וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים פורצי דרך: מיזם ייחודי לקידום עסקים חרדים בירושלים יוצא לדרך

16.5.2023 / 8:55

במסגרת מיזם חדש של קבוצת עוגן וקרן ראסל ברי עשרות נשים חרדיות בעלות עסקים קטנים מירושלים יקבלו מנטורינג ניהולי ייחודי במטרה להצמיח את העסק שלהן לפריצת דרך

תוכנית עסקים פורצי דרך. יחצ,
תוכנית עסקים פורצי דרך/יחצ

בשבוע שעבר עשרות בעלות עסקים חרדיות מרחבי ירושלים נפגשו לראשונה להתחלה משותפת של קבוצת עבודה ותוכנית ייחודית "עסקים פורצי דרך" המיועדת לנשים מהמגזר החרדי בירושלים.

את המיזם יזמו עוגן, קבוצה פיננסית חברתית ללא מטרות רווח, המפעילה את תוכנית קרן שמש למנטורינג ניהולי לעסקים קטנים וקרן ראסל ברי, המקדמת את פיתוחה החברתי-כלכלי של ירושלים. במסגרת המיזם, תעניק עוגן מנטורינג ניהולי לעסקים מהחברה החרדית בירושלים. מטרת המיזם היא לייצר פריצת דרך של גבולות העסק במונחי מחזור הכנסה, קהל היעד ועד גבולות גיאוגרפיים, שיבואו לידי ביטוי בצמיחה משמעותית במחזור הכספי של העסקים ולייצר משרות איכותיות בקרב עסקים בעלי פוטנציאל לצמיחה גבוהה.

מתוך מאות בקשות להשתתפות במיזם שהוגשו לעוגן, נבחרו עשרות בעלות עסקים בעלות פוטנציאל לפריצת דרך ורצון להרחיב את העסק לקהלי יעד נוספים ולהגדיל את פריסת העסק, לספק שכר הוגן ובעלי ייחודיות בחברה החרדית. את הליך איתור העסקים ביצעה עוגן באמצעות שותפים אסטרטגיים בעלי ניסיון בקידום תעסוקת חרדים, ביניהם עמותות תמך והאגף לפיתוח עסקים קטנים בעיריית ירושלים ובהובלת מנהלת התכנית רוית רובין.

במסגרת המיזם, ילוו את העסקים מנהלות ומנהלים מנוסים, מבכירי המשק הישראלי המתנדבים בתוכנית המנטורינג של עוגן. תהליך הליווי יימשך לאורך 18 חודשים, מתוכם 3 חודשי מאיץ (accelerator) בו ירכשו בעלות העסקים כלים לצליחת האתגרים העסקיים ולקידום הפתרונות המעשיים של העסק באמצעות סדנאות ומפגשים קבוצתיים. בין היתר, יקבלו המשתתפות בתוכנית כלים שיאפשרו להן לפרוץ ולהתפתח עם העסק שלהן גם מחוץ לחברה החרדית. לאחר מכן, הליווי ימשיך למפגש שבועי על ידי צוות מנטורים שיוצמד לכל בעל עסק, למשך 9 חודשים נוספים. כחלק מהתוכנית, ילוו המנטורים את בעלי העסקים גם כ-15 חודשים לאחר סיום המאיץ.

את קבוצת העבודה של הקורס הראשון של המיזם מנחה טלי בסון, יועצת אקדמית ומרצה מובילה בקורסים ניהול משאבי אנוש ובקורס פיתוח מנהלים של הטכניון והמכללה האקדמית להנדסה עזריאלי בירושלים למעלה מעשרים מחזורים ברציפות.

יובל בק מנהל החטיבה העסקית בקבוצת עוגן: "קבוצת עוגן הוקמה ופועלת כדי לחולל שינוי כלכלי-חברתי בקרב אוכלוסיות הסובלות מאי שוויון כלכלי בחברה הישראלית. מיזם "עסקים פורצי דרך" יסייע לעסקים קטנים בחברה החרדית לצמוח כלכלית, להתרחב ולייצר משרות איכותיות, זאת באמצעות הנגשת ידע ניהולי ופיננסי. עם סיום הקורס הראשון, אני מקווה שהפרויקט יגדל כך שנוכל לסייע בהמשך לבעלי עסקים נוספים".

עוגן היא קבוצה פיננסית-חברתית הכוללת שישה ארגונים ללא כוונת רווח, אשר עוסקים במתן אשראי, ליווי ניהולי ובהעצמה פיננסית של אוכלוסיות מאותגרות כלכלית בישראל. לעוגן קרנות הלוואה ע"ס כ-500 מיליון שקלים והיא מספקת אשראי נגיש ונוח לאוכלוסיות שמתקשות להשיג אשראי בתנאים הוגנים או בכלל, ובהן יחידים ומשפחות בעלי הכנסה נמוכה, זוגות בדרכם לרכישת דירתם הראשונה, עסקים זעירים וקטנים ומוסדות ללא כוונת רווח (מלכ"רים). קבוצת עוגן שואפת להשלים את ההלוואות הניתנות ללקוחותיה בליווי פיננסי ובמנטורינג ניהולי אשר יסייעו למשקי בית, עסקים ומלכ"רים לצלוח מציאות כלכלית מאתגרת. קבוצת עוגן העניקה עד היום כ-75,000 הלוואות, בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. בשנת 2022 העניקה קבוצת עוגן אשראי בהיקף של כ-250 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully