וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידות גור לא מוותרת לאל-בן: פנתה ללשכת ההוצל"פ לאכיפת תשלום בסך 5 מיליון שקל

אלי דניאל

6.3.2003 / 11:51

אנשי החסידות מבקשים לאכוף פסק דין שניתן בספטמבר 1996; אל-בן: "לא קיימת עילה ממשית לאכיפת הפס"ד"; ביהמ"ש אישר לחברה לבצע הפחתת הון ע"י רכישה עצמית של אג"ח להמרה



חברת ההשקעות , הנמצאת בשליטת האחים יוסף פאלוך ובאטה פרואוור, הודיעה היום שקיבלה אזהרה מלשכת ההוצל"פ בירושלים ולפיה היא מחויבת, לכאורה, בתשלום 5 מיליון שקל לאגודת בית הכנסת חסידי גור בירושלים.



חסידות גור פנתה לאחרונה ללשכת ההוצל"פ בבקשה לאכוף פסק דין שניתן ע"י בית משפט השלום בירושלים בספטמבר 1996, ואשר עיגן הסכם פשרה שהושג באותה העת בין החברה, וחברה הנמצאת בבעלותה (מפעלי חמרה) לבין חסידות גור. בהסכם פשרה זה נקבע פיצוי כספי מוסכם בסך של 2 מיליון דולר שישולם לחסידות גור, במידה שלאחר מועד מסוים יופעל "בית טובי העיר" שבירושלים כבית מלון.



באל-בן כופרים בדרישת חסידות גור, וטוענים כי "לא קיימת כל עילה ממשית לאכיפת פסק הדין" משום שהפעילות המלונאית בבניין הופסקה בשנת 2000. בהתאם, החברה מתכוונת לנקוט בהליכים המשפטיים המתחייבים - בכדי להתנגד לדרישה זו של החסידות.



בתוך כך, אל-בן הודיעה היום כי בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את בקשתה לבצע "הפחתת הון". בקשה זו הוגשה לבית המשפט, לאחר שלפני כחודש וחצי לערך קיבל דירקטוריון החברה החלטה לבחון את האפשרות לפרסם הצעת רכש למחזיקים באיגרות החוב להמרה של החברה.



אל-בן מחזיקה בזכויות בבניין המגדלור המצוי ברחוב בן יהודה בתל אביב, וזאת בנוסף לזכויות ב"בית טובי העיר" - המשמש כיום לדיור מוגן. בשל חששה כי לא תוכל לממן את הגירעון הצפוי בתזרים המזומנים שלה במחצית השנה הקרובה, פנתה החברה בבקשת סיוע כספי לבנק .



חששה העיקרי של אל-בן הוא שהיא תיקלע לבעיית נזילות, בשעה שתידרש לשלם למחזיקים באיגרות החוב להמרה שלה, ביום ה-31 במארס 2003, את התשלום השביעי בגינן - המסתכם בכ-6.8 מיליון שקל. בשל כך מבקשת החברה כי בנק דיסקונט יסייע לה במימון רכישת איגרות החוב שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully