וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי שיא לתעשייה האווירית, כמה כסף תקבל המדינה?

18.5.2023 / 22:09

המלחמה באוקראינה הגדילה את מכירות החברה ל-1.28 מיליארד דולר ברבעון הראשון השנה, והזינוק בשער הדולר הגדיל את רווחיה ל-91 מיליון דולר. תעביר 381 מיליון שקל דיבידנד למדינה, ו-61 מיליון שקל בונוס לעובדים

מערכת החץ שלוש הגיעה לראשונה לחיל האוויר הישראלי, 18 בינואר 2017. דובר צה"ל
חץ-3 מתוצרת התעשייה האווירית. המו"מ למכירתו לגרמניה ב-3 מיליארד יורו מתקרב לסיכום/דובר צה"ל

דירקטוריון התעשייה האווירית אישר אתמול כי החברה תשלם למדינה דיבידנד בסך 379.6 מיליון שקל ובונוס לעובדים בסך 61 מיליון שקל. זאת על סמך רווחי החברה ב-2022, כאשר רשמה זינוק של 44% ברווח הנקי ל-213 מיליון דולר, ועלייה בצבר ההזמנות ל-15.6 מיליארד דולר.

מוקדם יותר פרסמה החברה, המייצרת את מערכת החץ, לווייני האופק, מל"טי ההרון ועוד, את דוחותיה לרבעון הראשון של 2023, שהציגו שיפור נוסף בתוצאותיה: גידול של 6.6% בהכנסות ל-1.279 מיליארד דולר, גידול של 13% ברווח הגולמי ל-241 מיליון דולר, ושל 7% ברווח הנקי שהגיע ל-91 מיליון דולר.

השיפור בתוצאות מיוחס בעיקר לעלייה במכירות חטיבת הטילים והחלל, שמייצרת בין השאר חימושים משוטטים שזוכים לביקוש בעקבות המלחמה באוקראינה. התעשייה האווירית היא גם אחת מהחברות שמרוויחות מהפיחות בשקל: 72% מהמכירות שלה הן לייצוא תמורת דולרים ויורו, ואת המשכורות והתשלומים לקבלני משנה היא משלמת בשקלים.

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ, מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים , יו"ר ארגון העובדים, יאיר כץ. קרדיט: התעשייה האווירית,
מצטלמים עם הצ'ק למדינה/קרדיט: התעשייה האווירית

עמיר פרץ, יו"ר התע"א, מסר כי "אזרחי ישראל הם הבעלים האמתיים שלנו, ואנו שמחים לקיים לחזק את הכלכלה הישראלית דרך העסקת עשרות אלפי עובדים, וגם להחליט על דיבידנד שאנו בטוחים שישמש את המדינה למטרות חשובות כפי שקרה בשנה שעברה עת החליט שר האוצר הקודם להשתמש בדיבידנד להוזלת הדלק לכלל אזרחי ישראל. בנוסף, אנו מממשים את המשוואה שכאשר יש הצלחות, גם העובדים ייהנו מפירות ההצלחה".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מסר כי "אנחנו גאים בעובדה שהשנה החולפת שוברת שוב שיאים בתוצאותיה הכספיות של החברה, עובדה המסמלת את חוזקה העקבי של החברה ואת איתנותה רבת-השנים. עובדות ועובדי התעשייה האווירית ראויים לתגמול הזה בזכות תרומתם המתמשכת לטובת כלכלת ישראל, הגנת המדינה ואזרחיה, והצגת יכולות מתקדמות בתחומי התעופה והביטחון לכלל לקוחותינו בעולם".

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, מסרה כי "החברות הממשלתיות ממשיכות לצמוח ובעלי המניות ממשיכים להרוויח. נמשיך להקפיד על תשלומי דיבידנדים שוטפים כפי שכל חברה עסקית נוהגת כלפי בעלי מניותיה".

יו"ר ועד עובדי התע"א, יאיר כץ, סיכם: "זה עתה סיימנו את חלוקתו של בונוס מצוינות בגין רווחי העבר והנה היום אישר הדירקטוריון חלוקת בונוס נוסף על שנת 2022, שנה בה התעשייה האווירית רשמה רווח נקי נאה ביותר. הבונוס שיחולק בהמשך השנה, יהווה תמריץ להמשיך ולהצטיין וכן יתגמל על לקיחת אחריות ניהולית אך יותר מכל, יקבע את העובדה שכשהחברה מרוויחה - העובדים מרוויחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully