וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: עסקה מפתיעה בין ענקיות האלקטרוניקה?

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 15:50

LG תספק פאנלים לטלוויזיות OLED לסמסונג. על פי סוכנות רויטרס, החברה הדרום קוריאנית תתחיל לספק פאנלים מתקדמים לייצור טלוויזיות עבור סמסונג כבר ברבעון זה, בעסקה שתעזור ליצרנית המסכים השטוחים ההפסדית, להפוך לרווחית

אל ג'י 1. יח"צ,
אל. ג'י וסמסונג, בעסקת ענק שכבר משפיעה על מניות שתי החברות/יח"צ

האם LG תתחיל לספק פאנלים לטלוויזיות OLED לחברת סמסונג? לפחות על פי Reuters, התשובה היא כן: החברה הדרום קוריאנית תתחיל לספק פאנלים מתקדמים לייצור טלוויזיות עבור סמסונג כבר ברבעון זה, כך נאמר על ידי שלושה מקורות. העסקה תעזור ליצרנית המסכים השטוחים ההפסדית להפוך לרווחית.

LG שואפת לספק 2 מיליון יחידות בשנה הבאה ולהגדיל את המשלוחים ל-3 מיליון ו-5 מיליון יחידות בשנים שלאחר מכן, אמרו שני מקורות בעלי ידע ישיר בנושא. האספקה הראשונית לסמסונג תהיה ככל הנראה של פאנלי OLED לבנים לטלוויזיות בגודל 77 אינץ' ו-83 אינץ' (WOLED).

עבור סמסונג, העסקה מדגישה כיצד היא מעוניינת להתרחב בטלוויזיות ה-OLED המתקדמות, כאשר התחרות מתחממת בקצה התחתון עם ספקים סיניים. פאנל OLED עולה כמעט פי חמישה מאשר פאנל תצוגת LCD.

עם העסקה הזו, סמסונג יכולה לעקוף את סוני כספקית השנייה בגודלה של טלוויזיות OLED בעולם.
אנליסטים שיערו כי LG מנהלת מגעים לאספקת פאנלים של טלוויזיית OLED ללקוח חדש. רויטרס היא הראשונה לדווח על פרטי העסקה עם סמסונג אלקטרוניקה. ולדבריה כל המקורות סירבו להיחשף בגלל שהעסקה אינה פומבית.

אל ג'י 2. יח"צ,
עבור LG, משלוחים של 2 מיליון פאנלים OLED יהוו דחיפה משמעותית, בשווי של לפחות 1.5 מיליארד דולר/יח"צ

עם פרסום הידיעה, עלו המניות

מניית LG חוותה ירידה מוקדמת יותר של 1% וזינקה ב-2.4% לאחר הפרסום ברויטרס. מניית סמסונג, שצומחת בעיקר מעסקי הסמארטפונים והמוליכים למחצה, עלתה ב-1.7%, כשהיא עולה ב-0.2% בשוק הרחב.

סמסונג, החברה הגדולה בעולם בייצור הטלוויזיות, איטית יותר מאשר יריבתה בעיר הולדתה בתחום טלוויזיות ה-OLED בטענה שהטכנולוגיה מתאימה יותר למכשירים קטנים כמו סמארטפונים, בין היתר בשל עלויות היצור הגבוהות של הפאנלים.

עבור LG, משלוחים של 2 מיליון פאנלים OLED יהוו דחיפה משמעותית, בשווי של לפחות 1.5 מיליארד דולר ויסתכמו בסביבות 20%-30% מיכולת הייצור הכוללת שלה עבור פאנלים OLED בגודל גדול, ויובילו אותה לקיבולת מלאה, לפי אנליסטים.

החברה מפעילה את מפעל ה-OLED שלה מתחת לקיבולת המלאה בשל בסיס לקוחות מצומצם ועל רקע האינפלציה הגואה והאטה בכלכלה שמחלישה את שוק הטלוויזיות החדשות.

"קצב הייצור של LG ישתפר וככל הנראה יגיע לתפוקה מלאה בשנה הבאה, ויעזור לה להניח את הבסיס לחזרה לרווח", אמר ג'ף קים, אנליסט ב-KB Securities.

החברה נמצאת בירידה בארבעה רבעונים רצופים מאז הרבעון השני אשתקד עקב היחלשות הביקוש העולמי למכשירים אלקטרוניים.

החברה מספקת פאנלים טלוויזיות OLED ל-LG Electronics ול-Sony. בנוסף מספקת גם צגי סמארטפון ל-Apple.

לסמסונג יש מפעל ייצור תצוגה משלה המתמקד במסכי OLED לטלפונים ניידים מתוצרת אפל וסמסונג.
בטלוויזיות OLED יש לסמסונג כיום נתח שוק של 6.1%, מאחורי LG Electronics עם 54.6% וסוני 26.1%, לפי חברת מחקרי השוק Omdia.

השוק צפוי לצמוח בכמעט 6% ל-11.7 מיליארד דולר השנה ול-12.9 מיליארד דולר עד 2027, לפי Omedia.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully