וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיית נשיא המדינה ביקרה במרכז הגמילה החרדי "דרך אחרת"

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 11:52

הגברת הראשונה מיכל הרצוג קיימה ביקור מיוחד במרכז הגמילה החרדי בבית שמש "דרך אחרת". המרכז המתמחה בטיפול במכורים מקרב האוכלוסייה הדתית והחרדית ביקש להציג בפני רעיית הנשיא את שיטת הטיפול וההצלחות בשיקום והחלמה של מכורים חרדיים.

רעיית הנשיא במרכיז גמילה חרדי. יעקב לדרמן,
רעיית הנשיא בעת הביקור במרכז הגמילה לציבור החרדי והדתי/יעקב לדרמן

אליעזר קושיצקי, מנהל המערך הטיפולי במרכז הסביר על סוגי ההתמכרויות המטופלות במרכז הגמילה ועל הגישה הפרטנית המתאפשרת הודות לאווירה המשפחתית והעובדה כי במקום נמצאים בו זמנית כעשרים מכורים לכל היותר. קושיצקי, שבעברו היה מכור סיפר כי המרכז מעניק מעטפת טיפולית גם למשפחות המכורים כחלק אינטגראלי מהטיפול וזו מוכיחה את עצמה ביעילות ובהצלחת ההתמדה בחיים החדשים שאחר סיום הליך הגמילה.


רעיית הנשיא הגב' מיכל הרצוג ביקשה ממנהלות המרכז יוכי טולדנו ותמר לוי לספר על סיבות הקמתו, והשתיים שחוו במשפחותיהן את טרגדיית ההתמכרות וגדלו בצל נזקי המכורים לעצמם ולסביבה שיתפו בגילוי לב שריגש את הגברת הראשונה.


רעיית הנשיא ציינה כי היא רואה בהעלאת המודעות לנושא ערך עליון. "אני מאמינה שכולנו שווים ולכולנו יש מוגבלויות, חלקן נסתרות וחלקן גלויות, לתחושתי הקורונה תרמה רבות להכרה בסוגיית בריאות הנפש ולקיומו של שיח פתוח. ההתמודדות של המכורים כרוכה בבושה והדבר החשוב ביותר הוא לדבר על זה ולא להחביא" אמרה.

רעיית הנשיא מתארחת במרכז גמילה חרדי. יעקב לדרמן,
רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, בישיבה עם מנהלי ועובדי "דרך אחרת"/יעקב לדרמן

רעיית הנשיא ביקשה מקטיה לוין פסיכיאטרית מרכז "דרך אחרת" להרחיב על תופעת התחלואה הכפולה המאפיינת מכורים רבים הסובלים מבעיה רפואית נוספת, לרוב נפשית, בנוסף לבעיית ההתמכרות.


גם משה סייפש עובד סוציאלי קליני עם וותק רב והתמחות בתחום ההתמכרויות הרחיב על המאפיינים היחודיים של המכור הדתי והחרדי ואופן הסיוע שהוא מעניק במסגרת עבודתו למטופל ומשפחתו.


רעיית הנשיא שוחחה עם המטופלים שסיפרו על משברים שחוו, על שנות ההסתרה והנסיון להשליך על הסביבה את האשמה והדרך שעשו עד שנטלו אחריות והבינו כי עליהם לטפל בעצמם, רעיית הנשיא עודדה אותם וחיזקה: "חשוב מאוד לנפץ את הסטיגמות. לא לגשת אליכם ממקום שיפוטי. הקושי הגדול ביותר הוא לדבר ואת זה אני מתאמצת לשנות. העובדה שאתם מדברים כרוכה באומץ וכל הכבוד לכם על כך. לחיות עם סוד היא פעולה שדורשת אנרגיות רבות, ואני מאוד מזדהה ומבינה אתכם. המשפחות שלכם מעריכות את הצעד שלכם" אמרה.


המטופלים הודו לרעיית הנשיא על החיזוק. אחד המכורים העומד לקראת סיום הטיפול ציין כי ב"דרך אחרת" למד שההתמכרות היא לא תוצאה של חולשה, אלא מחלה ברת טיפול הנובעת מדברים שעברו או חוו בעבר. "הקדוש ברוך הוא נמצא במקום הזה, זה מקום קדוש. מצילים את החיים שלנו כאן ונותנים לנו כח לקבל את עצמנו".


יוכי טולדנו, מנכ"ל דרך אחרת סיפרה לרעיית הנשיא כי חרף הקושי הכלכלי להחזיק את המקום היא קיבלה החלטה יחד עם תמר לוי, מנהלת המערך המקצועי ואליעזר קושיצקי המנהל הטיפולי של "דרך אחרת" להמשיך להפעיל את המקום גם אם הדבר יהיה כרוך בגיוס תרומות. "אנחנו זוכים להערכה מקצועית ממשרדי הבריאות והרווחה ומהרשויות המקומיות, אך למרבה הצער, איננו מתוקצבים. גם למכורים חרדים מירושלים ובית שמש מגיע טיפול מקצועי ואנחנו נחושים לסייע להם".


הצוות המקצועי הודה לאשת הנשיא על תמיכתה: "נתת למטופלים ולנו כוחות, אנו מעריכים את כל פעילותך להעלאת המודעות לנושא. כל אדם הוא עולם ומלואו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully