וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד קונה מאלביט רקטות ביותר ממיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 10:05

הפרחים לפוטין: הצבאות האירופים ממשיכים להסתכל על המלחמה באוקראינה ולהפיק לקחים. אחרי דנמרק ופינלנד, גם הולנד רוכשת את מערכות הרקטות של אלביט, עם טווח של עד 300 קילומטרים

עסקת אלביט-הולנד 1. באדיבות אלביט,
מישראל באהבה: מערכות רקטות לטווח של 300 ק"מ. מדינות אירופה מגדילות את תקציבי הביטחון שלהן/באדיבות אלביט

משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה ההולנדי חתמו על הסכם יצוא ביטחוני ממשלתי ראשון בין המדינות, לאספקת מערכות משגרי רקטות ארטילריות מתוצרת אלביט מערכות, בהיקף של למעלה מ-1.1 מיליארד שקל (305 מיליון דולר).

במסגרת החוזה תספק אלביט בחמש השנים הבאות 20 מערכות משגרי רקטות ארטילריות PULS וכן חבילת רקטות וטילים בעלי טווחים שונים ושירותי הדרכה ותמיכה.לאלביט מגוון רקטות לטווחים של 12 עד 300 ק"מ מאותו משגר.

רקטות זוכות כעת לשימוש אינטנסיבי במלחמה באוקראינה. צבא אוקראינה משתמש במערכת רקטות ה-HIMARS האמריקאית לתקוף מטרות רוסיות במדויק בטווחים של עשרות ק"מ, כתחליף לחיל האוויר המצומצם שנשאר לאוקראינים. הגעת הרקטות האמריקאיות שינתה את המלחמה, ואפשר לאוקראינים לבלום את הצבא הרוסי ואף להתחיל בכיבוש מחדש של השטחים שכבש.

עסקת אלביט הולנד 3. באדיבות אלביט,
ראש אגף הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון (סיבט), יאיר קולס ומפקד זרוע היבשה של הולנד, לויטננט-גנרל מרטין מימס/באדיבות אלביט

בחודשים האחרונים רכשה דנמרק מערכות רקטות מאלביט ב-260 מיליון דולר, ופינלנד ב-70 מיליון דולר. אלביט מתמודדת על עסקת ענק בתחום גם בגרמניה.

שר הביטחון, יואב גלנט: "מערכת הביטחון ממשיכה להסב גאווה לאומית והצלחה בינלאומית למדינת ישראל. בזכות הפתרונות הביטחוניים שמפתחים ומייצרים בתעשיות הביטחוניות, אנו מחזקים את הקשרים עם מדינות העולם, מבצרים את ביטחוננו ומעצימים את מעמדה של ישראל. אני מברך על ההסכם החשוב שנחתם עם משרד ההגנה ההולנדי ומשוכנע כי נמשיך להעמיק את הקשרים בין המדינות".

על ההסכם חתמו בהולנד ראש אגף היצוא הביטחוני במשרד הביטחון, סיבט, תא"ל (מיל') יאיר קולס, עם מפקד זרוע היבשה של צבא הולנד, Lieutenant General M.H. (Martin) Wijnen MMAS.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "רכישת פתרון ה-PULS של אלביט מערכות תגביר את יכולתו של צבא הולנד לספק סיוע אפקטיבי באש עקיפה. בנוסף, היא גם תאפשר שיתוף פעולה הדדי בין לקוחות נאט"ו שרכשו מערכות אלו. חוזה זה מעניק תוקף משנה לטכנולוגיות הצבאיות המתקדמות של אלביט מערכות ולשותפויות האיתנות שלנו עם מדינות נאט"ו ברחבי אירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עסקת אלביט הולנד 2. באדיבות אלביט,
ככל שמתמשכת המלחמה באוקראינה, מבינות יותר מדינות אירופיות שעליהן להתחמש. אחרי פינלנד ודנמרק, הגיעה תורה של הולנד/באדיבות אלביט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully