וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה לניירות ערך וקבוצת SFI משיקות קרן אימפקט משותפת

17.5.2023 / 11:10

משיקות את הקרן להכשרת והשמת עובדים מאוכלוסיות גיוון בתעסוקה איכותית. בשלב השני, הכוונה לצרף חברות ציבוריות שישתלבו כמשקיעות ומעסיקות פוטנציאליות

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב/ראובן קסטרו

הבורסה לניירות ערך וקבוצת Social Finance Israel) SFI) מודיעות היום (רביעי) על מהלך משותף ראשון להקמת קרן השקעות אימפקט הראשונה מסוגה בישראל. הקרן תפעל בהתאם למודל השקעות אימפקט בו ההכשרה ממומנת על ידי משקיעים חברתיים והפרט משלם על הכשרתו רק אם בוצעה השמה בשכר גבוה, כך שההחזר תלוי תוצאות והמודל נותן מענה הוליסטי ומוטיבציה לכל הצדדים להגיע לפתרון בעיית ההשמה המגוונת.

הקרן המשותפת צפויה לאגד בתוכה מספר פרוייקטים, מקצועות ואוכלוסיות ועם מספר מעסיקים וספקי הכשרה והשמה. הקרן מתבססת על מודלים חברתיים-כלכליים שפיתחה SFI לשילוב אוכלוסיות מהפריפריה החברתית והכלכלית למקצועות נדרשים בשכר גבוה. הקרן תתבסס מחד על הידע והניסיון של קבוצת SFI ושל רשת Social Finance העולמית, ומאידך על מאגר החברות הציבוריות הנסחרות בבורסה בתל אביב, אשר מהוות משקיעות ומעסיקות פוטנציאליות במסגרת הפרוייקט. כמו כן, טרם היציאה לפרוייקט יבוצע סקר בקרב החברות הציבוריות על מנת להבין מהם התפקידים החסרים ביותר בכל חברה. שיתוף הפעולה יאפשר לשלב עובדים חדשים ממגוון אוכלוסיות בתחומי ההייטק, פיננסים ושוק ההון, לוגיסטיקה, תשתיות, אנרגיה ובמגוון מקצועות רחב בהן פועלות החברות ציבוריות.

עד היום SFI פיתחה והשיקה שלוש אג"ח קריירה לשילוב אוכלוסיות בהיי-טק: אג"ח 'הזנק הגליל' במסגרתה הוכשרו צעירים וצעירות דרוזים, אג"ח 'מפתחים', להכשרת גברים חרדים, ולאחרונה אג"ח נוסף, 'Developers Institute' לעולים חדשים בעיקר מאוקראינה ורוסיה ויוצאי אתיופיה.
תוצאות ראשונות של האג"ח מצביעות על אחוזי השמה גבוהים של מסיימי התוכנית ביחס למצב השוק בעת הנוכחית.

"זיהו את הצורך בפיתרון יצירתי, גמיש ובר קיימא"

שיתוף הפעולה של הבורסה עם SFI לקידום הקרן, נעשה בהמשך לקמפיין חברתי של הבורסה, שעלה לפני מספר חודשים תחת הסלוגן "#ישראל מתגייסת", ונועד לשמר ולחזק את הגיוון התעסוקתי בישראל. במסגרת הקמפיין, קראה הבורסה לממשלה ולחברות במשק לא לוותר על הגיוון התעסוקתי ולפעול למען אוכלוסיות שונות בישראל ולהמשך שילובן בשוק העבודה.

מחקרים רבים מוכיחים לאורך שנים כי כלכלה צומחת היא כזו הנשענת על גיוון תעסוקתי: חברות שבהן יש העסקה מגוונת, הן חברות מצליחות יותר, חדשניות יותר וחזקות יותר. מחקר של חברת הייעוץ הגלובלית בוסטון קונסולטינג גרופ BCG, שכלל כ-1,700 חברות מרחבי העולם, מצא כי חברות שבהן נרשם גיוון שהוא מעלה מהממוצע היו חדשניות יותר ורווחיות יותר: ההכנסות מחדשנות היו גבוהות ב-19% ונתוני הרווח לפי ריבית ומס (EBIT) גבוהים בכ-9% לעומת חברות שבהן הגיוון נמוך. העסקה מגוונת היא גם בסיס ליותר הנהלות מגוונות, אתגר משמעותי העומד בפני חברות רבות.

בחודשים הקרובים תפותח התשתית של הקרן ויפורסם קול קורא לספקי הכשרה ומעסיקים שיעמדו בכללי הקרן, שתהיה מבוססת תוצאות. מדידת האימפקט והתוצאות אליה מכוונת הקרן הן קליטת העובדים במשרות המותאמות להכשרה שקיבלו, בשכר מתאים תוך שמירה על התמדה בעבודה לאורך זמן. הכספים שיוחזרו לקרן כנגד הצלחות, יאפשרו למשקיעים לבחור להשקיע בפרוייקטי אימפקט נוספים.

ירון נוידרפר, מנכ"ל ומייסד SFI: "בהסתכלות על שוק העבודה המשתנה, ולמרות מאמצי הממשלה וריבוי השחקנים הפועלים בזירה לטובת שילובן של אוכלוסיות בתעסוקה איכותית, האתגר המרכזי הוא ההתחייבות לתוצאות תעסוקתיות בהשמה, בהתמדה ובשכר ראוי. SFI והבורסה לניירות ערך זיהו את הצורך בפתרון יצירתי, גמיש ובר-קיימא לשילובן של אוכלוסיות מגוונות, תוך הסתכלות תוצאתית על תעסוקת המשתתפים. כל זאת, תוך הבנה שלצד הרווח הכלכלי, עומדים רווחים חברתיים ולאומיים חשובים לא פחות".

חני שטרית בך, סמנכ"לית המחלקה הכלכלית בבורסה לני"ע בת"א: "שיתוף הפעולה של הבורסה עם SFI הוא דוגמא לשימוש של הכלים הפיננסיים לטובת תועלות חברתיות, ויותר מזה, הבורסה אשר מאגדת בתוכה את כל החברות הציבוריות מהווה מכפיל כוח להטמעה ולעידוד של הגיוון התעסוקתי. גיוון תעסוקתי הוא כבר מזמן לא פריבילגיה, אלא הכרח להמשך שגשוגה והצלחתה של הכלכלה הישראלית. מעבר לחשיבות הערכית הגדולה שאנו רואים בקידום תחום ה- ESG, יש בו תועלת כלכלית מובהקת ותרומה אמיתית ליכולת של כולנו כחברה להבטיח צמיחה ברת קיימא לצד יצירת חברה שוויונית והוגנת יותר."

מהו אג"ח קריירה?

אג"ח קריירה הוא מודל השקעות אימפקט של תשלום מבוסס תוצאות, בו ההכשרה ממומנת על ידי משקיעים חברתיים והפרט משלם על הכשרתו רק אם הושם בשכר גבוה. המודל מספק מענה הוליסטי לאתגרי שילוב בתעסוקה, בייחוד בקרב אוכלוסיות מגוונות הנתקלות במחסומים בכניסה לשוק התעסוקה וההשכלה. זאת, תוך מינוף כסף פילנתרופי באמצעות מודל אסטרטגי וחכם. התוכנית מבוססת על מודל שפותח ע"י הרשת הגלובלית של Social Finance.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • 1. משקיעים חברתיים או פילנתרופיה מספקים הון המממן את עלויות ההכשרה והתמיכה למשתתפים.
  • 2. אלו שיושמו בתעסוקה תואמת הכשרה ובשכר גבוה, יחזירו את עלות ההשקעה באופן חודשי לתקופת זמן מוגבלת וקבועה מראש. משתתפים שלא יושמו, לא יחזירו את עלות ההכשרה.
  • 3. החזרי המשתתפים מחולקים בין המשקיעים וגופי ההכשרה או המעסיקים, כך שלכלל השותפים ישנו תמריץ להצלחת המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully