וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האביב חימם גם את קרנות ההשתלמות שמציגות עליות

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 14:38

העליות בשוקי ההון בעולם - וסוף סוף גם בישראל, המשיכו את המגמה החיובית של חודש מרץ בקרנות ההשתלמות, גם אל חודש אפריל. מי עלתה, בכמה - ומי השיגה את הביצועים הטובים בישראל?

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב. מגמה של עליות בחודש אפריל/ראובן קסטרו

עונת האביב הוציאה בחודש אפריל האחרון מתרדמת החורף גם את שווקי ההון, שהציגו תשואות הממשיכות את אלו שהושגו חודש קודם לכן (מרץ 2023), והובילו להמשך פריחת חסכונות הטווח הבינוני של כולנו.

עשר קרנות ההשתלמות הגדולות בישראל שנבחנו על ידי וואלה! כסף במסלול הכללי השיאו לעמיתיהן תשואה ממוצעת של 1.6%, המעמידה את התשואה המצטברת הממוצעת מתחילת השנה על 2.54%.

עיקר התרומה לתחילת הצמיחה המחודשת של החסכונות שלנו הגיעה משווקי המניות והאג"ח.

כך לדוגמא מדדי ת"א 125 ות"א 35 עלו במהלך אפריל (הכוללים את ה-31 במרץ שהינו תחילת פעילות הקופות לחודש זה) בכ-1.6%%, והמדדים האמריקאים המרכזיים כדוגמת מדד ה-S&P500 והנאסד"ק עלו בכ-2.9% ובכ-1.7%בהתאמה, לאותה תקופה.

קרן ההשתלמות שהשיאה את התשואה הגבוהה ביותר מבין הקרנת שנבחנו הייתה זו של בית ההשקעות אנליסט, שעמיתיו במסלול הכללי נהנו מתוספת של 1.89% במהלך אפריל האחרון.

תשואת קרן ההשתלמות של 'אנליסט' גבוהה בכ-0.62% מזו שהושגה על ידי האחרונה בטבלה - קרן ההשתלמות של חברת הביטוח הראל, שהשיאה לעמיתיה במסלול הכללי תשואה של 1.27% לתקופה שנבחנה (ראו טבלה).

קרנות השתלמות ביצועי 0423. ללא, מערכת וואלה!
קרנות השתלמות, ביצועי אפריל 2023/מערכת וואלה!, ללא

נועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות של בית ההשקעות 'אנליסט', אמר לוואלה! כסף כי "גופי הגמל נהנו במהלך אפריל מעלייה בשווקי המניות, ובעיקר מזו שנחוותה בבורסות האמריקאיות ובזו הישראלית ב-31 למרץ.

השוק הישראלי מעריך כי הרפורמה המשפטית תעבור בהסכמה, בעיקר לאור אי הורדת דירוג האשראי על ידי סוכנות הדירוג S&P, והחל להשלים חלק מתשואת החסר שהפגין אל מול השווקים הבינלאומיים. עיקר העלייה הובלה על ידי מניות החברות מהשורה השנייה (קרי: מדד ת"א 90, שעלה בכ-1.7% לאותה תקופה).

השווקים גם מתחילים לתמחר את סוף הסייקל של העלאות הריבית, הן בעולם והן בישראל, והדבר מוביל להנבה של תשואות באג"ח הקונצרניים.

השווקים האמריקאיים עלו גם הם בחודש האחרון והמשיכו את המגמה שהחלו לחוות במרץ האחרון, ובדגש על סקטור הטכנולוגיה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נועם רוקח. אלון פורת,
נועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות של בית ההשקעות 'אנליסט'/אלון פורת

עליות אלו תרמו בעיקר לעמיתי 'אנליסט', ורוקח מסביר, כי "החשיפה המנייתית שלנו הייתה מעט גבוהה יותר מאשר הקרנות האחרות בטבלה, והגדלת רכיב האג"ח הקונצרני בתיק ההשקעות שלנו כבר מתחילת השנה סייע לתשואות העודפות גם במהלך אפריל האחרון.

בנוסף, אנו ממוקדים בשוק האמריקאי עם משקל עודף בחלק המנייתי בו, ובדגש על סקטור הטכנולוגיה,
ובחודשים האחרונים חברות הביג-טק הציגו את תיקונים לירידות שחוו חודשים קודם לכן עם חזרת המשקיעים אליהן לאור חוזקן היחסי אל מול הבנקים וחברות האנרגיה שהיוו מפלט זמני עם עליות הריבית.

בראייה קדימה השוק צופה כי סקטור הנדל"ן ימשיך לבלוט לחיוב עם התאוששות השווקים, לאחר שספג מכה בשל עליית הריבית, היחלשות רכישות דירות למגורים, אי הודאות כתוצאה מהרפורמה המשפטית והשיח סביב יציאת ההייטק, ועל פניו נראה כאילו והשתחרר הקפיץ חזרה.

הכל כמובן תחת ההנחה שסייקל עליית הריביות לקראת סיום, והשוק האמריקאי כבר מתמחר זאת וחוזר לשווקי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully