וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה ב-1.2%; מניות הרכב הובילו את המגמה השלילית

יהודה שויצר

6.3.2003 / 9:03

דרום קוריאה איבדה 0.9%; סוני איבדה 2.3% ונפלה לשפל של שנה וחצי; יונדאי מוטור בלטה במסחר בירידה של 4.5%



ירידות שערים חתמו את יום המסחר בבורסות אסיה, עת מניות חברות המתמחות ביצוא המשיכו במגמת ההיחלשות. בטוקיו נסגר יום המסחר בירידה של 1.2% במדד הניקיי; דרום קוריאה איבדה 0.9%.



למגמה השלילית בבורסות אסיה תרם גם הדו"ח שפירסם אמש הבנק הפדרלי, שבו העריך אלן גרינספאן כי מצב כלכלת ארה"ב המשיך להיות "עמום" במהלך החודשים ינואר ופברואר, לנוכח החששות מפני מלחמה בעיראק. העמימות אליה התייחס גריספאן באה לידי ביטוי בירידה בצריכה הפרטית ובהוצאות ההון של חברות. ירידה זו מטילה צל כבד על התאוששותן של חברות היצוא האסייתיות שאיבדו היום גובה במסחר.



סוני, אחת המניות הכבדות במדד הניקיי, איבדה 2.3% ונפלה לשפל של שנה וחצי. אדוונטסט, יצרנית ציוד בדיקת תיקנותם של שבבים סיימה בירידה של 3.2%.



מגזר הרכב, המסתמך על השוק האמריקאי כיעד מרכזי ליצוא תוצרתו, רשם אף הוא ירידות. טויוטה ירדה ב-1.1%; הונדה נפלה ב-4.2%; ומיצובישי סגרה את המסחר בירידה של 1.4%.



NEC ירדה ב-1.1% על רקע פרסומים כי החברה שוקלת להוציא אל הפועל את תוכניתה להנפקת חטיבת השבבים שלה. להערכת בנקאים ביפאן החברה יכולה לגייס בהנפקה זו עד לסכום של 850 מיליון דולר.



סופטבנק הודיעה כי קיבלה בחיוב את הצעת הרכש של הבנק סומיטומו מיצוי לרכישת אחזקותיה בבנק אזורה. סופטבנק מחזיקב ב-49% ממניות הבנק. סופטבנק ירדה ב-3.9%.



בדרום קוריאה ירד גם היום מדד הקוספי לרמת שפל של שנה וחצי. יונדאי מוטור בלטה במסחר בירידה של 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully