וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית בשוק העבודה: כך היא תסייע לשיפור יכולות אצל העובד

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 18:32

יכולתה של הבינה המלאכותית ליעל תהליכים בשוק העבודה מחזקת את החשש בקרב עובדים ומעסיקים כי שילובה של הטכנולוגיה החכמה תייתר חלק ניכר מהצורך במענה אנושי וכי עובדים בשר ודם יהיו פחות נחוצים על פס הייצור, במוקד השירות ועוד. בדקנו כיצד נוכל לשנות את רוע הגזירה

בינה מלאכותית. shuttershock,
בינה מלאכותית כתחליף למענה אנושי? כך תיעזרו בה לשיפור יכולות העובדים/shuttershock

האיום שנובע משילובה של הבינה המלאכותית בשוק העבודה אינו מוגבל למשרות עם כישורים נמוכים או ברמת התחלה. אפילו משרות מיומנות ומיוחדות אינן חסינות מפני ההשפעה של AI. ככל שטכנולוגיית הבינה המלאכותית ממשיכה להתקדם, סביר להניח שהיא תחליף עבודות שפעם נחשבו בטוחות.

דיברנו עם קרן מוריץ-כהן, סמנכ''ל למידה ארגונית ב"תימור פתרונות למידה" על מה צפוי להתחולל בשוק העבודה עם שילובה של טכנולוגיה החכמה, על מה מתבסס החשש כי בינה מלאכותית תייתר את הצורך בכוח אדם אנושי וכיצד נוכל לשנות את הגזירה ולהיעזר בה לטובת שיפור יכולות וידע בקרב העובדים.

"לבינה המלאכותית יש את היכולת לייעל תהליכים ולהפוך אותם למהירים יותר. יש לה יתרון בלא מעט תחומים בשוק העבודה. בנוסף לשירות לקוחות ותהליכי ייצור, בתחומים כמו עיבוד נתונים היכולות שלה עולות על היכולות האנושיות כך שארגונים העוסקים בעולמות הפיננסיים, הביטוח ואפילו הרפואה יעשו שימוש ניכר בבינה מלאכותית, ככל הניראה גם על חשבונם של עובדים אנושיים", משתפת מוריץ כהן.

"גם בתחום המקצועות החופשיים יעשה שימוש מוגבר בבינה מלאכותית עם השנים. אבחון המבוסס על נתונים רפואיים וניתוח צילומים ובדיקות וכן המלצה על דרכי טיפול אפשריות, המבוססת על הידע המחקרי המקיף הקיים במאגרי מידע, יצמצם באופן משמעותי את פעולות האדם בתחומים אלו.

יחד עם זאת, אנחנו יכולים וצריכים להניח שלעולם תידרש בקרה אנושית על פעולות הבינה המלאכותית - אף אחד מאיתנו לא ירצה לקבל תכנית טיפול שלא עברה תחת עיניו של הרופא המומחה המטפל בנו ומכיר אותנו באופן אישי".

בהמשך, ניראה כי כלל תחומי המחקר יעברו רביזיה כזו או אחרת לאור יכולות עיבוד הנתונים והאינטגרציה הגבוהות שמציגה הבינה המלאכותית. אין ספק שכדי להתמודד עם ההשפעה של AI על שוק העבודה, חיוני להתמקד בכישור מחדש ובשיפור מיומנויות כוח העבודה. המשמעות היא השקעה בתוכניות הכשרה המכינות את העובדים לעבודות העתיד.

"באחריותם של מנהלים להסתכל קדימה כבר עכשיו ולחשוב מהן המיומנויות העתידיות שיידרשו בעסק שלהן ולהכשיר את העובדים הקיימים לכך- ברור לחלוטין שעובד שמכיר את התחום לפני השימוש בבינה מלאכותית ועכשיו עושה שימוש בבינה המלאכותית יעשה עבודה טובה פי כמה מעובד שמכיר בינה מלאכותית אבל לא מכיר את התחום או העסק".

מוקד טלפוני. ShutterStock
שילובה של הטכנולוגיה החכמה תייתר חלק ניכר מהצורך במענה אנושי?/ShutterStock

עקרונות למידה שהפכו לחיוניים מתמיד

בינה מלאכותית מקדמת בצורה משמעותית עקרונות למידה משמעותיים שהופכים את הכשרת העובדים לאפקטיבית יותר ועל אף שהעקרונות האלו מוכרים כבר זמן עד כה היה קושי רב לממשם בתהליכי הכשרת עובדים:

התאמה אישית: בינה מלאכותית יכולה להתאים אישית תוכניות הכשרה על סמך הצרכים האישיים וסגנונות הלמידה של העובדים וכן מגבלות הזמן האישיות שלהם. בינה מלאכותית יכולה לנתח נתונים מרשומות ביצועי עובדים, הערכות מיומנויות ודרישות עבודה כדי ליצור תוכנית הכשרה מותאמת אישית המותאמת לצרכיו של כל עובד.

למידה אינטראקטיבית: בינה מלאכותית יכולה להפוך את הדרכת העובדים לאינטראקטיבית ומרתקת יותר על ידי מתן סימולציות, משחקים וחוויות מציאות מדומה. כלי למידה אינטראקטיביים אלו יכולים לספק חוויה מעשית ולאפשר לעובדים לתרגל מיומנויות בסביבה בטוחה ומבוקרת.

למידה אדפטיבית: בינה מלאכותית יכולה להתאים את חווית הלמידה להתקדמות ולביצועים של כל עובד. אלגוריתמי בינה מלאכותית יכולים להתאים את רמת הקושי של מודולי ההדרכה בהתבסס על מיומנות העובד ולספק משוב בזמן אמת כדי לעזור להם להשתפר.

הערכה אוטומטית: בינה מלאכותית יכולה להפוך את תהליך ההערכה לאוטומטי ולספק משוב בזמן אמת על ביצועי העובדים. זה יכול לעזור למנהלים לזהות אזורים שבהם העובדים זקוקים להכשרה נוספת ולספק אימון ממוקד כדי לעזור להם להשתפר. זה בוודאי נותן מענה למקרים בהם לא ניתן כיום כלל לתת פידבק לעובד או בגלל אופי המשימה או בגלל המשאבים הגבוהים שזה דורש- תארו לעצמכם שנציג שירות מקבל פידבק מיידי על כל תשובה שהוא נותן ללקוח וגם הכוונה כיצד ניתן להתקדם עם הלקוח הזה בצורה יעילה.

למידה מתמשכת (life long learning) - בינה מלאכותית יכולה לאפשר למידה מתמשכת על ידי מתן גישה לעובדים למשאבי הדרכה והזדמנויות לפיתוח מיומנויות מתמשך. בהפעלה נכונה הבינה המלאכותית תדע לעשות אינטגרציה מלאה בין תחום הפעולה של העבוד, כישוריו הנוכחיים, ההעדפות האישיות שלו ומשם להתאים לו תוכנית למידה אישית שתפתח אותו באופן הכי נכון עבורו- חליפה מותאמת אישית כשהחייט הוא הבינה המלאכותית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קרן מוריץ כהן סמנכ''ל למידה ארגונית בתימור פתרונות למידה. אילן בשור,
קרן מוריץ כהן סמנכ''ל למידה ארגונית בתימור פתרונות למידה/אילן בשור

כאמור, לבינה מלאכותית יש פוטנציאל לחולל מהפכה בהכשרת עובדים על ידי מתן חוויות למידה מותאמות אישית, אינטראקטיביות והתאמה, אך על ידי מינוף כוחה של AI, ארגונים יוכלו לספק לעובדים את הכישורים הדרושים להם כדי להצטיין בתפקידיהם, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בסביבה עסקית המשתנה במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully