וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזר: הסיכונים הכרוכים בעסקת פלאפון לא נדונו בדירקטוריון בזק

הדר חורש

6.3.2003 / 7:29

יו"ר דירקטוריון בזק הביעה אמון מלא במנכ"ל אילן בירן; לדבריה - לא הוצעה לדירקטוריון תוכנית חלופית לעסקת החניית המניות



יו"ר דירקטוריון , מרים מזר, אישרה אתמול ל"הארץ" כי דירקטוריון החברה לא דן כלל בסיכונים הכרוכים בעסקת פלאפון. במסגרת העסקה, שבוצעה בסוף 2000, העניקה בזק לשמרוק הלוואה של 240 מיליון דולר לרכישת מחצית ממניות פלאפון. הביטחון היחיד להלוואה היו המניות הנרכשות, ובזק נקבעה כנושה השני בדרגה לאחר בנק הפועלים, שהלווה לשמרוק 350 מיליון דולר. לנוכח ירידת שוויה של פלאפון בשיעור של עד 50% מאז, נאלצת בזק למחוק את האשראי שקיבלה. בזק עתידה לפרסם היום את דו"חותיה, שמהם עולים הפסדים של מאות מיליוני שקלים בעקבות העסקה.



מטרת העסקה היתה להעביר את מניות בזק לשמרוק בעסקת "החניה" שתאפשר לבזק, לאחר הפרטתה, לרכוש את המניות בחזרה משמרוק. לנוכח העיכוב בהפרטת בזק קטנים הסיכויים שתוכל לרכוש את פלאפון, ונראה כי הסכום שהלוותה לשמרוק ירד לטמיון.



מזר אמרה אתמול כי לדעתה אין לפטר את מנכ"ל החברה, אילן בירן, שתיכנן ויזם את העסקה. "בירן הוא מנכ"ל יוצא מהכלל ובעל מנהיגות יוצרת", אמרה.



בתשובה לשאלה, אם חברי הדירקטוריון ביקשו מידע על הסיכונים הכרוכים בעסקה או קיבלו מידע כזה בדרך כלשהי, אמרה מזר: "איני זוכרת דבר כזה, למעט הופעתו של מנכ"ל רשות החברות ירון יעקובס, שהציע שהחברה תרכוש את מניות פלאפון והבטיח להקל בדרישות מפלאפון כחברה ממשלתית. חלק מההקלות היו כרוכות בשינוי חקיקה ואנחנו דחינו את ההצעה". לדבריה, לא הוצג לדירקטוריון אף מסמך המתאר את הסיכונים הכרוכים בעסקה ובו הערכת הסיכון כי סכום ההלוואה יירד לטמיון.



לדברי מזר, לא הוצעה לדירקטוריון תוכנית חלופית לעסקת החניית המניות. "הדירקטוריון סמך על הנהלת החברה שהציגה לו את התוכנית הטובה ביותר האפשרית בתנאים שהיו", אמר.



מזר הוסיפה כי היא לא הופתעה מהערכת השווי הנמוכה שהעניק לבזק דויטשה בנק - 800-650 מיליון דולר, וגם לא סברה כי יש מקום לפקפק בהערכת השווי שהעניק דויטשה בנק לפלאפון ארבעה חודשים קודם לכן, שבה הוערך שוויה של פלאפון ב-1.1 מיליארד דולר. "חשבנו שזו הערכה סבירה לנוכח התוכנית הטובה של פלאפון ומינוי ההנהלה החדשה שלה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully