וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר יואל רפ נבחר למנכ"ל המרכז הארצי לבחינות ולהערכה

22.5.2023 / 13:52

רפ שימש ב-5 השנים האחרונות מנהל מדור מבחנים ממוחשבים וחוקר בכיר במאל"ו והוא בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנים בתחום ההערכה והמדידה

ד"ר יואל רפ. המרכז הארצי לבחינות והערכה,
ד"ר יואל רפ/המרכז הארצי לבחינות והערכה

"ר יואל רפ נבחר למנכ"ל המרכז הארצי לבחינות ולהערכה (מאל"ו). הבחירה בהמלצת ועדת איתור ואושרה על ידי הוועד המנהל של מאל"ו. רפ ייכנס לתפקידו בחודש יוני, ויחליף את ד"ר ענת בן סימון, ששימשה כמנכ"לית מאל"ו בשמונה השנים האחרונות.

רפ (58), בעל תואר שלישי Ph.D. בפסיכולוגיה (קוגניטיבית), מאוניברסיטת תל-אביב, שימש בתפקידו האחרון כמנהל מדור מבחנים ממוחשבים. במסגרת תפקיד זה, היה אחראי על פיתוח המבחן הממוחשב האדפטיבי למיון רמות באנגלית - "הלאל". כמו כן, רפ שימש כחוקר בכיר במרכז וקידם מחקרים בתחומי המדידה וההערכה.

רפ בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנים בתחום ההערכה והמדידה. בשנים 2006-1994 שימש רפ כחבר צוות בתחום המבחנים הממוחשבים במאל"ו. ב-2006 עבר לרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) במשרד החינוך ושימש בה עד 2019 כמנהל אגף מבחנים וסטטיסטיקה. במסגרת תפקיד זה, היה אמון על פיתוח כלל המבחנים הארציים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ובראשם המיצ"ב, מבחני האינטליגנציה ומבחנים נוספים. בנוסף לכך היה אחראי על השתתפות ישראל במבחנים הבינלאומיים PISA, TIMSS ועוד. כמנהל פרויקט PISA בישראל עמד בקשר שוטף עם גורמים בדירקטורט החינוך של ה-OECD. ב-2019 הוא שב למאל"ו ועמד בראש המדור למבחנים ממוחשבים שהתרחב מאוד בשנים האחרונות לאור המגמה של מאל"ו למחשב את מרבית הבחינות שמאל"ו עורך. בין תחומי מחקריו - הבדלים מגדריים במבחני קריאה ומתמטיקה, כיול בין ציוני מבחנים ועוד.

מנכ"לית מאל"ו היוצאת, ד"ר ענת בן סימון: "תחום ההשכלה הגבוהה עובר בשנים האחרונות שינויים רבים שחלקם אף הואצו בגין מגפת הקורונה. בהתאמה, לאור שינויים אלה וההתפתחות הטכנולוגית המואצת, מאל"ו שוקד מזה כשלוש שנים על רפורמה בבחינות שהוא מפתח לטובת המיון להשכלה גבוהה כך שהבחינות ישקפו את ההתפתחויות העדכניות בידע ובמיומנויות הנדרשות בהשכלה הגבוהה, יענו באופן המיטבי על צרכי המיון של המוסדות ויעשו שימוש מושכל בהתפתחויות הטכנולוגיות".

מנכ"ל מאל"ו הנכנס, ד"ר יואל רפ: "תחום המבחנים והמדידה עומד בפני שינויים גדולים בשנים הקרובות, בעיקר בשל התפתחותן של מערכות בינה מלאכותית התומכות בפיתוח מבחנים, העברתם ובדיקתם. בכוונתי להצעיד את מאל"ו לעבר העידן החדש הזה, ולפתח מבחני מיון תקפים שישרתו נאמנה את המוסדות להשכלה גבוהה ואת ציבור הנבחנים ,מאל"ו ימשיך להיות גוף מקצועי מוביל בתחום המדידה וההערכה בישראל ולתרום לקידום תחום זה".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully