וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסים בר-אל, מייסד עמותת "יוזמות עתיד", זכה ב-'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ג

21.5.2023 / 11:54

יקבל את הפרס ב-14 ביוני: "מחולל שינוי בחברה הישראלית, ומקדם אוכלוסיות 'שקופות'"

ניסים בר-אל. יחצ,
ניסים בר-אל/יחצ

היזם החברתי ניסים בר-אל, מייסד עמותת "יוזמות עתיד" זכה ב"אות הנשיא להתנדבות" לשנת תשפ"ג. הפרס יוענק לבר-אל בטקס אשר יתקיים ב-14 ביוני בבית הנשיא.

עמותת 'יוזמות עתיד', הפועלת מזה כעשור, נוסדה מתוך חזונו של בר-אל, לסייע לנשים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית להקים ולפתח עסקים עצמאיים ובאמצעותם להגיע לעצמאות כלכלית ומשפחתית ולהתנתק מתלות בקצבאות ומשירותי רווחה. העמותה פועלת בפריסה ארצית בעשרות ישובים ברחבי הארץ ומלווה בתהליך עומק, נשים מכלל מגזרי החברה הישראלית, יהודיות, ערביות, חילוניות, חרדיות, עולות חדשות, בדואיות, דרוזיות ואחרות.

חזונו של ניסים הוכיח את עצמו לאורך השנים: מיום היוסדה, ליוותה העמותה למעלה מ-5,500 נשים אשר השתתפו בתוכנית ועברו את תהליך הליווי הכולל: קורס עומק המתמקד בהקמה וניהול עסק, ומנטורינג אישי על ידי אנשי עסקים מובילים בתהליך ניהול העסק. לאורך השנים הוקמו למעלה מ-3,000 עסקים והאימפקט של כל עסק כזה לאישה, למשפחה ולמשק הישראלי ניכר וברור.

כל 1,000 עסקים של נשים שהוקמו במסגרת העמותה, מניבים בכל שנה כ-60 מיליון ש"ח הכנסה נטו לבעלות העסקים, ועוד כ-60 מיליון ש"ח בשנה חיסכון בתשלומי העברה של מדינה. את העמותה מלווים מספר שותפים אסטרטגיים ביניהם בנק הפועלים, פייבר, קרן וואהל, פדרציית דטרויוט, שטראוס, בנק לאומי, Usaid, קרן רוטשילד קיסריה, קרן עזריאלי ורבים נוספים.

"משקיע את מרצו בצנעה"

בין הממליצים להגשתו של ניסים לקבלת אות הנשיא היו היזם דב מורן ואשת העסקים תמר יסעור וכך ציינו בהמלצתם.

היזם דב מורן: "חזונו של ניסים בר-אל הוא פיתוח יוזמות עסקיות קטנות, במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולהעניק הזדמנות שווה לכל המגזרים החברתיים בישראל. ברוח זו, ניסים ייסד את עמותת 'יוזמות עתיד' שבאמצעותה הוא מקיים את חזונו, בה הוא פעיל באופן רצוף ואינטנסיבי, ובה הוא משקיע את רוב מרצו במסירות ובצנעה, מאז הקמתה ועד היום."

יו"ר ישראכרט, תמר יסעור: "בשנים הרבות בהן אני מעורבת בפעילות הכלכלית והפיננסית בישראל, אין לי ספק שהמיזם של ניסים מחולל שינוי בחברה הישראלית, ומקדם אוכלוסיות 'שקופות'".

אות הנשיא להתנדבות יוענק השנה ל-12 יחידים וארגונים ולרגל שנת ה-75 למדינת ישראל הוקדש האות לפועלות ולפועלים למען חיזוק החוסן הישראלי ולבניית קשרים בחברה הישראלית. המלצות על מקבלי האותות התקבלו מן הציבור כולו והזוכים נבחרו בהמלצתה של וועדה מייעצת שמונתה על ידי נשיא המדינה ומורכבת מאנשי ציבור וחברה. בראש הוועדה עמד רו"ח אהוד רצאבי.

אות הנשיא להתנדבות הוא מיזם הפועל משנת 1974, ונוסד בתקופתו של הנשיא הרביעי למדינת ישראל, פרופסור אפרים קציר ז"ל. המיזם מתקיים בשיתוף פעולה של בית הנשיא והמועצה הישראלית להתנדבות, שבראשה עמד עשרות שנים אל"מ (במיל') ד"ר ברוך לוי שהלך לעולמו לאחרונה.

טקס הענקת אות הנשיא יתקיים ב-14.6 במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל.

  • עוד באותו נושא:
  • מדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully