וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליפים פרטים: הסטרט אפ שמגן על הפרטיות שלכם

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 8:37

אתרים רבים מפתים אותנו בהטבות ומבצעים תמורת השארת הפרטים. השאלה היא מה קורה אחר כך למי שרוצים לוודא שהפרטים שלהם לא ידלפו הלאה. הסיפור על הסטרט אפ הישראלי שמצא פתרון

מייסדי MINE. משמאל: קובי ניסן, גל גולן וגל רינגל. MINE,
מייסדי MINE. משמאל: קובי ניסן, גל גולן וגל רינגל/MINE

המהפכה שחולל המרחב האינטרנטי בחיינו הביאה עימה גם סכנות בדמות גניבת זהות לצד שימושים עסקיים ופליליים אחרים במידע שאנו מעלים ומספקים באינטרנט, לא פעם ללא כל מודעות מצדנו לגודל הסכנה.

כמחצית מהצרכנים ברחבי העולם נפגעים מדי שנה משימוש מסחרי או פלילי בנתונים שהם סיפקו או העלו ברשת, ומעבר לעוגמת הנפש ושלל הבעיות שהדבר יוצר, יש לכך גם עלות. על פי חברת DataProt, צרכנים שזהותם נגנבה נדרשו לכ-330 שעות וכ-1,000 דולר הוצאה בניסיונות להחזירה חזרה.

הנתונים מראים כי עיקר התמקדות גניבת הזהויות הוא בגברים ונשים אמריקאיים בגילאי 30-39, ובעיקר באלו החיים באזורי קליפורניה, פלורידה וטקסס ארה"ב.

על פי דו"ח של מרכז המחקר לגניבת זהות האמריקאי (The Identity Theft Research Center) כ-422 מיליון אמריקאים הושפעו בצורה כזו או אחרת במהלך 2022 כתוצאה מגניבת זהותם או זו של קרובים אליהם.

הרגולציה הקיימת משתנה תדיר וכבר כיום נותנת לצרכנים את הכלים להורדת טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם מהמרחב, אך מלבד חוסר המודעות לה, רוב הצרכנים לא יודעים לאתר אותה בכדי לבצע זאת.

שלושה יזמים ישראלים החליטו להפוך את זה לעסק והקימו את Mine, הפועלת להפוך את מרחב אינטרנט לבטוח יותר תוך שמירה על יתרונות המרחב עבור המשתמשים.

החברה קוראת למשתמשי האינטרנט להפסיק לטמון את ראשם בחול ומאפשרת להם למצוא את טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם בשלל האתרים בהם גלשו בעשור האחרון, ואשר עדיין שומרים את הפרטים שלהם, ומסייעת להם בהגשת בקשות המחיקה כמתחייב על פי החוק וכללי הרגולציה המקומיים.

החברה מציינת באתר האינטרנט שלה כי כ-40% הקטינו את טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם והחשיפה של המידע והנתונים שלהם במרחב האינטרנטי, וכי כ-350 אלף משתמשים ניצלו בעקבות פעילותם דרך החברה מפריצה ושימוש במידע שלהם.

דימוי טמינת הראש בחול כבת יענה הפך לסימן ההיכר וסמל החברה, שהחלה פעילותה בסוף 2018, עת החלה רגולציית הפרטיות GDPR באירופה, ומאז הצטרפו רגולציות פרטיות מידע במדינות נוספות כדוגמת ארה"ב, ברזיל, סין, אנגליה, ועוד.

ככל שמתרבות רגולציות הפרטיות, הנאכפות במדינות שונות, כך גם גדל נתח השוק בתחום זה והצפי הוא לצמיחה דו ספרתית בשנים הקרובות.

ההוצאה העולמית על אבטחת מידע ופרטיות עמדה על כ-4.8 מיליארד דולר נכון לשנת 2022 וצפויה לעמוד על כ-5.5 מיליארד דולר השנה (2023), כך על פי נתוני חברת המחקר והייעוץ הטכנולוגי האמריקאית Gartner, שנוסדה על ידי הישראלי גדעון גרטנר ומתמקדת בשוק הסייבר ואבטחת המידע.

נתוני חברת הייעוץ ומחקרי השוק האמריקאית Markets and Markets אף מספקים הערכה כי שוק אבטחת המידע המתמקד בנתונים לבדו צפוי לעמוד על כ-12.3 מיליארד דולר עד שנת 2027.

מיין (Mine), תעודת זהות

תחום פעילות: אבטחת מידע

תאריך הקמה: סוף 2018

מייסדים: גל רינגל המשמש כמנכ"ל החברה, גל גולן כ-CTO (סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי), וקובי ניסן כ-CPO (סמנכ"ל מוצר).

עובדים: 46, מהם 40 בתל אביב ו-6 בארה"ב.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 21 מיליון דולר.

בין המשקיעים: Gradient Ventures (קרן ה-VC של גוגל המתמחה בבינה מלאכותית), ענקיות הביטוח האמריקאיות MassMutual ו-Nationwide, הקרן הגרמנית Headline Ventures, והקרנות סבן ונצ'רס ובאטרי ונצ'רס.

בין לקוחות החברה: לחברה מעל 4 מיליון משתמשים פרטיים (B2C) וכ-5 אלף משתמשים עסקיים (B2B). בין האחרונים ניתן למצוא את Fender, FIFA, Ledgy, Zyte, Snappy, GlassesUSA.

חברות נוספות הפועלות בתחום: DataGrail, Transcend, OneTrust

דבר המנכ"ל: "אנו פועלים לעצב את עתיד פרטיות המידע ולהפוך את מרחב האינטרנט, שעשה מהפכה חיובית בחיינו, לבטוח יותר.

ב-Mine מקדמים רעיונות ייחודיים המאתגרים את הסטטוס-קוו, ומצליחים לפתור בעיות תוך מינוף טכנולוגיות מתקדמות וטיפוח לקוחותינו - אותם אנו רואים כשותפים אמיתיים לדרך.

שמירה על גישה פרגמטית ודינמית מעצימה את הצוות שלנו, והיא בעינינו גם דרך טובה לשמור על שביעות רצון הלקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully