וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשפניות אאוט, אבל זה עדיין יקר: כמה עולות היום מסיבות רווקים?

23.5.2023 / 16:06

יותר קונספט, יותר אלכוהול, פחות סליזיות. הטרנדים במסיבות הרווקים השתנו ואיתם גם העלויות. מתכוננים לחתונה של החבר הכי טוב? זה הסכום שממנו תיפרדו לפני כן

מסיבת רווקים. ShutterStock
טעם שונה לחלוטין/ShutterStock

עונת החתונות החלה ואיתה, כמובן, גם עונת מסיבות הרווקים והרווקות. לא מדובר בעוד מסיבה, אלא באירוע שהפקתו והוצאתו לפועל, כרוכות בלא מעט עלויות, שהלכו ותפתחו במהלך השנים, כפועל יוצא, של שינויים שחלו בהעדפותיהם של בעלי השמחה והחוגגים, לצד השפעתן של הרשתות החברתיות שגם הן, השפיעו על אופיו, ובעיקר, מחירו של האירוע. להלן השינויים העיקריים שחלו בענף, שמגלגל על פי הערכה, למעלה מ - 100 מיליון שקלים בשנה.

מלונות אאוט. וילות - IN

עד לפני עשור, היצע הפתרונות למקום שיכול להכיל מסיבת רווקים, היה די חד גוני, ובעיקר כלל בתי מלון, אולם במהלך השנים, מאות רבות של בעלי בתים הסבו אותם לצימרים או לווילות שמושכרות לחוגגים. על פי ההערכות, ישנן כ-1,000 וילות כאלה ברחבי הארץ, והן מרוכזות בעיקר במקומות כמו אילת וקיסריה, כמו גם בישובים רבים בשרון.

"אנחנו מעדיפים שלא יעשו אצלנו מסיבות רווקים , כי לרוב, הם משתכרים, וגורמים לנזקים", מציין גורם בכיר בענף המלונאות עימו שוחחנו. מנגד, חלק מבעלי הווילות והצימרים, גלגלו בשנים האחרונות הרבה מאוד כסף. כמה נשאר להם בכיס? זו כבר סוגיה אחרת, אולם בכל הנוגע לתמחור, הוא רחוק מלהיות זול. השכרת וילות אירוח נעה בין 5,000 ל-30 אלף שקל ללילה, הכול פונקציה של מיקום, תדמית, ובמפרט שהיא מציעה לשוכרים. לצד זאת, בשנים האחרונות, בצל רפורמת השמיים, והוזלת עלויות הטיסה, רבים ורבות מעדיפות לחגוג מחוץ לגבולות ישראל. היעדים העיקריים: רומניה, כריתים, יוון, ואיביזה.

חשפנים - אאוט. מסיבות קונספט - IN

אם בעבר, לא מסיבות רווקות או רווקים כללו הזמנה של חשפן או חשפנית, הרי שבשנים האחרונות, הביקוש לשירות הזה ירד דרמטית. " יש הרבה פחות עבודה. נקודה". אומר לנו, גיל, חשפן תל אביבי, " מי שיגיד לך אחרת - פשוט משקר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חשפן. ShutterStock
זו כבר לא אותה תעשייה שהייתה/ShutterStock

גם 'דודו החשפן', מעיד על הנעשה " אני בענף 15 שנה, מאז גיל 20, פעם הייתי עושה קופות יפות, אבל הימים האלה נגמרו. כבר אין ביקוש לחשפנים במסיבות רווקות".

ואכן, גם נפח החיפוש בגוגל של הביטוי חשפן למסיבות רווקות, ירד משמעותית " אנו רואים ירידה של 78% על פני העשור האחרון", מציינים בחברת IKF שעוסקת במחקרי שוק אינטרנטיים. בו בעת, גם קרנן של 'המסיבות הרגילות', ירד, ורבות מחפשות כיום את 'הקונספט'. מה הכוונה וכיצד זה בא לידי ביטוי? כך למשל, בוטושוטינג - צילומי הפקת אופנה בהשתתפות צלם, מאפרת וסטייליסטית, שנותנים טיפים מקצועיים וחוויה של סט צילומים אמיתי לכל המשתתפות, או בסדנאות צחוק, הזמנת סטנד-אפיסטים, יוגה צחוק ועוד. בנוסף, לא מעטות שוכרות יאכטה, עושות סיורי אוכל, או סדנת קוקטיילים. והעלות? בין 250-1,000 שקלים למשתתפת.

קונים במארזים ושותים בלי הכרה

בהקשר זה, אלכוהול היה ונשאר אחד מהאלמנטים המהותיים ביותר במסיבות רווקים ורווקות: על פי מחקר שנערך בנושא, ההוצאה הממוצעת במסיבת רווקים, שמונה 10 משתתפים, עומדת על לא פחות מ 1,650 שקלים. במסיבת רווקות, הסכום נמוך יותר, ועומד בממוצע על 1,050 שקלים. "ככלל, במהלך העשור האחרון אנו רואים התבגרות של הטעם הישראלי ושינוי בהעדפות האלכוהוליות , שבא לידי ביטוי בצריכת מותגים אלכוהול איכותיים יותר", מציינים בחנות יאן משקאות - מהחנויות הגדולות בישראל בתחומה. לדבריהם, במסגרת תמהיל המשקאות, החלק היחסי של אלכוהול כדוגמת וודקה או וויסקי, גדל.

למעשה, כשמתנתחים את התפלגות המשקאות במסיבה כזו, לרוב, המדובר על וודקה או אלכוהול 'לבן' אחר, כדוגמת ג'ין , לצד וויסקי, וכן אלכוהול נוסף כגון ערק או טקילה. כמובן שלכך מתווסף רכיב המשקאות הקלים, כגון בריזר או סטרונגבואו, בתוספת שתיה מתוקה לערבוב ותוספות ובכלל זה: סודה, משקאות אנרגיה וכו'.

בחורים צעירים שותים בירה בבר. ShutterStock
לפחות בקטע של אלכוהול הנזק לכיס לא נורא/ShutterStock

לצד האמור, ניכר כי קיימת התבגרות מסוימת של השוק, גם בהיבט הצרכני. בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים בתחום מציעים חבילות משתלמות במסגרת 'מארזי אלכוהול', הן למסיבות רווקים והן לימי הולדת או לחתונות ואירועים משפחתיים אחרים. "המארזים משתלמים יותר, אין בכך ספק. מבחינת עלות תועלת - זה מוצר מנצח.

כך לדוגמה, מציינים ב- יאן משקאות, כי כיום, ניתן לרכוש מארז אלכוהול לחתונה של 150 איש, במחיר של 2,125 שקלים, שכולל, בין היתר, בקבוקיי וודקה איכותית וכן בטעמים, לרבות וויסקי, ערק, טקילה ואפרטיף, לצד משקאות אנרגיה ומשקאות קלים. לצד זאת, המחיר לדוגמא, עבור 450 מוזמנים, מסתכם ב-5,855 שקלים. למעשה, שיטת המארזים וחבילות אלכוהול הפכה להיות נפוצה מאוד, גם במסגרת אירועים מצומצמים ואף כמתנות שניתנות בימי הולדת. מנעד השילובים - אדיר. כך לדוגמא, מארזי אלכוהול, עם פלאסק, או עם כוסות, שייקר, כמו גם בקבוקים באריזות ייחודיות, חלקן במהדורה מוגבלת או בקבוקים בנפח חריג, כדוגמת 3 ליטר.

ובחזרה לחתונות - אם תהיתם, כיצד חוגגים בחו"ל את מסיבות הרווקים, וכמה כסף מוציאים לדוגמא האמריקאים או האירופאים על אלכוהול - להלן הנתונים: על פי מחקר שנערך לפני כשנה בקרב 1,478 בחורים מארה"ב ומאירופה, בני 20-35 שהתחתנו במהלך שלוש השנים האחרונות, כל משתתף במסיבת רווקים הוציא סכום של 180 דולר, עבור רכישת משקאות אלכוהוליים למסיבה. באירופה, הסכום דומה ועומד על 120 יורו.

תקליטן גם למסיבת רווקות

עד לפני מספר שנים, מרבית הזוגות היו שוכרים תקליטן רק לצורך החתונה, אולם בשנים האחרונות, לא מעט מהם, שוכרים שירות כזה, גם עבור מסיבות רווקים או רווקות". המחיר נע, בין 1,500-3,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully