וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בביטוח חיים: כלל משיקה מערכת מתקדמת וראשונה מסוגה

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 18:04

לראשונה בתחום, כלל ביטוח ופיננסים השלימה פיתוח עצמי, הטמעה והפעלה של מערכת ליבה מתקדמת, המבוססת על פלטפורמה טכנולוגית של חברת SAP, לביצוע התאמות ושיוך כספי מבוטחים בתחום ביטוח החיים, למסלולים הרלוונטיים, תוך יצירת תמונה מפורטת ומלאה של הרישומים הפיננסיים

ביטוח חיים. freepik,
לראשונה בתחום ביטוחי החיים: פיתוח של כלל יאפשר ריכוז של כל הרישומים הפיננסיים/freepik

כלל ביטוח ופיננסים מציגה פרויקט טכנולוגי מתקדם למיכון תהליכי פיזור כספי מעסיקים בתחום ביטוח חיים לפוליסות המבוטחים, הכולל ממשקי נתונים דיגיטליים, גבייה של תקבולים מול מעסיקים, פיזור דיגיטלי של כספי המבוטחים, החזרי פרמיות למעסיקים ועוד, תוך קיצור משמעותי של משך זמן הטיפול.

הפרויקט בהשקעה של כ-10 מיליון שקל, עליו עמלה כלל ביטוח במשך כשנתיים, הינו חלק מאסטרטגיה ארגונית של מינוף נכסים ארגונים באופן שישמש גם את הליבה הביטוחית ויוביל לאיחוד מערכות.

הפרויקט כלל מספר רחב של פיתוחים, כשבמרכזם, בניית מנוע להצלבה חכמה בין הפקדות המעסיקים שבוצעו לחשבונות הבנק של כלל ביטוח ופיננסים, לבין בקשות המעסיקים לפיזור כספי המבוטחים, בניית מסכי עבודה יעילים לטיפול שוטף בפיזורי הכספים, פיתוח כלים לתחקור היסטוריית תעבורת הכספים, אוטומציה של החזרי פרמיה למעסיקים, מנגנון לומד לאיתור תקבולים על פי עבודת משתמש והצלבת נתונים תפעוליים ממקורות שונים, לחיזוי ייעוד הכסף שהופקד בחשבונות כלל ביטוח ופיננסים ועוד.

המערכת הארגונית החדשה מחליפה מערכת ליבה של חברת ספיאנס אשר ניהלה מעבר של מאות מיליוני שקלים בחודש אל מול דיווחי ממשק מעסיקים, מערכות כלל ביטוח ופיננסים והמסלקה הפנסיונית.

כעת, על ידי מנגנון חכם תנהל המערכת תהליך מלא מקצה לקצה, החל מקליטת התקבולים, דרך פיזורם ועד החזרי פרמיות למעסיקים, במערכת אחת, תוך יצירת תמונה אחידה לאופן הטיפול בכספי המבוטחים וקיצור מעגלי הטיפול, עד לשיוכם לפוליסות המתאימות.

ביטוח חיים. freepik,
המערכת תצליב נתונים תפעוליים ממקורות שונים/freepik

מגבירים את השקיפות ומשפרים את זמינות

הפרויקט החדש של כלל תומך ב"רגולציית ממשק מעסיקים" שהינה חלק מהתקנות להעברת מידע ונתונים בשוק החיסכון הפנסיוני. הרגולציה הממומשת בשנים האחרונות נועדה להסדיר תהליכי העברת מידע וכספים בין הגורמים השונים בשוק החיסכון הפנסיוני באופן ממוכן, במטרה לייעל את תהליכי העבודה, להגביר את השקיפות ולשפר את זמינות המידע לחסכונות הפנסיוניים של הציבור. בימים אלו, מוחלת הרגולציה גם על מעסיקים קטנים.

מירי גלבורט, משנה למנכ"ל, מנהלת מערכות מידע ומנכ"לית כלל IT, מסרה: "כלל ביטוח ופיננסים פיתחה באופן עצמאי מערכת טכנולוגית מתקדמת, בתוך ליבת הארגון, המנהלת את ניתוב כספי המבוטחים המתקבלים על ידי המעסיקים, למסלולים המתאימים, באופן אוטומטי, תוך יצירת תמונה פיננסית מלאה.

מערכת הליבה החדשה, המבוססת על פלטפורמה טכנולוגית של חברת SAP, נותנת מענה אופטימלי לדרישות העסקיות של החברה, מאפשרת לחסוך בעלויות תפעול, מייעלת את העבודה היומיומית ומקצרת באופן משמעותי את משכי הטיפול בכספי המבוטחים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מירי גלבורט. סיון פרג,
מירי גלבורט, משנה למנכ"ל, מנהלת מערכות מידע ומנכ"לית כלל IT/סיון פרג

גמישות וקלות ביישום

נועם כהן, סמנכ"ל, מנהל תחום מערכות בריאות, אשראי ומטה בכלל IT מסר: "פרויקט מסוג זה ממנף מנועים ארגוניים קיימים של חברת SAP לפיתוח פלטפורמות טכנולוגיות הנותנות מענה לצרכים ביטוחיים עסקיים, במטרה לשפר ולהפוך תהליכים עסקיים לתצורה אוטומטית ויעילה.

פיתוח עצמי של המערכת וניהולה בתוך הארגון מקנה גמישות וזריזות לטובת מתן מענה לצרכי הצד העסקי, תוך ביצוע בקרה פנימית שוטפת ודיגיטלית, ויש לכך ערך רב לכל היחידות העסקיות בארגון".

סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל, ציינה: "אנחנו גאים בבחירה של כלל ביטוח ופיננסים בפתרון של SAP לשמש כפלטפורמת הפיתוח של המערכת החדשה של החברה.

מהלך זה מעיד על האמון בפתרון של SAP וביכולות שלו, המאפשרות גמישות וקלות יישום, לצד היכולת של כלל לבנות באופן עצמאי פלטפורמה מתקדמת, המזניקה אותם קדימה מבחינה טכנולוגית ומאפשרת להם לספק ערך עסקי חוצה-ארגון באמצעות SAP".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully