וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החג לובש לבן: כך תכבסו בגדים לבנים שהוכתמו בשבועות

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 12:40

חג השבועות ידוע כהזדמנות (נוספת) ללבוש לבן. בגדי החג המסורתיים יהיו הלבנים והצחורים ביותר שתמצאו בארון בתקווה שישמרו נקיים וללא רבב עד לסוף הארוחה, אבל מה אם "תזכו" לכתם יין או רוטב של הפסטה? שאלנו מומחים וקיבלנו דרכים להסרת כתמים, גם העיקשים ביותר

החג הלבן. אדיבות קונסטרוקטה,
החג הלבן: כללי הזהב לכביסה הלבנה, שווה לגזור ולשמור למקרה של כתם צבעוני על בגד לבן בשבועות/אדיבות קונסטרוקטה

ביקשנו מאסף מוטלו, מנהל מוצר ב BSH, היבואנית הרשמית של קונסטרוקטה לעשות לנו סדר ולגלות לנו מה הדרכים להסיר את הכתמים העיקשים.

כמדי שנה, לקראת ערב חג השבועות, נלבש את הבגדים הלבנים שהכנו מבעוד מועד ונצא לארוחת החג. המאכלים שיעטרו את השולחן יהיו אומנם חלביים אבל לא כפי שזה נשמע, הם מועדים לפורענות וכתם צבעוני מהרוטב של הפסטה למשל, על הבגד הלבן בסוף הארוחה הוא דבר שכיח ואפילו, כשמדובר בילדים, צפוי.

לעת צרה, אם תרוויחו (ביושר והנאה) כתמי צבע על הבגד הלבן במהלך החג, הבאנו עצות חכמים שיעזרו לכם לטפל בהם נכון. אסף מוטלו, מנהל מוצר ב-BSH היבואנית הרשמית של מותג מכונות הכביסה קונסטרוקטה הכין לנו מדריך ששווה 'לגזור ולשמור' עם כללי הזהב לכביסה הלבנה.

החג הלבן. באדיבות קונסטרוקטה,
טיפול אוטומטי בהסרת 4 סוגי כתמים קשים: מכונת כביסה חדשה של קונסטרוקטה/באדיבות קונסטרוקטה

"אחד הדברים שעשויים להשפיע על איכות הכביסה שלנו הוא הניקיון של מכונת הכביסה" מסביר מוטלו. "חשוב לוודא, לפניי כל הפעלה, לא רק במקרה של כביסה לבנה, שתוף מכונת הכביסה נקי. על מנת לנקות אותו ניתן להפעיל את המכונה על תכנית DrumClean (ניקוי תוף) שעל הצג או להשתמש בתכנית Cotton 90° ללא כביסה, בתוספת חומר ניקוי בתא הסבון".

אחרי שווידאנו שהתוף נקי יש להפריד את הכביסה לפי צבעים, מוטלו מסביר: "כדי לשמור על הבגדים הלבנים חובה לעשות את הכביסה בהפרדה מוחלטת מכל שאר הבגדים בצבעים השונים. לא רבים יודעים אך גם פריטים לבנים עם כיתוב או הדפס עשויים להוריד צבע, על כן מומלץ להימנע מלהכניס אותם למכונת הכביסה יחד עם הכביסה הלבנה".

עוד פעולה שתידרשו לעשות לפניי הכביסה הלבנה הוא לקרוא את המלצות הכביסה שעל תווית הבגד - "זה כלל אצבע בכל כביסה שתעשו. על התווית של הבגד מצוין מה הטמפרטורה המתאימה לכיבוס, האם יש לכבס ידנית או ניתן לכבס במכונת כביסה וכן המלצות לייבוש. במידה ולא קיימת תווית מומלץ לכבס בטמפרטורה של עד 30 מעלות ולבחור בדרגת הסחיטה הנמוכה ביותר (בדר"כ 400 סל"ד)".

רוב מכונות הכביסה מציעות תכניות מובנות כמו Hand wash או Easy care, המותאמות למגוון של רחב של בדים ומומלץ להשתמש בהן כברירת מחדל.

רגע לפניי שתכניסו את ערמת הכביסה למכונה, מומלץ להסיר את הכתמים באופן ידני - "חשוב לתת לכל כתם את מלוא תשומת הלב. אם במהלך החג הוכתם הבגד הלבן חשוב להסיר את הכתמים עוד לפני שלב הכביסה, מסביר מוטלו ומוסיף, את הכתמים ניתן להסיר בעזרת תכשירים ייעודים או באמצעות סבון כלים ללא מים- מרחו על הכתם את הסבון וייבשו אותו היטב. כמו כן, רצוי להימנע מהרטבת הבגד המוכתם במים חמים אחרת הכתמים עשויים להתקבע על הבד".

הבגדים במכונה, מוכנים להפעלה ורק ניתן להוסיף אבקה ומרכך כביסה - רצוי להימנע מכמות מוגזמת של תכשירים. מוטלו מסביר כי שאריות של חומרים יכולות לגרום לבגדים הלבנים שלכם להצהיב.
ישנם מקרים בהם עדיף לייבש בתוכנית קצובה בזמן ולהוציא את הפריט שהינו לח, ולתת לו להמשיך את תהליך הייבוש באופן טבעי. ובנוגע לבגדים מבדים עדינים, מומלץ להימנע מלייבש במייבש. אלא לתלות אותם על קולב".

עתה, כשהבגדים יצאו ממכונת כביסה נקיים, ריחניים וללא כתמים, נותר רק לייבש אותם. אך גם בפעולה זו אין להקל ראש - "תהליך הייבוש עשוי גם הוא לגרום לבגדים הלבנים שלנו להצהיב, בייחוד בשל חשיפה ישירה של קרני שמש.

גם במקרה של ייבוש יש לבדוק את ההוראות שעל גבי התווית על מנת לבחור את תכנית הייבוש המתאימה לסוג הבד. בהתאם לסוג הבד, מומלץ לייבש את הבגדים במייבש הכביסה, ולא על חבל עם אטבים (שעלולים להשאיר סימנים)".

בימים אלה מותג מכונות הכביסה 'קונסטרוקטה' משיק מכונת כביסה בקיבולת של 9 ו-10 ק"ג עם טכנולוגיה חדשנית AntiStain לטיפול אוטומטי בהסרת 4 סוגי כתמים קשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
colour catcher revive white מחיר 19.90 שח. יח"צ הנקל,
colour catcher revive white, מחיר מומלץ לצרכן: 20 של למארז עם 18 יחידות/יח"צ הנקל

מוצר חדש שניסינו ועושה רושם ש"עושה את העבודה" ותור ללובן של פריטי הלבוש לאחר כביסה הוא של מותג דפי הכביסה COLOUR CATCHER שהפעם דואג לכביסה הלבנה: COLOUR CATCHER REVIVE WHITE - דפים למכונת הכביסה עבור כביסה לבנה.

בזכות טכנולוגיה מתקדמת, הדפים החדשים שנועדו לכביסה לבנה, משחררים optical brighteners במהלך הכביסה והם ונלכדים בסיב הבגד. כך הם מסייעים במניעת האפרה והחזרת הצבע הלבן הבוהק לבגדים.

כביסה לבנה. ShutterStock
ככה תסירו כתמים ותחזירו את הלובן לבגדים/ShutterStock

COLOUR CATCHER, מותג מוביל בקטגורית הדפים לכביסה באירופה ובישראל, ממוקם במקום הראשון בקטגוריה גם בישראל.

מינון מומלץ: דך אחד למכונת כביסה (או יותר בהתאם לצורך). מחיר מומלץ לצרכן: 20 שקל (למארז 18 של יחידות) ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והפארם המובחרות ברחבי הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully