריטים שלא התבצעה בהם עליית מחיר במהלך 12 השנים האחרונות. עדכון המחיר שמתבצע מפצה על חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully