וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה מצאנו את אפל, טסלה? 50 החברות המובילות חדשנות לשנת 2023

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 18:01

מחקר מקיף בנושא חדשנות בקרב חברות חושף את דירוג 50 החברות המובילות בעולם. המחקר בוחן את המחויבות של חברות לשלב את החדשנות במוצרים שלהן ומה השפעתה על העמידות הכלכלית והביצועים. מי עלתה ממקום 5 למקום 2, מי המובילה ברשימה וכמה חברות חדשות נכנסו אליה לראשונה

אדם שיש לו רעיון. ShutterStock
איפה מצאנו את אפל, טסלה? 50 החברות המובילות חדשנות לשנת 2023/ShutterStock

זוהי השנה ה-17 ברציפות בה מפרסמת ענקית הייעוץ האסטרטגי הגלובלית Boston Consulting Group, מחקר מקיף בנושא חדשנות בקרב חברות ואת דירוג 50 החברות החדשניות בעולם.

המחקר בוחן את המחויבות של חברות מובילות לחדשנות, וכיצד החדשנות בונה את העמידות שלהן בפני אי ודאות כלכלית ומדגיש את התפקיד של חדשנות בתרומה לביצועים.

מנתוני המחקר גילינו כי החברה החדשנית ביותר בעולם לשנת 2023 היא אפל, אחריה בדירוג, טסלה, אמאזון, אלפבית ומייקרוסופט.

הבנו כי 80% מהחברות ברחבי העולם מדרגות חדשנות בעדיפות מובילה לשנת 2023 למרות אי הוודאות הכלכלית וכי 61% מהחברות משקיעות בבינה מלאכותית, אך רק 45% הצליחו לתרגם זאת להצלחה עסקית.

המחקר מבוסס על ביצועים של כ- 1,000 חברות וארגונים שונים כפי שדורגו על ידי 1,000 מנהלים בכירים ומובילי חדשנות בשילוב עם נתונים פומביים.

משרדי אפל בסיצ'ואן, סין.. Unsplash
החברה החדשנית ביותר בעולם לשנת 2023 היא אפל/Unsplash

טסלה עולה ממקום 5 למקום 2

המחקר מפרסם את תוצאותיו ומדווח כי בצמרת הדירוג מובילות החברות הטכנולוגיות הגדולות: אפל מובילה זו השנה השלישית ברציפות ואחריה מיקרוסופט, אמזון ואלפבית, חברת האם של גוגל וחברת טסלה עולה ב- 3 מקומות למקום ה-2 ברשימה.

תשע חברות חדשות הצטרפו השנה לרשימת 50 החברות המובילות בתחום החדשנות.

גם תעשיות מסורתיות בהן אנרגיה, רכב ומוצרי צריכה זוכות להכרה בשל חדשנותן. כך למשל מעבר לטסלה, יצרנית הרכב הסינית BYD נכנסה מחדש לרשימה, היישר למקום ה- 9 ובנוסף ניתן למצוא את טאטא (מקום 20), מרצדס ו-BMW (43, 49 בהתאמה).


ברשימה מצאנו גם 5 חברות אנרגיה, דבר המשקף ככל הנראה את החששות של המשיבים לגבי שינויי האקלים והעובדה שהם רואים בתעשיית האנרגיה חלק יצירתי מהפתרון.

50 החברות החדשניות ביותר לשנת 2023 הן קבוצה מגוונת מבחינה גיאוגרפית, המחולקת בערך באופן שווה בין צפון אמריקה לשאר העולם. אירופה ואסיה מיוצגות היטב, והמזרח התיכון מצטרף לרשימה לראשונה. מחצית מהחברות בדירוג הן אמריקאיות. 11 חברות מגיעות מאירופה (עלייה של 3 חברות לעומת דירוג קודם), 8 מסין ו- 3 מיפן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
Tesla, брелок. meowKa, ShutterStock
טסלה עולה למקום השני והמכובד ברשימת החברות המובילות חדשנות, ומתמקמת אחרי אפל/ShutterStock, meowKa

גם לאור אי הוודאות הכלכלית: לא מוותרים על חדשנות

למרות אי הוודאות הכלכלית הגלובלית, חשיבותה של החדשנות עלתה ו- 79% מהחברות ברחבי העולם רואות בחדשנות אחד משלושת הנושאים החשובים ביותר, 66% מהחברות מתכננות להגדיל את ההוצאות על חדשנות, 42% ביותר מ-10%. זאת בניגוד מוחלט לפעולתן של החברות בתקופת המיתון של שנת 2009, אז פחות משני שלישים מהחברות דירגו חדשנות בראש סדר העדיפויות ורק 58% תכננו להגדיל את ההוצאות.

מאז 2005, 50 החברות החדשניות ביותר של BCG הכו את ביצועי השוק בתשואות בעלי המניות בפער משמעותי - בממוצע של 3.3% בשנה.

"החיבור בין חדשנות, צמיחה ויתרון חזק מתמיד", אמר ג'סטין מנלי, מנהל ושותף ב- BCG, המוביל העולמי של נושאי הצמיחה והחדשנות ב-BCG ואחד מעורכי המחקר, "החברות שגם נותנות עדיפות לחדשנות וגם פועלות על מנת ליישם, ימשיכו להוביל ולהניב תשואות גדולות יותר".

חיסון לקורונה של מודרנה למחלימים  
במתחם חיסונים של  הכללית, בית הצנחן רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
בהשפעת הקורונה: חברות התרופות ממשיכות להתחזק, מודרנה במקום ה-6/ראובן קסטרו

83% מהחברות הטמיעו AI באופן שיטתי

חברות משקיעות בבינה מלאכותית יותר מכל טכנולוגיה אחרת, והיא מרחיבה במהירות את אפשרויות החדשנות: 61% מהחברות משקיעות השנה ב-AI ובלמידת מכונה. כ- 15% יותר מהשקעות ברובוטיקה ואוטומציה של תהליכים, אשר על פי משיבי הסקר היא הטכנולוגיה השנייה הכי אטרקטיבית להשקעה.

עם זאת, בעוד ש-83% מהחברות הטמיעו AI באופן שיטתי לפחות בתחום אחד, רק 45% הצליחו לתרגם זאת להשפעה עסקית.

"החדשניות הבולטות מפתחות מעגל שמזין את עצמו ומחזקת את מעמדן. בינה מלאכותית היא דוגמה מצוינת לכך מפני שיותר רעיונות פירושם סבירות גדולה יותר למצוא את היישומים המתאימים ביותר עבור טכנולוגיה זו והטמעת בינה מלאכותית עוזרת לייצר עוד ועוד רעיונות", אמר מייקל רינגל, שותף מנהל BCG ושותף בכיר למחקר. "ברגע שמחזור החדשנות מתחיל, הוא מייצר מומנטום משלו ומייצר יתרון תחרותי מובנה".

chatgpt. ShutterStock
83% משלבים בינה מלאכותית בארגון אופן כלשהו ורק 45% משייכים אותה להצלחה עסקית/ShutterStock

דירוג החברות החדשניות של בוסטון קונסולטינג גרופ לשנת 2023 מבוסס על ביצועים של למעלה מ-1,000 חברות וארגונים שונים כפי שדורגו על ידי 1,000 מנהלי ומובילי חדשנות.

הערכת ביצועי החברות נמדדה בארבעה מימדים (Global Mindshare, Industry peer view, Industry Disruption and value Crietion), מהם נלקחו נתוני ממוצע מנורמלים לצורך חישוב הדירוג הכולל.

בוסטון קונסולטינג גרופ, BCG, היא אחרת מחברות הייעוץ האסטרטגי הגדולות והמובילות בעולם. החברה, שהוקמה ב-1963, מעסיקה כיום למעלה מ-20 אלף עובדים המעניקים שירותי ייעוץ ללקוחות בכ- 50 מדינות ו -90 משרדים ברחבי העולם.

המשרד בישראל הוקם בשנת 2010 - לפרטים נוספים על החברה והדירוג כנסו לאתר BCG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully