וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרצה קוראת למשקיעים: הסטרט אפ שנלחם בתקיפות הסייבר

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 11:12

הנזק שנגרם למוסדות וארגונים כתוצאה מתקיפות סייבר הוא אדיר, אבל דווקא ריבוי מוצרי ההגנה עלול ליצור פרצות חדשות. שני יוצאי 8200 מנסים לאפשר לארגונים להתגונן מבלי לפגוע בפעילות

אבטחה. ShutterStock
מרוב מוצרי אבטחה לא רואים את הסכנות. איך ניתן להתגונן ממתקפות סייבר ביעילות?/ShutterStock

תקיפות הסייבר הפכו לחלק בלתי נפרד מהאיומים על העולם העסקי והממשלתי והולידו את שוק הסייבר ההגנתי, המנסה להקדים מכה לתקיפה.

אלא שכמות מוצרי ההגנה השונים הנדרשים כיום לארגונים הממשלתיים והעסקיים להגנה על פעילותם הפכו מכלי הגנה לחרב פיפיות, עת התוקפים מנצלים את שיטפון פתרונות הסייבר כדי לאתר את הפרצות שבסנכרון ביניהם.

שני ישראלים, יוצאי 8200, זיהו את המורכבות האופרטיבית של ניהול המוצרים בשגרה והקימו את Veriti, שפיתחה פלטפורמה המתחברת לתשתיות הגנת הסייבר הארגוניות ומאפשרת לצוותי התשתיות ומרכזי אבטחת המידע, לאתר פערי אבטחה הנובעים מאופן ההטמעה של המוצרים בארגון, ואף פותרת אותם בצורה מהירה ואוטומטית בלי לייצר פגיעה ברציפות התפקודית.

בדיקת וואלה! כסף בקרב גורמי סייבר ישראלים, מעלה כי אין אומדן מדויק לכמות מוצרי הסייבר הנדרשים לארגון, אך מדובר בעשרות מוצרים - החל מאלו הנדרשים לעמדות הקצה של הארגונים ועד למוצרי סייבר להגנת הענן.

הצפה זו הופכת, על פי Veriti, את תשתית האבטחה של הארגונים למורכבת ומסועפת, מייצרת כשלים ובעיות תפעוליות עבור מחלקות ה-IT, מקשה על יכולת ניהול הסיכונים השונים ואף מהווה פתח לפערי אבטחה מסוכנים.

ההערכה היא כמעט כמחצית (45%) מכלל הארגונים הממשלתיים והעסקיים בעולם יושפעו בצורה כזו או אחרת כתוצאה מתקיפות סייבר (כך על פי ניתוח של חברת המחקר והייעוץ הטכנולוגי האמריקאית Gratner, שנוסדה על ידי הישראלי גדעון גרטנר).

עלות התקיפות הגלובליות הצפויות על הארגונים, רק השנה (2023), מוערכת בכ-8 טריליון דולר, ובכ-10.5 טריליון דולר עד שנת 2025. כך על פי 'דו"ח פשעי הסייבר הרשמי' של חברת cyber security ventures האמריקאית, החוקרת את השפעת הסייבר על הכלכלה.

הרחבת בחינת עלות התקיפות מחוץ לארגונים הממשלתיים והעסקיים מגלה כי מדובר בעלות הרבה יותר גבוהה. כך לדוגמא מרכז פשעי האינטרנט של ה-FBI האמריקאי מעריך כי עלות תלונות הסייבר שקיבל הארגון בגין גניבת זהויות, פרצות אבטחה, דרישות כופר, ועוד, בארה"ב לבדה במהלך 2021, עמד על כ-6.9 טריליון דולר.

שוק הסייבר הבינלאומי עדיין רחוק מלהכניס את גובה ההפסדים שגורמים התוקפים, והכניס "רק" כ-173.5 מיליארד דולר בשנת 2022. כך על פי נתוני חברת הייעוץ ומחקרי השוק האמריקאית Markets and Markets.

התגברות כמות ואופי התקיפות מעודדת את צמיחת התחום, שצפוי, על פי אותם נתונים, לעמוד על כ-266.2 מיליארד דולר עד שנת 2027, נתון המבטא קצב צמיחה של 8.9% שנה אחר שנה.

עדי איקן ואורן קורן. ירדן רוקח,
עדי איקן ואורן קורן, מייסדי Veriti/ירדן רוקח

וריטי (Veriti), תעודת זהות

תחום פעילות: סייבר

תאריך הקמה: 2021

מייסדים: עדי איקן (29) המכהן כמנכ"ל החברה, ואורן קורן (37) כ-CPO (סמנכ"ל מוצר).

עובדים: כ-35, מהם כ-30 בתל אביב וכ-5 נוספים בארה"ב.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 18.5 מיליון דולר.

בין המשקיעים: חברת ההשקעותInsight Partners , גיגי לוי, מודי רוזן, ו-Merlin Ventures.

בין לקוחות החברה: גופים מתחום הפיננסים, הבריאות, הקמעונאות ועוד.

חברות נוספות הפועלות בתחום: סימטריקס ו-AXIO.

דבר המנכ"ל: "רוב הארגונים נפרצים כיום בעיקר כתוצאה מפערי האבטחה הקיימים בסינרגיה שבין המוצרים, והמורכבות האופרטיבית היום-יומית הנגזרת מריבוי המוצרים הנדרשים לארגונים לטובת הגנתם.

כך לדוגמא ארגונים נדרשים, בין היתר, למוצרי הגנת רשת, עמדות קצה, אימיילים וענן, שהינם בעלי יכולות גבוהות ומגוונות, אך לצידם גם עולה בהתמדה שוק התקיפה.

המיקוד של Veriti מדגיש את ניהול מערך האבטחה הכולל בהתבסס על התשתיות הקיימות בצורה אוטומטית ואפקטיבית, באמצעות זיהוי מוקדם של פערי האבטחה שעלולים להיות מנוצלים לתקיפה, תיעדוף רלוונטי של הממצאים וסגירת הפערים בצורה אוטומטית דרך הפלטפורמה. כל זאת תוך וידוא שמירת הרציפות התפקודית בארגון."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully