וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזירים ציוד לצה"ל? כך תשקיעו נכון את כספי הפיקדון

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 0:19

בשעה טובה השתחררתם מהצבא? הכתבה הבאה תעשה לכם סדר איך נכון לנהל את כספי הפיקדון. סביר שכבר יש לכם תכניות לעתיד: חתונה, שיפור השפה האנגלית, הכשרה מקצועית, רכישת בית או הקמת עסק, כל אלו מחייבים מחשבה מקדימה והשקעה נכונה - כדאי שתכירו את האפשרויות שלכם

נעליים צבאיות. ShutterStock
מחזירים ציוד לצה"ל? כך תשקיעו נכון את כספי הפיקדון/ShutterStock

לכבוד יום ההולדת לצה"ל שיצוין השבוע (26.5) הקמנו מדריך לחיילים המשוחררים ששירותו נאמנה את המדינה ותרמו לביטחונה.

חיילים משוחררים זכאים לפיקדון כספי שנועד לשימוש עבור מטרות מקדמות, סכום התחלתי שיסייע להם בצעדים הראשונים שלהם בחיים האזרחיים.

צה"ל מחלק את סכומי הפיקדון לחיילים משוחררים בהתייחס לאופי תפקידם ומשך שירותם הצבאי. האגף והקרן לחיילים משוחררים מעניקים רשת ביטחון לכל המשוחררים מהצבא והשירות הלאומי אזרחי, לקראת שילובם בחיי האזרחות.

גובה המענק והפיקדון האישי הינו דיפרנציאלי, לפי סוג השירות ומשך השירות: לוחמים, תומכי לחימה ואחרים (בהם נכללים גם מסיימי שירות לאומי אזרחי). ע"פ החוק, במהלך חמש השנים מרגע השחרור, הפיקדון האישי ישמש ל-6 המטרות הבאות: לימודים, הכשרה מקצועית, נישואין, לימודי נהיגה, הקמת עסק, רכישת דירה/קרקע.

במידה ולא השתמשתי במהלך חמש השנים מהשחרור בכספי הפיקדון, תוכלו למשוך את הכסף לחשבון הבנק שלכם.

במידה וחייל משוחרר לא ניצל את הפיקדון האישי שלו במהלך חמש השנים מהשחרור, בתום התקופה מעביר האגף בדחיפה את יתרות הפיקדון לחשבון הבנק של החייל המשוחרר מעת שירותו הסדיר.

במידה והחשבון אינו פעיל/תקין, אנו פונים לחייל המשוחרר באופן אקטיבי ומדריכים אותו להיכנס לאזור האישי באתר האגף והקרן לחיילים משוחררים ולבקש באופן יזום להעביר את יתרת כספו לבנק הדואר, משם יוכל לממשו.

אילוסטרציה. ShutterStock
ממדים ללימודים: תכנית הדגל של צה"ל ומשרד הביטחון עבור לוחמים ולוחמות משוחררים/ShutterStock

ממדים ללימודים: תכניות ההכשרה לחיילים משוחררים

התכנית "ממדים ללימודים" - נחשבת לתכנית הדגל של צה"ל ומשרד הביטחון עבור לוחמים ולוחמות המשתחררים לאחר שירות קרבי ומשמעותי.

מדובר במלגה בגובה 2/3 משכר לימוד אקדמי לכל שנת לימודים, 3 שנים ללימודים רגילים, 4 שנים ללימודי הנדסה, רפואה, אדריכלות.

הלוחמים והלוחמות המשוחררים ואוכלוסיות ייחודיות (בודדים, מקבלי תשמ"ש, עולים, בני מיעוטים) זכאים למלגה זו שכבר צברה ביקוש רב בקרב אלפי צעירים בשנים האחרונות.

ישנן תכניות רבות ומגוונות המציעות לחיילים משוחררים להגיע ולקבל הכשרה בתחומים שיעזרו להם להניע את חייהם באזרחות. הנה מספר דוגמאות:

כולנו כבר יודעים כי האנגלית פוגשת אותנו בכל תחום בחיים, החל מגלישה ברשתות החברתיות, לימודים, קריירה או אפילו מתוך רצון להיות עצמאיים בעת חופשה לאחר הצבא בחו"ל.

שיפור השפה ולימוד אנגלית: ידיעת השפה האנגלית הפכה להכרחית בכל תחומי חיינו ובמיוחד אם אנחנו רוצים להגיע רחוק בקריירה. דווקא בתקופה זו, בה השגרה של כולנו משתנה ואנו נמצאים יותר בבית, ולפני תחילת הלימודים האקדמיים או הטיסה לטיול הגדול - ישנה הזדמנות אמיתית לנצל את המצב ולשפר את רמת האנגלית.

בברלינגטון אינגליש יצרו עבור חיילים משוחררים קורס אנגלית ייחודי, המאפשר ללמוד את השפה בקלות ממורים מקצועיים דוברי אנגלית כשפת אם. הקורס הפופולרי ביותר הוא הקורס ההיברידי, האורך בדרך כלל תקופה של כחצי שנה (48 שיעורים) ובנוי בצורה גמישה המאפשרת לתלמידים לשבץ את עצמם לשיעורים פרונטליים או באונליין בימים ובשעות הנוחים להם.

במקביל לשיעורים, התלמידים מקבלים גישה למערכת הברלינגטון העולמית, אשר זמינה ללמידה מכל מקום 24/7 ועוזרת לתרגל את כל מרכיבי השפה עם גדש על דיבור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סטודנטים בשיעור. shutterstock, ShutterStock
חיילים משוחררים זכאים להשתמש בכספי הפיקדון לטובת 6 מטרות, אחת מהן היא לימודים/ShutterStock, shutterstock

מכינת מדיקל דוקטור: מכינה לאלו המעוניינים בלימודי רפואה, זו למעשה המכינה החלוצה מסוגה בארץ. מדובר בתוכנית בת ארבעה חודשים אשר מטרתה ללמד מבואות לרפואה לקראת בחינות הקבלה של בתי ספר לרפואה באירופה, המידע משמש את הסטודנטים גם בשנה א' ללימודיהם בתואר.

קהל היעד של המכינה ללימודי רפואה הוא מי שחולם להתקבל ללימודי רפואה בישראל אך הממוצע המשוקלל של ציוני הבגרות וציון הפסיכומטרי אינו גבוה דיו.

בשונה מישראל באירופה דורשים מהסטודנטים להגיע עם ידע מקדים אשר רלוונטיים ללימודים בבית ספר לרפואה, בחינה המבוססת על ידע ולא על כישורים. בקרן להכוונת חיילים משוחררים הבינו שמדובר בצורך של נתח אוכלוסייה משמעותי והחליטו להכיר במכינה כמוסד לימודים מוכר לצורך שימוש בכספי הפקדון הצבאי. הן לתשלום עבור המכינה והן לתשלום עבור מבחני הקבלה של האוניברסיטאות באירופה.

המכינה מאפשרת עד 100 אחוז כיסוי קורסי הסבה להייטק מכללת ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, מציעה מגוון רחב של קורסים והכשרות מקצועיות בעולמות ההייטק כולל הכשרות טכנולוגיות בתחומי הליבה של הענף, כדוגמת אבטחת מידע והגנת סייבר, שפות פיתוח, דאטה וניתוח נתונים, לצד הכשרות בעולמות ניהול המוצר, שיווק דיגיטלי וקידום אתרים, אפיון ועיצוב חווית משתמש ועוד.

רופאים. ShutterStock, ShutterStock
מדיקל דוקטור: חולמים ללמוד רפואה? תכנית ה\בת 4 חודשים תכין אתכם ללימודים/ShutterStock, ShutterStock

התקופה שלאחר השחרור תעצב את מסלול הקריירה

תכניות ההכשרה מגוונות ומיועדות עבור אנשים ברמות ידע שונות, ומשלבות בין הקניית ידע מקצועי לניסיון מעשי הרלוונטי לשוק העבודה כיום.

המכללה, אשר מכשירה מידי שנה אלפי בוגרים המשתלבים בעבודה בהייטק, מכירה בפיקדון הצבאי כאמצעי תשלום עבור ההכשרות ומלווה את בוגריה בתהליך חיפוש העבודה באמצעות מחלקת השמה ייעודית עוד במהלך ההכשרה ועם סיומה.

אבישג אלבז הרוש, סמנכ"לית משאבי אנוש במטריקס: "התקופה שלאחר השחרור הצבאי היא תקופה משמעותית, אשר במידה רבה מעצבת את מסלול הקריירה של אותם צעירים משוחררים. כספי הפיקדון פותחים בפני החיילים המשוחררים הזדמנות לרכוש ארגז כלים וסל מיומנויות, אשר ישמש אותם בהמשך דרכם המקצועית וגם בחייהם האישיים"

סטודנטים עובדים יחד. ShutterStock
חיילים משוחררים יוכלו להשתמש בכספי הפיקדון כמקפצה לחיים האזרחיים/ShutterStock

מקפצה לחיים האזרחיים

אלבז הרוש מוסיפה: "מי שמשכיל לנצל את כספי הפיקדון בתבונה לטובת הכשרה מקצועית בשלב מוקדם בחייו הבוגרים, זוכה בנקודת מקפצה עבור הקריירה המקצועית שלו, וכל זאת בהשקעה כספית מינימלית. הפיקדון הצבאי פותח אפשרות אטרקטיבית עבור חיילים מרקעים שונים להשתתף בקורסי הכשרה והכנה מקצועיים, שמכינים אותם להשתלב בשוק העבודה בצורה מיטבית ואופטימלית.

יתרה מכך, ישנו מגוון רחב של מכללות, מוסדות אקדמיים ומכוני הכשרה מקצועית המכבדים את כספי הפיקדון ומכירים בו כאמצעי תשלום, מה שפותח בפני אותם צעירים עולם שלם אפשרויות והזדמנות לבחור בקורס או הכשרה שמהווים עבורם מקפצה של ממש בעולם העבודה, לפעמים הם אפילו ממש משני חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully